• Snörpan

Hur lång tid tog din förlossning?

Jag är bara nyfiken på hur andra har det =)

Vilket nr på barn?
    I vilken ålder är/var du i på barnafödandet?
    Hur många dagar/timmar/minuter tog det för Er från första sammandragnings värk till bebis på magen?
    Hur födde Ni?

Ex.fall jag förklarar dåligt hur jag menar=)
    barn nr 1= 25 år = 4 timmar vaginalförlossning
    barn nr 2=27 år = 30 min akut kejsarsnitt osv..

• Svar på tråden Hur lång tid tog din förlossning?
  • Steffi

Första barnet: igångsättning 24 timmar akutsnitt 31 år andra barnet: sju timmar vaginL förlossning Eda lustgas 35 år tredje barnet: två timmar vaginalt förlossn 36 år

• MammaLindaa

Första barnet
    21 år
    igångsättning
    från första värk tills hon var ute tog 9 timmar..
    slutade dock i akut kejsarsnitt.

• fröken G

Första barnet
    24 år
    5 timmar från första värkarna
    Vaginal förlossning
    Fick hjälp av lustgas en liten bit in på förlossningen bara, annars födde jag naturligt

• Ellinor830

1:a barnet, 27 år, 4 tim värkar plus 40 min förlossning, vaginalt utan lustgas el annat

• Xay1de

1:a barnet, 27 år, hade aldrig regelbundna värkar. Kom in till förlossning klockan 19, öppen 7 cm, pojken född 5½ h senare

2:a barnet, nästan 30 år, 3 h från regelbundna värkar till födsel. Flickan född 1h efter inskrivning på förlossningen.

vitunhurri.blogg.se - Bloggen som lever igen!
  • eliin88

1:a Barnet, 19 år, 2 timmar och 30 min från första värken. Vaginal förlossning.

2:a Barnet, 22 år, 1 timme och 10 min från första värken, Vaginal förlossning.

• SuzR

Från vattenavgång tills hon kom ut ca 10 h, mitt första barn!

• Smulansmamma

Nääh, nu har jag läst den här tråden flera gånger och blir lika förvånad varje gång...
    HUR kan man föda en bebis på 1-3 timmar? Som FÖRSTföderska alltså?
    Vet att det är olika, men det låter osannorlikt på nåt sätt. Ni måste ha spruckit en del, då det har gått så himla fort.
    Har era mammor oxå haft snabba förlossningar?

Detta är absolut INTE illa menat. Jag är endast väldigt NYFIKEN och AVUNDSJUK på dessa kvinnor som verkar vara menade till att föda barn :) Själv tog det 18 h för min tös att komma ut (visserligen tog jag eda, men även om man tar bort 5 timmar av förlossningen då jag inte kände något så kommer jag inte ens i närheten av er)

• linaloo

Smulansmamma: Nu vet jag inte hur långdragen förlossning du har haft.. men jag skulle inte vara avvundsjuk. Min förlossning tog 2 h och för min del hade det kunnat få gå lite långsammare, så att jag hängt med bättre. I o f så är mitt minne påverkat pga att jag fick 2 citodon och en sömntablett just innan för att få sova lite (varken barnmorskan eller läkaren trodde att det skulle bli bebis då). Sen så var jag väl inte riktigt beredd på det själv heller, då vattnet gick i 34+3 och det sen startade i v.34+5. Jag var ju inställd på att gå över tiden som förstföderska. Sprack inte så mycket, tror jag fick 6 stygn (sprack dock inget bakåt eller vad man ska säga). 

Freja 7 april 2011 ♥ mammatillkotten.blogspot.com
Svar på tråden Hur lång tid tog din förlossning?