• Anonym (är det normalt)

Min man tittar på porr! Normalt?

Han tror inte att jag vet... men det gör jag. Gör alla killar det eller???

• Svar på tråden Min man tittar på porr! Normalt?
  • Anonym (alla män tittar)
    Anonym (emot porr) skrev 2011-03-23 00:32:13 följande:
    Och det finns inget löjligare än en man som påstår att alla män minsann tittar på porr för att jag (som man) gör det. Alla män är individer, precis som kvinnor. Det finns liksom ingen gen hos män som gör att de måste kolla på porr.
    Mäns sexualitet skiljer sig från kvinnor. Medan kvinnor är mer inriktade på en person är mannen konstruerad för att ha sex med så många som möjligt.

• Anonym (p)
    Anonym (alla män tittar) skrev 2011-03-23 00:31:43 följande:
    Ok, om du säger det så är det säkert så.

Jag har ingen aning om sexlust och impotens hör ihop. Jag har aldrig haft några sådana problem. 
    Men ändå uttalar du dig om det. Det ger ju verkligen trovärdighet till dina inlägg...
  • Anonym (emot porr)
    Anonym (alla män tittar) skrev 2011-03-23 00:35:01 följande:
    Mäns sexualitet skiljer sig från kvinnor. Medan kvinnor är mer inriktade på en person är mannen konstruerad för att ha sex med så många som möjligt.

Jaså? Har du någon källa på det?
    Hur kommer det sig att många kvinnor kollar porr då? Är dem felkonstruerade på något vis?
    Anonym (emot porr) skrev 2011-03-23 00:37:34 följande:
    Jaså? Har du någon källa på det?
    Men snälla du. Om du är så okunnig så att du inte känner till det får du själv åtgärda din okunnighet.

Det finns studier som visar att det är på det sättet, ja. 

Annars räcker det bara att se hur världen ser ut. 
  • Anonym (emot porr)
    Anonym (alla män tittar) skrev 2011-03-23 00:39:53 följande:
    Men snälla du. Om du är så okunnig så att du inte känner till det får du själv åtgärda din okunnighet.

Det finns säkert studier på det, men det finns också studier som visar att mäns och kvinnors sexualitet inte skiljer sig åt.
    Ja varför ser världen ut som den gör? Social konstruktion kanske?

Varför finns det många kvinnor som tittar på porr då?
  • Anonym (p)
    Anonym (alla män tittar) skrev 2011-03-23 00:39:53 följande:

Jag är också intresserad av trovärdiga källor på det. Men det var tydligen svårt att fixa fram förstår jag?
    För när jag, enligt ditt förslag, ser hur världen ser ut så tycks det inte stämma särskilt bra i åtminstone min bekantskapskrets.
    Anonym (p) skrev 2011-03-23 00:44:11 följande:
    Jag är också intresserad av trovärdiga källor på det. Men det var tydligen svårt att fixa fram förstår jag?
    För när jag, enligt ditt förslag, ser hur världen ser ut så tycks det inte stämma särskilt bra i åtminstone min bekantskapskrets.
    Tittar man på bekantskapskretsen blir man inte mer klok i sådana här frågor, snarare tvärtom.

De här studierna finns. Det är bara för dig att googla.

Kvinnor är inriktade på att ha sex ofta med en person (ett praktex till man).
    Män är mindre selektiva och är mindre fokuserade på en person. Det säger sig självt att det biologiskt fungerar så här eftersom det  historiskt har varit katastrof för en kvinna att bli gravid med en "dålig" man. en man har däremot inte behövt oroa sig för detta utan har optimerat sina chanser att föra sina gener vidare genom att ha sex med så många som möjligt.

Det är också därför som sexindustrin för män omsätter miljardersmiljarder medan sexindustrin för kvinnor max når upp till några få procent av detta.
  • acilegna
    Anonym (alla män tittar) skrev 2011-03-23 00:31:43 följande:
    Ok, om du säger det så är det säkert så.

Jag har ingen aning om sexlust och impotens hör ihop. Jag har aldrig haft några sådana problem. 
    hmmm en tanke... tror att impotenta män- frigida kvinnor kan uppskatta porr ,sexualitet... A-sexuella är det nog mer no no
  • Anonym (p)
    Anonym (alla män tittar) skrev 2011-03-23 00:49:35 följande:
    Tittar man på bekantskapskretsen blir man inte mer klok i sådana här frågor, snarare tvärtom.

Män är mindre selektiva och är mindre fokuserade på en person. Det säger sig självt att det biologiskt fungerar så här eftersom det  historiskt har varit katastrof för en kvinna att bli gravid med en "dålig" man. en man har däremot inte behövt oroa sig för detta utan har optimerat sina chanser att föra sina gener vidare genom att ha sex med så många som möjligt.

Det är också därför som sexindustrin för män omsätter miljardersmiljarder medan sexindustrin för kvinnor max når upp till några få procent av detta.
    Så eftersom alla män är konstruerade att ha sex med så många som möjligt och kvinnor bara vill ha sex med ett enda praktexemplar till man så innebär det automatiskt även att samtliga män tittar på porr och kvinnor inte... eller vad?
    Tillåt mig småle.
  • Anonym (emot porr)
    Anonym (alla män tittar) skrev 2011-03-23 00:49:35 följande:

Ja man hittar ju vad man letar efter...
Svar på tråden Min man tittar på porr! Normalt?