Vi i Halmstad (ver 6)
Frusand: Jag har tagit ut 5 under hösten nu...men nu har jag anmält för 4. Får ser hur det går för det minskar ju kassan en hel del men vi vill försöka spara dagar så att sambon oxå får vara hemma en tid...
Frusand: Jag har tagit ut 5 under hösten nu...men nu har jag anmält för 4. Får ser hur det går för det minskar ju kassan en hel del men vi vill försöka spara dagar så att sambon oxå får vara hemma en tid...
Regn, regn och regn...vad gör man idag då?? *suckar* Jag avskyr regn, jag har mkt hellre 10 minus och massa snö...då brukar det vara mkt bättre väder, i det här går det ju inte göra nått...drar mig för att gå ut med vagnen i ösregn så idag kommer det krypa i kroppen på mig
Anna: Linnéa får oxå tillägg på kvällen för hon blir INTE nöjd annars och kan inte sova och är grinig hur länge som helst, får hon dock ett rejält mål mat så är hon såå nöjd så Hon har fått det sen i julas ungefär och jag ammar alltid innan men hon blir som sagt inte nöjd på det så jag antar att hon behöver det. Hon väger dock 8 kg nu så hon har gått upp ca 1 kg på en månad, men det vart tydligen precis som det skulle för hon följer sin kurva
Jag fick dock tips om att försöka ge henne gröt på kvällen så kanske jag kunde skippa ersättningen, men vad gör man när hon inte får i sig så mkt gröt...det mesta hamnar ju utanför för hon kommer fortfarande inte överens med sin tunga
Va duktig Karl är som vänt sig!!! Linnéa har bara vänt från rygg till mage...sen är hon för lat för att ligga och kämpa tillbaka
Max F: Linnéa har ocå haft en sådan period...hon vaknade hela tiden och småsnuttade och bråkade så in i bänken med brösten...skitjobbigt var det. Sen när hon somnade var det i famnen eller på bröstkorgen å så fort jag försökte lägga ner henne bredvid mig så vaknade hon...så hon fick ligga så...hon slutade i alla fall med det efter några dar en vecka, kommer inte riktigt ihåg.
Kinkig när vi inte tittar på henne blir hon fortfarande Ska ha uppmärksamhet ju..HELA tiden *hehe* Ska helst hända saker var 5 minut så det inte blir tråkigt
Oj oj..nu låter det från gymmet, hon river nog halva ställningen så som det låter..bäst att kolla..
Blixten: Hon är ju inte liten...det är Linnéa som är stooor *hehe* Rejäl liten tjej numera...tycker nästan det är pinsamt Men hon ser alldeles lagom å gosig ut såå det är la ok...räknade ut att hon går upp ca 200 gram i veckan å det ska ju vara helt normalt. Amanda kommer nog ifatt nu när det blir lättare att andas å äta samtidigt
Mukulatt: Oj oj..de två tjejerna följer varandra även i vikt å längd...va kul Vi MÅSTE träffas så att vi får se de 2 underverken samtidigt
Linnéa är lite mer än 4 månader nu å på bvckontrollen vägde å mätte hon 8090 å 66,5 cm lång
Anna: Va skönt att höra att det finns ännu större bebisar Då är Linnéa oxå lite "liten" *hehe*
Min sambo fyllde nyss 31 och ingen ångest här vad jag vet... Har nog ingen ångest för att fylla 25 heller, mer ångest då över att dagarna och tiden går så förbaskat fort att vips är det dax att jobba igen och sen är man helt plötsligt 50 eller nått
Eller lite överdriet kanske men så känns det ibland
Cassiopeja: Grodan blir bebbe på måndag ju, det är ju det jag förutspått hela tiden Men föralldel det gör inget om h*n skulle komma lite tidigare iofs
Full fart på er här inne ikväll....alla ser väl framemot fika imorgon hoppas jag...vi blir ganska många va?!? Är sååå fikasugen nu!!
MammaJ: Grattis till lillkillen Här försökte vi jämna ut oddsen lite med en flicka i alla fall, både på min sida och sambons sida är det överhängade killar, så lilla tjejen var en glad överraskning och särskilt för sambons släkt där det bara fötts pojkar
Ella: Grattis till Ellas kusin, hoppas de mår bra..men det kan vi ju säkert prata om en stund
Ser framemot fikat idag...men om ni ser någon somser väldans hängig å trött ut så är det förmodligen ja då jag hade en tös som bestämt skulle vara vaken och krångla mellan 3-4.30 inatt, INGET hjälpte å nu hela dan har varit krånglig så vi får la se vilket humör hon är på
Nu ropar hon IGEN...
Mavipervi : Tack, det är ju tur de men jag börjar känna va nu att jag varit sömnlös så nu blir det nog i säng tiiidigt
Tack alla för fikat, det är alltid lika kul..synd bara att man inte hinner prata med alla men vi var ju så himmelens många idag...värsta långbordet ju Så jag hoppas få prata med fler av er en annan gång och om jag nu itne hälsade fint på alla så ber jag så mycket om ursäkt...det var i så fall inte alls meningen!!!
Madde: Go lille Leo är...riktigt liten flörtis ju men så har han ju några tjejer att flörta me
Sofia: Då ska jag oxå gissa...sen när alla gissat så vill vi veta svaret Om detta nu är själva hemligheten
TeaSpoon: Flicka
Maddissen85: Flicka
MammaJ: Pojke
Zazla: Flicka
LoBe: pojke
Heffaklumpens mamma: Flicka
Heja Cassiopeja *håller tummarna att allt går bra*
Skrev ett inlägg igår men då strulade FL så det kom aldrig me Attans, FL får inte ligga nere sådär ju
Zazla: Det är nog tidigt, men heja Jolie Linnéa vände sig från rygg till mage vid 3,5 månad å sen dess gör hon det mest hela tiden. Innan dess gjorde hon det av "misstag" några gånger
Hon har dock inte vänt runt från mage till rygg ännu..får se när det kommer. Jag tror annars att det är vanligast att vända från mage till rygg, men här gör vi visst tvärtom
Lyfte huvudet gjorde hon redan på BB, hon var otroligt stark men sen var hon ju stor me så det hade nog lite me saken att göra.
Blixten och Max F: Va ni e duktig...själv måste ja ta tag i mina extrakilon, vet inte hur jag ska börja bara, dålig på det där Jaja, snart blir det mer regelbunden träning så i får la se..har ni några goda råd annars??
Maddissen: Ja, Leo å Linnéa har nog ett gott öga till varandra
Någon som har nått tips eller råd, Linnéa har vaknat några nätter i rad nu och varit ledsen och knölig och INGENTING har hjälpt, inte mat, inte nått. Håller på nån timme innan hon till slut somnar. Vet ni vad det kan vara??
Heja heja, här sitter vi på spänn
LoBe: Jag har funderat på det men inga kända bulor i munnen ännu
Just nu går jag runt med henne i bärselen, framåtvänd, det är det enda som är riktigt ok nu, jaja, det blir la bättre så småningom, men det är tufft att inte få sova ordentligt å sen ha en halvkinkig bebbe på dagarna, men man blir ju i alla fall uppfinningsrik