• JewelGirl

Vi i Halmstad (ver 6)

Ny tråd för oss i Halmstad och i denna ska väl jag oxå få bli gravid

lägger in namnlistan:
    Sofia Cronwall - Sofia 21/3, Filip 20/11, BF 7/5 2006
    Teaspoon 2/2 - Magdalena - Totte 4/2 - Ian 6/10
    Gumlan - Maria - Emil 3/7
    JewelGirl - Jenny
    Zazla - Zalli 22/8 -
    Cassiopeja - Maria 3/2 - BF 11/1
    Maximilius flicka - Ida - Liv 30/10
    Blixten - Diddi - Amanda - 7/9
    Veronicamy - Veronica - BF: ? - Sebastian 13/2
    Trollbarn - Jenny - Elliot 2/9
    Olga81 - Olga3/5 - Sofia 9/10
    Maddissen85 - Madde, Madeleine - Leo 28/9
    Anna74 - Anna - Karl 28/9
    Heffaklumpens mamma - Elisabeth -
    Xandra84 - Xandra
    Jesster - Jessica - BF 11/7
    Maviperi - Jennie 2/5, André 6/9, Bebis 30/11
    Frusand - Camilla 4/9, BF 15/3
    MammaJ - Jenny 18/7, Daniel 17/7, Leo 18/7, BF 6/6

• Svar på tråden Vi i Halmstad (ver 6)
  • Sofia Cronwall

Tack för att ni lyssnar... men jag vill inte störa min bm i onödan. jag har ju inte ont nu... just nu vill jag bara sova, men jag ska ju snart hämta filip, eller snart och snart men vid 11

Kram på er!!

• Maximilius flicka

Jag kommer också på fikat i morgon

Tror nog att lillsessans drömmar har blivit mer påtagliga, för ibland vaknar hon av att hon själv skriker i sömnen. Lite jobbigt, eftersom man själv studsar upp ur sängen som den värsta jojon och tror att jordens undergång är på intågande. Oftast blir hon lugn igen och somnar om på två röda om hon får hålla i mammas eller pappas hand.

Idag ser det ut att bli en riktigt TV-dag med tanke på vad som står på OS-programet idag Hoppas att vi får någon medalj till

• frusand

var hos en läkare igår (ej pga grav) o hon tog bt på mig. Hade då stigit fr 120/80 till 130/95 så då ringde jag bm som sa att jag måste vila ännu mer... Jag tycker inte att jag gör annat.
    Idag ska jag till bm kl 13,30 o sen ska jag till veterinären med hunden kl 15 för han ska sövas o ta bort tandsten samt det viktigaste få en spruta med kvinnligt hormon så att han blir lite lugnare nu när bebisen snart kommer. Tar ca 1 vecka innan den verkar o sen håller den sig i ca 4 månader
    Så resterande tid idag får jag tillbringa i soffan framför OS så att bt inte skenar iväg...

Hoppas alla får en bra dag, solen skiner ju

Var det nån som såg del 2 igår om hur ett barn blir till. Satt nästan o grät emellanåt för det var så häftigt

• Blixten

Max´s flicka:
    Känner igen det där med skrika mitt i natten...O så går man in så ligger hon o susar gott igen med nappen åkandes in o ut Och vi som ruuusade in som två galningar för att vi trodde att nån höll på att vrida hennes tår eller nåt...

Sofia:
    Kan det vara ischias (eller hur det stavas)?

Frusand:
    Det är inte lätt att bara vila när man inte gör annat än vilar Men du får väl verkligen ligga ner hela dagarna förutom hundpromenaderna. På tal om hund så hade jag ingen aning om att man kunde ge dem en sådan spruta Finns det såna mot avundsjuka katter också ??

Nej, idag ska jag verkligen ta tag i en sak som har hängt efter mig länge - jag ska skaffa mig ett nytt pass. Har både blivit svensk medborgare o bytt namn o fått barn, så det finns många anledningar till att förnya det. OCh det gamla går ut i mars vilket är den största anledningen till varför jag måste få bocka av detta ärende. NÅn som har varit på polisstationen o fixat det på sistone? Jag har hört att man ska fotas där nu, så det är väl det jag undrar mest över...

• Sofia Cronwall

Blixten: Ingen aning om hur det stavas eller vad det är? Vad är det för något?

• Blixten

Kopierat från Fass.se:
    "Definition
    Smärta som kommer smygande eller hastigt i ischiasnervens utbredningsområde i lår, underben samt i fot.

Orsak(-er)
    Nerven retas genom tryck, inflammation eller kemisk påverkan.

Symtom
    Smärtan strålar från ländryggen ned utefter benet inom nervens utbredningsområde. Besvären är ofta förenade med ryggsmärtor, ofta ryggskott. "

• Sofia Cronwall

Blixten: Okej, om det är det finns det då nånting man kan göra åt det? ska nog söka jag med, tack för att du tog dig tid..

• Anna 74

Blixten: Apropå pass så är det bara att gå till polisen, ha med sig 400 kr och vara beredd på att de bara smäller av ett kort rakt framifrån och du får inte le. För Amanda gäller det att pappan också ska vara med och intyga att det är rätt bebis. De har rätt generösa öppettider, har dem nedskrivna någonstans ifall du vill veta. Mitt pass gick ut i oktober... Känns inte helt bra att vara helt passlös.

• frusand

Sofia; Jag hade problem med ishiasnerven runt v 26 o hade det till o från i några veckor. De gör inget åt det utan man får vänta på att det ska gå över. Tydligen vanligt att gravida kan drabbas av det men det brukar försvinna, i alla fall efter förlossningen...

Svar på tråden Vi i Halmstad (ver 6)