• Hannah Graaf

Var går gränsen för otrohet?

Var går gränsen för otrohet? Är det vid sexuellt umgänge, kyssar eller räcker det med tankar om någon annan än din partner? För min del räcker det snudd på när fantasin övergår till konstanta tankar om någon annan. Då har du mentalt lämnat. När det kommer till fysiska handlingar som sex eller kyssar så är det inget att tveka över. Då har man totalt tappat respekten för sin partner. Jag tror det blir svårt att förlåta och gå vidare. En gång otrogen, alltid otrogen. Var går din gräns?

• Svar på tråden Var går gränsen för otrohet?
  • upyours
    giftfri skrev 2011-03-21 16:00:25 följande:
    På FL är allt otrohet.., bara å ta på sig offerrollen å klaga, så sjunger snart en massa med i den...
    Ja, faktiskt har många olika syn på vad som är otrohet - för DEM. Det som händer på FL är att det finns så många olika syn på vad som är otrohet att du tycker att nästan allt verkar vara otrohet. Men sätt du dig till döms över vad folk känner är otrohet för dem. "Offerrollen", bah! Fjantigt uttryckt!
    Det är nästan roligt jämt
  • giftfri
    upyours skrev 2011-03-27 16:31:06 följande:
    Ja, faktiskt har många olika syn på vad som är otrohet - för DEM. Det som händer på FL är att det finns så många olika syn på vad som är otrohet att du tycker att nästan allt verkar vara otrohet. Men sätt du dig till döms över vad folk känner är otrohet för dem. "Offerrollen", bah! Fjantigt uttryckt!
    Det finns massvis med trådar med uppenbart efterkonstruerad otrohet, där det inte funnits några regler vad som ska gälla i ett förhållande.
    Att då komma å gnälla å kalla sexchat, smsflirt, mejlande, porrsurfande å andra saker för otrohet, är att ta på sig offerrollen...
    Du är inte alls en bättre människa än mig!
  • upyours
    giftfri skrev 2011-03-30 20:49:56 följande:
    Det finns massvis med trådar med uppenbart efterkonstruerad otrohet, där det inte funnits några regler vad som ska gälla i ett förhållande.
    Att då komma å gnälla å kalla sexchat, smsflirt, mejlande, porrsurfande å andra saker för otrohet, är att ta på sig offerrollen...
    Vad är efterkonstruerad otrohet?

Vem i tråden ska bestämma vilka regler som ska gälla i ett förhållande?

Det heter inte "gnäll", utan folk tycker faktiskt att det ena eller andra för dem är otrohet. Isåfall är det den som är otrogen som är jävligt gnällig eftersom han eller hon alltid har något "skäl" till varför han eller hon är otrogen.
    Förstår du poängen? 
    Det är nästan roligt jämt
  • Jessicaaa

Var gränsen går är svårt att säga. det min pojkvän gjorde mot mig var inte okej. och han gjorde det framför mig :( först satt han och höll om sin kompis tjej, sen "råkade" han ta henne på brösten. hon hade inget emot det. dumt nog!! när jag sa åt han flinade han bara. sen när hon låg i sängen och jag satt brevid henne kom min pojkvän och tog henne under brösten sen tog han henne mellan benen framför mig. jag sa åt han att han skulle ta bort handen. fick tillsvars oj haha. sen blev det massa pussar på kinden och att hon är en awesome vän. ursh så hemskt det var att uppleva. förlät min pojkvän, men han kommer att få ångra sig resten av livet.

• giftfri
    upyours skrev 2011-03-31 17:41:21 följande:
    Vad är efterkonstruerad otrohet?
    När någon blir beskylld för otrohet trots att inget finns överenskommit om vad som ska gälla.., finns inga regler om det som hänt, finns heller inga regler att bryta mot, alltså kan heller ingen då beskyllas för otrohet..., enkelt å klasklart.
  • giftfri
    upyours skrev 2011-03-31 17:41:21 följande:
    Det heter inte "gnäll", utan folk tycker faktiskt att det ena eller andra för dem är otrohet. Isåfall är det den som är otrogen som är jävligt gnällig eftersom han eller hon alltid har något "skäl" till varför han eller hon är otrogen.
    Förstår du poängen? 
    Jag förstår din poäng, men du förstår inte min....
    Det är inget annat än gnäll, när någon kommer dragandes om otrohet utan att ha en tydlig överenskommelse i relationen om vad som ska klassas som otrohet..
    Vad någon part i efterhand själv tycker hör inte hit, då är det försent att börja klaga å tjafsa otrohet..
Svar på tråden Var går gränsen för otrohet?