• Hannah Graaf

Var går gränsen för otrohet?

Var går gränsen för otrohet? Är det vid sexuellt umgänge, kyssar eller räcker det med tankar om någon annan än din partner? För min del räcker det snudd på när fantasin övergår till konstanta tankar om någon annan. Då har du mentalt lämnat. När det kommer till fysiska handlingar som sex eller kyssar så är det inget att tveka över. Då har man totalt tappat respekten för sin partner. Jag tror det blir svårt att förlåta och gå vidare. En gång otrogen, alltid otrogen. Var går din gräns?

• Svar på tråden Var går gränsen för otrohet?
  • solista
    Incorporeall skrev 2011-03-29 19:48:49 följande:
    Om man gör något med någon som man inte hade kunnat göra inför sin partner.
    räknas sitter på toa o skiter? Petar näsan? pillar nagelsvamp? vaxar underliv? klämmer finnar?
    Det är sånt som jag ALDRIG skulle göra inför partnern!!!!!
  • ledsen och ensam

hej, vi har många anställda på vår butik.såg på kamera min man knyter en anställds förkläde runt midjan.jag kan inte ta bort synen från min huvud.vad kan jag göra?

• ledsen och ensam
    ledsen och ensam skrev 2013-07-07 01:01:23 följande:
    hej, vi har många anställda på vår butik.såg på kamera min man knyter en anställd tjejs  förkläde runt midjan.jag kan inte ta bort synen från min huvud.vad kan jag göra?

• Jan Banan01
    Hannah Graaf skrev 2011-03-11 08:31:34 följande:
    Var går gränsen för otrohet? Är det vid sexuellt umgänge, kyssar eller räcker det med tankar om någon annan än din partner? För min del räcker det snudd på när fantasin övergår till konstanta tankar om någon annan. Då har du mentalt lämnat. När det kommer till fysiska handlingar som sex eller kyssar så är det inget att tveka över. Då har man totalt tappat respekten för sin partner. Jag tror det blir svårt att förlåta och gå vidare. En gång otrogen, alltid otrogen. Var går din gräns?
    De flesta är säkert då och då mentalt otrogna. Jag är lyckligt gift, men ser jag en annan vacker kvinna spanar man ju in. Diskret, förstås. Är hon dessutom sexig drar jag mig inte för att tänka våta tankar om henne. Jag är nog långtifrån unik när det gäller detta. Men det stannar vid det. Jag älskar min fru och vårt liv tillsammans alldeles för mycket för att låta det gå över till kroppslig otrohet. Där sätter jag gränsen vid kyssar. Hade det kommit till min kännedom att hon kysst en annan karl hade varit kört och jag är säker på att hon hade reagerat likadant om situationen varit tvärtom. Vissa sätter gränsen vid sex och det är deras ensak. Men det hela brukar börja med kyssar och sen brukar steget till sex inte vara långt. Kyssar är som sex något intimt man reserverar för sin partner och ingen annan. Jag hade aldrig förlåtit ett sådant svek mot vår kärlek och min respekt och tillit till henne. Hon hade fått dra!
  • y0hanna

En partner som är FÖR intim med en annan sexuellt skulle jag nog klassa som otrohet. Eller ligger och gosar under samma filt/täcke, helt enkelt den intimiteten man har som partners/älskare. Det skulle jag, personligen, klassa som otrohet. 

• y0hanna
    y0hanna skrev 2013-07-18 21:45:44 följande:
    En partner som är FÖR intim med en annan sexuellt skulle jag nog klassa som otrohet. Eller ligger och gosar under samma filt/täcke, helt enkelt den intimiteten man har som partners/älskare. Det skulle jag, personligen, klassa som otrohet. 
    kan la lägga till att sen klassar jag även om min partner går bakom ryggen på mig som otrohet, t.ex. om jag inte har något emot att han tafsar på en tjejkompis och han gör det, då gör han det inte bakom ryggen. Hade jag bett honom "jag vill helst inte att du gör si eller så med en annan tjej", och han gör det ändå, ja då ser jag det också som otrohet.
  • vampyria2

Nu har jag funderat på det här ett tag och kommit fram till att för mig så behöver det inte bli fysiskt för att jag skulle känna att han är otrogen.
    Skulle min man börja messa med nån annan kvinna hela tiden, sitta i telefon med henne, åka och fika, gå på bio m.m så skulle det räcka för att jag skulle säga i från, såna saker får han göra med mig eller med sina manliga vänner, finns ingen anledning till att han ska ha en sån kontakt med någon annan kvinna.

Han har kvinnliga vänner sen tidigare som han messar med ibland, det är okej men som sagt skulle det bli varje dag så skulle jag inte uppskatta det.
    Det finns även gamla vänner som han absolut får ta en fika med eller käka en lunch med, det är en helt annan sak, här pratar jag om när det blir samma kvinna varje dag som man har kontakt med....förstår ni hur jag menar?

• marikahellgren
    Hej! Jag går samhällsvetenskapliga programmet, sista året på gymnasiet, och håller just nu på att undersöka ifall otrohet är könsneutralt till mitt gymnasiearbete. Jag undrar om någon vänlig själ därute kan ta sig tid till att svara på min enkät.
    Det är endast några få frågor och det går supersnabbt.
    Tack på förhand! Kramar till er som svarar. Här är länken till enkäten:
  • rlevitte

När man har brutit en överenskommelse man har med sin (i förekommande fall sina) partner(s) på det romantisk/sexuella planet, då har man gått över gränsen.

Har man aldrig pratat om det, ens rudimentärt, jag då är det naturligtvis svårt att veta exakt vad som gäller, då har man bara antaganden att ta till.

Hur svårt kan det vara egentligen?

Mvh,
    Richard

• not

En tidigare flickväntill mig tyckte inte att det var otrohet om man använde kondom... Nä, hon fick gå..

• Anton Chigurh
    not skrev 2015-10-27 23:27:34 följande:
    En tidigare flickväntill mig

tyckte inte att det var otrohet om man använde kondom...

Nä, hon fick gå..
    Lite som att: Du är inte bög förrän du sväljer !!!
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
Svar på tråden Var går gränsen för otrohet?