• Snörpan

Hur lång tid tog din förlossning?

Jag är bara nyfiken på hur andra har det =)

Vilket nr på barn?
    I vilken ålder är/var du i på barnafödandet?
    Hur många dagar/timmar/minuter tog det för Er från första sammandragnings värk till bebis på magen?
    Hur födde Ni?

Ex.fall jag förklarar dåligt hur jag menar=)
    barn nr 1= 25 år = 4 timmar vaginalförlossning
    barn nr 2=27 år = 30 min akut kejsarsnitt osv..

• Svar på tråden Hur lång tid tog din förlossning?
  • UngMorsa

1:a = 16 år.14 timmar från att förlossningsvärkarna startade
    2:a = 20 år. 40 min efter att förlossningsvärkarna startade.

• Elin 262

Mitt första barn och jag var (är) 23 år gammal. Det tog ca 27 timmar från första värken.

Tilda Lily ♥
  • mammatill3underbara
    princess77 skrev 2011-07-01 07:14:40 följande:
    Födde hon första barnet på 4 timmar så lär inte andra ha tagit 13 timmar
    Hon har nog skrivit rätt..ibland går det fort!
    Har du läst mitt inlägg? Min första tog 7 timmar dom andra två tog 15 timmar var! 
  • Zirup
    Smulansmamma skrev 2011-05-05 16:14:48 följande:
    13 MINUTER???? Hur kan ett barn födas på 13 minuter? Det går över mitt förnuft :)
    Ibland är det svårt att veta varifrån man skall räkna också. Min första tog 7 timmar om man räknar från allra första värken, vilken visseligen väckte mig mitt i natten men gjorde långt ifrån ont. Nummer två, ja där hade jag sammandragningar, som jag skulle skatta som en 2:a på smärtskalan, som gick direkt till krystvärkar. Hann inte reagera alls, jag stod i badrummet och drack vatten och min man fick fånga barnet med en handduk. Jag hann inte ens lägga mig ner, så oväntat var det! Hur långt skall jag räkna att den förlossningen tog? Sammandragningarna hade jag ju haft en stund men de var ingen skillnad mot vad jag hade haft senare halvan av graviditeten. Det var liksom först vid krystvärkarna jag insåg att förlossningen hade börjat och från det att SOS besvarade samtalet tog det 4 minuter innan barnet var ute.
  • sophiemedPH

nr1 = 22år = 72 timmar från första värk.

nu väntas nr 2 om nån dag & jag hoppas & tror att de kommer gå lite snabbare i alla fall =)

• smelata

Jag är 24 år, förlossningen tog 46 timmar från första värk. Det är mitt första barn

• Jess86

25 år, första barnet, 45 timmar från första värk (dom kom med 5 min mellanrum redan från första värken) och sonen kom vaginalt.

Svar på tråden Hur lång tid tog din förlossning?