• Anonym

    ni med pmds titta hit

    hej jag tänkte starta en tråd där man kan skriva av sej när det stormar som värst
    dom dagarna när man är på vippen att ta livet av sej
    dom dagarna när man lämnar sin man
    dom dagarna när man avslutat vänrelationer
    dom dagarna när man förstör o gråter för sej själv
    allt skapat av denna jävla pmds
    själv äter jag citalopram varje dag året runt
    sedan jag startade med det har jag inte skadat mej själv inte slagit någon och inte varit på väg att skilja mej
    men det är tufft ändå dom mest kritiska dagarna
    jag startar tråden just nu för dom ligger framför mej just nu
    dom närmaste 5 dagarna kommer bli ett inferno
    jag känner det
    det trappas upp
    jag är så fruktansvärt arg
    allt retar mej
    jag behöver skriva av mej denna månad
    finns det fler där ute?

  • Svar på tråden ni med pmds titta hit
  • Anonym (21)
    ciasim skrev 2012-08-14 12:13:11 följande:
    Antidepp hjälper en hel del! Jag ångrar att jag inte provade tidigare!
    Vilken åt du? Jag tror jag fick ett annat recept nu än vad den manliga läkaren skrev ut. Ska hämta ut den nya har jag tänkt, så jag har de hemma tills jag känner djävulen växa i mig.. Har oregelbunden mens så jag vet ALDRIG när pmsen kommer. Och när den är här förstår jag aldrig att det är den, förrens efteråt.. När man är i det så känns det som att ingenting någonsin kommer bli bra igen... 
  • ciasim

    Åh... Känner ur pmdd kommer krypande för varje minut. Hur kan man blir så personlighets förändrad? Känner mig misslyckad,, apatisk, osocial, oförmögen att göra ngt åt mitt liv, hopplös och ledsen. Får panik över mina livsval och anklagar mig själv, om och om igen. Känner mig avundsjuk och lider av mindre-värdes känslor. Och. Det värsta är. Jag kan inte göra något åt det. ( jo kanske gå ut och motionera, men att motivera mig till det just nu känns oöverstigligt. Kanske imorgon bitti istället) Puh! Vilket helvete detta är. Jag är glad att denna tråden startades.
    Skall ta en magnesium tablett nu och sedan
    tröstäta.

  • Anonym (21)

    Börjar också misstänka att min är på väg, försöker vara glad och trevlig men inte alltid så lätt! Usch.. Har femmal balans hemma som kag tänkte stoppa i mig, och en chokladbit kanske;) hehe!

  • fortsätt paddla

    9 dagar kvar till mens nu... sambon som uppmärksammade det åt mig..
    Favoriter bara, för det är sent, ska upp och sover jag inte blir det värre..

  • Anonym (velar)

    har citalopram hemma. fick nyss ett utbrott utan dess like och slängde mig in i bilen och lämnade min familj hemma. barnen grät och min man är så besviken på mig. vågar inte ta tabletterna! tror jag får min mens i mitten av nästa vecka.

    vilka biverkningar har ni fått som bara ätit under pmds? fan vill inte vara sjuk i huvudet! vill inte bli pucko av tabletter heller! snälla hjälp mig!

  • ciasim

    sorry... Du måste ingenting. Men jag skulle starkt rekommendera dig att prova Citalopram. Jag var också mycket kritisk. Men fick stor hjälp av dem.

  • Anonym (velar)

    tack för din ärlighet! jag tog första tabletten igår innan jag gick och lade mig. höll på att kräkas för jag ville verkligen inte.

    känner mig groggy och fumlig idag men så fort kan det väl inte kännas?

    känns läskigt. och det känns som att nu är jag sjuk i huvudet på riktigt :(

  • Anonym (Poff)
    Jag misstänker att jag har PMDS men är inte helt säker. 

    Läste att det finns en ny medicin mot det som tydligen ska vara riktigt bra - Premalex heter den. Kan vara värt att kolla upp! 
Svar på tråden ni med pmds titta hit