Vad tar ni i bänkpress?
Hej!
Jag är nyfiken på vad ni maxar i bänkpress! Både tjejer och killar. Skriv kroppsvikt och hur mycket ni tar :)
Hej!
Jag är nyfiken på vad ni maxar i bänkpress! Både tjejer och killar. Skriv kroppsvikt och hur mycket ni tar :)
Har ingen aning om vad jag tar i bänkpress nu för tiden. Inte heller är det en särskillt bra övning för styrka heller och skaderisken är på tok för hög, framförallt för axlarna som inte är byggda för dessa tyngder.
Själv kör jag hantelpress istället eftersom rörelsespannet blir större och axlarna skonas. Jag maxar aldrig men ligger och försöker köra åttor på 35 kilos hantlar.
Det ligger mycket i vad du säger om skaderiskerna. Vet många som inte heller kör bänkpress pga axlarna. Jag tror dock att det har mycket att göra hur man är byggd också. Jag har ALDRIG haft problem med axlarna när jag kört bänk. Jag är kort (164-65) och har ganska korta armar och tror att det har med det att göra. Väger bara runt 64 kg på morgonen också och maxar strax över 100 för tillfället. 105 skulle jag tro att jag kan pressa upp. Marklyft har betydligt större skaderisk. MVH R
Väger strax över 100 kg, lyfter 120 lite drygt, kanske tom 125. Tränar dock oftast med 80-100 kg, och varierar med hantelpress o dips!
Ingen aning då jag inte kör bänkpress, vet däremot att när jag var 56 kg muskler till min längd på 167 så tog jag 150 kg i ryck två ggr på raken, dagen efter som bakis fixade jag bara 145 kg. Man blir stark av att jobba i stall.
Om det stämmer förstår jag inte varför du inte ¨år och tar din SM-medalj av vallör GULD och åker hem ;)
Väger ca 92, och just nu tar jag väl inte så mycket, har problem med en axel, men har gjort en sexa på 120 kilo som bäst.
68 kg tar stången kanske ha ha..nää jag har nyss börjat med styrkelyft..benböj har jag tagit 60 i halvsittande eller va det heter mark 60 men som sagt jag har knappt börjat bara provat. Sambon hat tränat ett tag, han väger runt 95 och tar 145 i bänk och över 200 i de andra. om vi nu pratar allt i styrkelyft?
2002: Vägde 58kg, tog 85.
2011: Väger 64 kg, tar 60
Så kass på den. Väger 72 och brukar köra på 50 kg