• rkille88

Vad tar ni i bänkpress?

Hej!

Jag är nyfiken på vad ni maxar i bänkpress! Både tjejer och killar. Skriv kroppsvikt och hur mycket ni tar :)

• Svar på tråden Vad tar ni i bänkpress?
  • Everlast

Jag tränar mest thaiboxning och kompleteringstränar på gymmet så jag satsar inte direkt stenhårt på att bänka hur mycket som helst. Nåväl, jag väger 78-80 kg och gör en 6:a på 105-110 beroende på dagsform. Vad jag maxar vet jag inte eftersom jag aldrig testat.

• fill hith
    lille Birger skrev 2012-02-19 15:06:24 följande:
    Jag menade ju lågt på kroppen. Alltså lågt = närmare magen / längre ned på bröstet.
    Ja det ska man göra, men inte av orsaken du skrev utan tvärtom. Det är för att man INTE ska aktivera axlarna. Ligger man rakt och bänkar med stången för nära hakan får man lätt smärtor i axlarna.
  • fill hith

Btw tar 80kg väger 57. Siktar på 100kg med en kv på 60-65kg innan årsskiftet. 90kg är en självklarhet innan årsskiftet, 100kg blir en jävla utmaning.

• Tom Araya

Tar 300 spänn i timmen plus moms oavsett typ av press.
    Traktamente tillkommer om arbetsplatsen är mer än 10 mil bort.

Min vikt...kanske 100.

• lille Birger

Jag tycker att rå styrkelyft ska bli den riktiga styrkelyften.

• Tom Araya
    lille Birger skrev 2012-04-28 23:38:59 följande:
    ...till skillnad mot kokt.
  • muskelpappa
    lille Birger skrev 2012-04-28 23:38:59 följande:
    KLASSISK styrkelyft fick svenskt mästerskapsstatus under 2011 tror jag det var, så nu kan man tävla i det ena eller det andra... eller båda. Jag håller med dig Birger, och jag tycker t.om. att man ska förbjuda styrkelyft med "hjälpmedel", dvs dräkten, lindorna och tröjan.
  • Anton Chigurh
    muskelpappa skrev 2012-02-26 20:12:22 följande:
    270 sägs han ha klarat, även om många anar att det kanske inte stämmer... Men men.. grymt stark var han i alla fall, vilket ju är svaret på hur han med så långa armar kunnat lyfta så mycket.
    Och såklart klarar man mycket mer med "häcklyft" än strikt. Vill man pröva hur mycket man klarar utan rump-fusk, kan man lyfta upp båda benen och sen bänka. Om man dessutom stannar på bröstet 1 sek blir det riktigt tävlingslikt.
    Jaa, jag såg en tävling där Magnus gjorde 19-20 reps med 190 kilo på stången, har för mig att det var tidsbegränsning också, Magnus klagade efteråt på att det var för lätt. "Man får sån pump" sa han. 190 kilo !!!
    The dumber people think you are, the more surprised they're going to be when you kill them.
  • lille Birger
    muskelpappa skrev 2012-04-30 11:57:37 följande:
    KLASSISK styrkelyft fick svenskt mästerskapsstatus under 2011 tror jag det var, så nu kan man tävla i det ena eller det andra... eller båda. Jag håller med dig Birger, och jag tycker t.om. att man ska förbjuda styrkelyft med "hjälpmedel", dvs dräkten, lindorna och tröjan.
    En sak som jag kom att tänka på angående tröjan är att alla säger ju att man har den av säkerhetsskäl. Men den gör ju också att killarna lyfter tyngre vikter, och det i sig gör väl sporten farligare?
    T ex när Ryan Kennelly tävlar finns det ju knappt folk som klarar av att passa honom.

I knäböj antar jag att man också kan få ut ganska mycket vikt av utrustningen.
  • muskelpappa
    lille Birger skrev 2012-04-30 16:03:36 följande:
    En sak som jag kom att tänka på angående tröjan är att alla säger ju att man har den av säkerhetsskäl. Men den gör ju också att killarna lyfter tyngre vikter, och det i sig gör väl sporten farligare?
    T ex när Ryan Kennelly tävlar finns det ju knappt folk som klarar av att passa honom.

I knäböj antar jag att man också kan få ut ganska mycket vikt av utrustningen.
    Ryan Kennelly, bänkmonstret!
    Men du, KOLLA killen i mitten som passar denne kille, Scott Mendelson, som i klippet bänkar 325,5 kg RAW! Den passaren är LÖJLIGT välfylld med anabola!

">

Svar på tråden Vad tar ni i bänkpress?