• Anonym

ni med pmds titta hit

hej jag tänkte starta en tråd där man kan skriva av sej när det stormar som värst
    dom dagarna när man är på vippen att ta livet av sej
    dom dagarna när man lämnar sin man
    dom dagarna när man avslutat vänrelationer
    dom dagarna när man förstör o gråter för sej själv
    allt skapat av denna jävla pmds
    själv äter jag citalopram varje dag året runt
    sedan jag startade med det har jag inte skadat mej själv inte slagit någon och inte varit på väg att skilja mej
    men det är tufft ändå dom mest kritiska dagarna
    jag startar tråden just nu för dom ligger framför mej just nu
    dom närmaste 5 dagarna kommer bli ett inferno
    jag känner det
    det trappas upp
    jag är så fruktansvärt arg
    allt retar mej
    jag behöver skriva av mej denna månad
    finns det fler där ute?

• Svar på tråden ni med pmds titta hit
  • Anonym (samma här)

Fortsätt paddla: Det är samma för mej, att de värsta topparna försvinner. De första dagarna mådde jag jättebra. Lite mer oro och irritation runt mens, men inte i närheten av som jag kände förut. 
    Jag får lite hjärtklappning på kvällen när jag tar tabletten, men annars har jag verkligen inga biverkningar! Känns helt otroligt skönt att jag har testat detta.

Äter ni andra bara tabletterna 10-14 dagar eller äter ni hela månaden? Jag ska bara ta dom före och under mens, men jag är orolig att oron och ångesten ska komma tillbaka under uppehållet. 

• Anonym (velar)

Samma här: jag skulle bara ta det mellan ägglossning och mens.

• Anonym (yaz)

Är det någon här i tråden som äter el har ätit p-pillret YAZ?

Jag äter redan cipralex 10 mg (exakt samma sak som premalex) varje dag för depression. Men min depression blir mycket värre ca en vecka innan mensen plus andra symtom. Har fått det konstaterat av kvinnokliniken att jag lider av PMDD.

Någon som har erfarenhet av YAZ?

• Otäcking
    Anonym (yaz) skrev 2012-10-10 08:19:05 följande:
    Är det någon här i tråden som äter el har ätit p-pillret YAZ?

Jag äter redan cipralex 10 mg (exakt samma sak som premalex) varje dag för depression. Men min depression blir mycket värre ca en vecka innan mensen plus andra symtom. Har fått det konstaterat av kvinnokliniken att jag lider av PMDD.

Någon som har erfarenhet av YAZ?
    www.familjeliv.se/Forum-24-95/m60107362.html

Där berättar jag om min erfarenhet av Jaz.
    I rather get som shrooms than be a prude, then I can go to space and still feel your face between my legs
  • Anonym (velar)

Pratade nyss med min läkare som sa att hon trodde jag var känslig mot dessa mediciner då jag fått samma biverkningar som de som äter dem jämt. Hon skrev nu ut premalex till mig som jag ska börja med nästa månad. Hon hade 2 tjejer till i min ålder som nyss fått det utskrivet och blivit hjälpta. Hoppas hoppas

• fortsätt paddla

Velar: hoppas premalex funkar för dig.
    Själv så fick jag min mens idag. Förutom att jag varit så ruskigt trött måste jag säga att ciprelex funkat för mig denna tiden.
    Men, nu vad det sista pillret igår och jag är lite orolig nu för hur jag ska må. Någon med erfarenhet?

• fortsätt paddla

Samma här: hur går det? Har du fått din mens ännu?

• Anonym (Oxå D?)

Hej! hoppar in här. Har kommit undrfund med att kanske jag också har pmds. För mig börjar det nog ca 2 v innan mens(strax efter ÄL). Befinner mig i en tätt stressad situation i övrigt och Detta gör inte saken bättre:( känner mig SÅ ensam ofta dessa gånger då jag har dåligt stöd av vänner och sambo. Känner mig värdelös och oälskad. Blir arg och ledsen på alla som inte förstår eller inte är vänliga. Förtvivlad för över vänner som inte ens kan svara på ett sms.. Vad har man vänner till mär de aldrig finns där för en? Mycket som känns meningslöst och FEL Vad finns det för piller som inte stör menscykeln? som man kan ta efter äl tex?

• Anonym (velar)
    Anonym (Oxå D?) skrev 2013-12-09 22:23:59 följande:
    Hej! hoppar in här. Har kommit undrfund med att kanske jag också har pmds. För mig börjar det nog ca 2 v innan mens(strax efter ÄL). Befinner mig i en tätt stressad situation i övrigt och Detta gör inte saken bättre:( känner mig SÅ ensam ofta dessa gånger då jag har dåligt stöd av vänner och sambo. Känner mig värdelös och oälskad. Blir arg och ledsen på alla som inte förstår eller inte är vänliga. Förtvivlad för över vänner som inte ens kan svara på ett sms.. Vad har man vänner till mär de aldrig finns där för en? Mycket som känns meningslöst och FEL Vad finns det för piller som inte stör menscykeln? som man kan ta efter äl tex?

Jag rekommendera premalex. Väntde 9 mån med att hämts ut receptet.

Mådde illa första dagarna de 2 första månaderna. Har nu ätit kanske 5 mån. Tar 10mg i 10dgr. Har fått mitt liv tillbaks! !!!! Mår bättre hela månaden.

Minska även om möjligt din stress, det förvärrar symtomen
  • Anonym (Oxå D?)

Tack för svaret ditt velar! Vet du om man kan ta det om man önskar bli gravid?

Svar på tråden ni med pmds titta hit