• Anonym (är det normalt)

Min man tittar på porr! Normalt?

Han tror inte att jag vet... men det gör jag. Gör alla killar det eller???

• Svar på tråden Min man tittar på porr! Normalt?
  • Mad as snow
    Josse112 skrev 2011-03-22 15:55:47 följande:
    Framförallt riktar sig den sjudande vreden mot porr där människor får betalt för att ha sex på riktigt framför kamerorna (dvs de är prostitution som pågår) och alla som kollar på det som spelas in är således i min mening torskar. Jag hatar torskar. (Här inkluderas alltså inte amatörporr, där inga betalningsmedel är inblandade. Generellt sett ser jag ingenting emot det, bara personligen.)

Sedan, har jag vrede till övers, som riktar sig till allt som bidrar till ett sexualiserat samhälle: Dvs: naket på film och i konst med konstnärliga ambitioner, antagligen den Franska filmklubbens favorit (har ej sett), skabbfilm som för det mesta är den film som visas på TV, ex Highschool filmer.

/Ännu ett beklämmande inlägg av en beklämmande människa, som önskar att andra människor blir mer beklämda över beklämmande saker.
    Ja, det var absolut ett beklämmande svar. Att dina våldsfantasier riktar sig till all form av sexuellt uttryck på det viset. Men huvudsaken är ju att du kan kontrollera dig själv. Obestämd
  • Josse112

Tja, det är jag inte så säker på att jag kan eller vill. Mentala örfilar delar jag gärna ut så fort jag kommer åt.

• Mad as snow
    Anonym (Vanligt=normalt?) skrev 2011-03-22 15:54:19 följande:
    Jag tror att andelen trasiga människor är större i porrindustrin än i den gängse skådespelarvärlden. 

Jag försöker inte alls berätta vad andra skall göra. 
    Aha. Jag håller inte helt med dig om det första. Inte heller om det andra, men det kan ju förstås ha mer att göra med min bristande förmåga att tolka dina inlägg. 
  • Mad as snow
    Josse112 skrev 2011-03-22 16:00:58 följande:
    Tja, det är jag inte så säker på att jag kan eller vill. Mentala örfilar delar jag gärna ut så fort jag kommer åt.
    Vad är en mental örfil?
  • Josse112

Någonting (ett uttalande, ett handlande, ett uppförande) som får den det riktas mot att skakas om och vakna till liv och se världen med nya ögon. Den mentala örfilen måste sitta som en smäck.

• Anonym (p)
    Martin111 skrev 2011-03-22 15:49:50 följande:
    Med gör alla killar det? så menar hon förmodligen alla killar i hennes ungefärliga ålder som bor i Sverige. Och nej kanske inte alla män i åldern 20-40 kanske kollar porr så gör en 98 procent det iaf, och då kan man lägga svaret till Ts att ungefär alla män (som du menar) kollar på eller har någon gång kollat på porr

Svar till TS: Nej alla killar kollar inte på porr men i den åldersgrupp du tänker dig så gör nog 90 procent det iaf. Det betyder inte  att han inte tänder på dig, Men om du är så jävla orolig så får du väll prata med honom.
    Då vill jag gärna att du visar upp en källa på dina siffror.
  • Mad as snow
    Josse112 skrev 2011-03-22 16:07:44 följande:
    Den mentala örfilen måste sitta som en smäck.
    Ajdå, bäst att öva lite mer då kanske?
  • Josse112

Ja, nog ska jag öva alltid. Tack för uppmuntran! Skrattande

• Anonym (Vanligt=normalt?)
    Mad as snow skrev 2011-03-22 16:01:41 följande:
    Aha. Jag håller inte helt med dig om det första. Inte heller om det andra, men det kan ju förstås ha mer att göra med min bristande förmåga att tolka dina inlägg. 
    Ja det måste nog vara det då...

Sen är det väl ointressant att det finns trasiga människor lite överallt. Prostitution anser jag vara ett självdestruktivt beteende. Det finns säkert narkomaner och alkoholister som menar att det är lyckliga, det gör inte beteendet mindre självdestruktivt. Det är min övertygelse grundad på viss faktakunskap. Jag kan ju bara tala för mig, om du tolkar det som att jag vill trycka ner min åsikt i huvudet på andra så får det stå för dig.

Du skulle stötta dina barn in i porrindustrin, det skulle inte jag, jag skulle kämpa för att de skulle välja en annan väg. Precis som jag skulle om de valde att bli Kamikaze-piloter. 
  • Popov
    Josse112 skrev 2011-03-22 15:42:52 följande:
    Det är normailiserat att kolla på porr, men fanemig inte normalt.

Det är vanligt, många killar gör det (inte alla) många kvinnor gör det (inte alla) och alla som gör det är lika vidrigt inhumana. Som jag har sagt innan, jag skulle gärna ha en  apparat som visade vilka hushåll som använde sig av porr (en liten röd lampa som blinkar eller så) så att jag kunde åka runt till de hushållen och dela ut lite örfilar hejvilt.

Handen i luften och SLAPP (ljudillustration)
    "Vad fan! Vad är det för fel på dig människa? Jag kollar ju bara lite "oskyldig" porr..."
    Handen i luften och SLAPP (ljudillustration)
    "Är du helt dum i huvudet..."
    Handen i luften och SLAPP (ljudillustration

(Jag uppmuntrar inte under några omständigheter till våld, det jag föreslår skall inte tolkas bokstavligen).
    Det är inte normaliserat att titta på porr. Du skrev ju själv att alla inte gör det.
    Och att sen själv säga tvärtemot är ju märkligt.

Att se på porr kan säkert bli vanebildande i längden och möjligen förstöra ett förhållande. Men det är inte en fara för samhället att människor vill se/ha sex. Iaf. inte i Sverige där befolkningsökningen är så låg.

Du borde själv ha en röd lampa som lyste så fort du kommer på en illa genomtänkt idé.
    Så vi slipper dyl. inlägg i framtiden

I can't lie to you about your chances, but... you have my sympathies
Svar på tråden Min man tittar på porr! Normalt?