• JewelGirl

Vi i Halmstad (ver 6)

Ny tråd för oss i Halmstad och i denna ska väl jag oxå få bli gravid

lägger in namnlistan:
    Sofia Cronwall - Sofia 21/3, Filip 20/11, BF 7/5 2006
    Teaspoon 2/2 - Magdalena - Totte 4/2 - Ian 6/10
    Gumlan - Maria - Emil 3/7
    JewelGirl - Jenny
    Zazla - Zalli 22/8 -
    Cassiopeja - Maria 3/2 - BF 11/1
    Maximilius flicka - Ida - Liv 30/10
    Blixten - Diddi - Amanda - 7/9
    Veronicamy - Veronica - BF: ? - Sebastian 13/2
    Trollbarn - Jenny - Elliot 2/9
    Olga81 - Olga3/5 - Sofia 9/10
    Maddissen85 - Madde, Madeleine - Leo 28/9
    Anna74 - Anna - Karl 28/9
    Heffaklumpens mamma - Elisabeth -
    Xandra84 - Xandra
    Jesster - Jessica - BF 11/7
    Maviperi - Jennie 2/5, André 6/9, Bebis 30/11
    Frusand - Camilla 4/9, BF 15/3
    MammaJ - Jenny 18/7, Daniel 17/7, Leo 18/7, BF 6/6

• Svar på tråden Vi i Halmstad (ver 6)
  • Blixten

Anna:
    Du skrämde mig lite ang det där med att pappan ska vara med *puh, torkar svetten ur pannan *

Det räcker med att en vårdnadshavare är med, den andra ska då ha skrivit på ett medgivande som finns som blankett på deras hemsida. Så båda föräldrarna behöver inte vara närvarande. Tack o lov för mig som slipper dra iväg J från jobbet bara för det

• Maddissen85

Hemskt vad alla är aktiva idag..
    Sofia: ajaj, inte kul att ha ont ju.. Stackare..

Själv sitter man här med denna förkylningen och hoppas innerligt att den är på väg bort nu.. ingen feber längre, men hostan från helvetet är kvar.. Bara den kvar nu, sen kan jag med fika.. Kanske nästa vecka, för det ser rätt så illa ut inför imån... Tur attt man är sjuk under OS, så man har nåt att göra...

Nu ska jag snart äta lite lunch..

• Sofia Cronwall

Åhh vad trött jag är, ska faktiskt bli skönt... mina syskonbarn kommer idag också så de håller filip i trim så jag kan typ slappa lite. Ska strax upp och duscha, men innan dess plocka av disken i köket och dammsuga... slänger nog i en ny maskin tvätt också. allt detta ska jag helst hinna med på hmm ja en halvtimme.. Nog bäst att starta nu..

*Sniff sniff* jag tror banne mig att filip har bajjat också. kunde han inte gjort det på dagis

Vi har precis ätit våfflor, det var faktiskt gott... Hoppas jag inte läskade nån för mycket

• LoBe

Hej på er!

Frusand: villa nu ordentligt! var rädd om dig o bebben.
    Jag såg förrästen sista delen av före födseln. Det är så fashinerande!!! så fantastikst att allt funkar och blir rätt liksom.

Sofia: aj aj. Låter inte så behagligt med ryggsmärta. Men snart e ju lillkillen här så du får tänka på det i stälet

Blixten: Jag har varit och fått nytt pass. Precis när de hade börjat med de nya, så det tog en himla tid för dom att fota mig. Jag ville inte fastna på bild
    Numera behöver inte öronen tvunget synas visst, men som Anna sa så får man inte le på bilden. Jag ser ut som en fånge.
    'Annars är det enkelt och smidigt och tar inte så lång tid. Tog dock 2 veckor att få det.

Jag kommer inte på fikat i morgon. Har lite att fixa inför helgen då mina föräldrar kommer på besök. dessutom börjar jag känn av en hosta som jag helst vill bli av med innan vi ska till Gran Canaria + att jag inte vill smitta de små....ja eller er heller för den delen.

• Teskedsmamman

Pass?! Det har jag inte haft på 10 år, jo ett rosa tillfälligt för 5 år sedan, men det kunde jag lika gärna struntat i Vi körde en bil till Dortmund i Tyskland och körde hem kompisens bil som hade varit uthyrd.... eller ja, inte kompisens bil men han jobbade på Herz. Vi flängde i 2 timmar innan mitt pass var klart och sedan var det ingen som ville titta på det....

/Magdis med Ludvig 040204 och Ian 051006
  • MinervaSkugga

1 Mars var vårt BF ja...
    Tyvärr gick det inte så bra här.
    Moderkakan släppte helt i söndags.
    Dom tror det berodde på en dolt havandeskapsförgiftning... Sannolikheten att det ska hända är tydligen 1 på 2000...
    Det var jag...
    Simon, vårt änglabarn, D/F 16.30 19/2
    2855g och 49 cm.
    Var världens vackraste...

• Cassiopeja

hej hej

idag har vi varit på bvc på föräldragrupp (första träffen) och passade på att väga o mäta när vi ändå var där. de andra mammorna och den enda pappan verkade väl helt ok och Eira ökar fortfarande som hon ska. Den största behållningen var nästan tösabitens ohöldja fascination av Tigger-figuren som hängde ovanför skötbordet i undersökningsrummet. Fick nästan slita henne därifrån! Får väl skaffa henne en egen Tigger...

För en gångs skull har hon sovit en lång stund efter att vi kom hem ( brukar vakna när vagnen stannar typ) så jag har fått laga mat och äta i lugn och ro för en gångs skull. Annars har hon en fenomenal förmåga att vakna och bli arg precis när jag ska äta, även om hon varit nöjd och glad i babygymet till precis innan...

Frågade om skrikandet och gaserna också och fick råd att börja med magmassage. Ska göra det idag. Kan ju hoppas det får fart på tarmarna, för nu har hon inte bajsat sedan i lördags... Vet att det kan gå så lång tid emellanåt utan att det är nåt fel, men man börjar ju undra när de inte gått så lång tid förut.

Annars ska jag nog mest vegetera framför OS idag... och så tänkte jag mig en sväng in till bokrean i natt. Ska bara ha några få böcker (har inte råd med några utsvävningar) men det brukar vara så mysig stämning på reapremiären.

• Cassiopeja

MinervaSkugga: Åhhh, så hemskt!!!!!!

*kramar om och vet inte vad jag ska säga... blir helt kall inombords vid tanken*

• Olga81

MinervaSkugga:
    Åhh Gud!!
    är så ledsen....
    kramar om!!........

• Sofia Cronwall

MinervaSkugga: NÄÄ! Usch jag börjar snart gråta! Tänker på er!
    Du vet att vi finns här och lyssnar och stöttar om du behöver prata!

*KRAM*

Svar på tråden Vi i Halmstad (ver 6)