• Snörpan

Hur lång tid tog din förlossning?

Jag är bara nyfiken på hur andra har det =)

Vilket nr på barn?
    I vilken ålder är/var du i på barnafödandet?
    Hur många dagar/timmar/minuter tog det för Er från första sammandragnings värk till bebis på magen?
    Hur födde Ni?

Ex.fall jag förklarar dåligt hur jag menar=)
    barn nr 1= 25 år = 4 timmar vaginalförlossning
    barn nr 2=27 år = 30 min akut kejsarsnitt osv..

• Svar på tråden Hur lång tid tog din förlossning?
  • moster helen

Barn nr 1
    24 år
    Värkarna började runt kl16, vattnet gick kl 03, bebis ute kl18, så 26h...

• Lantani

Barn nummmer 1:
    Jag hade precis fyllt 20.
    Började få värkar runt 16 på eftermiddagen, åkte in till förlossningen vid 01,30 på natten, var då öppen 2 cm.
    Sonen föddes 10,11 på förmiddagen.
    Så 18 timmar totalt

Barn nummer 2:
    Jag var 21 år då
    Slemproppen lossnade på morgonen, vid 10 på förmiddagen började sammandragningar och höll på hela dagen, det började dock inte göra ont förrän framåt 18 på kvällen.
    Vid 02,50 var vi inne och vattnet gick efter 2 mintuer på förlossningen.
    03,40 är hon född.
    Så 17 timmar ungefär om man räknar från när jag känna av det, men  9,5 timme från att de började göra ont.

Alvin 081114 och Alice 100807
  • jankie

Barn Nr  Ett : Vattenavgång ca. 13,00 värkarna började  14,30.  tjejen är född  17,54 lite drygt3 h.Vaginalt.

• shotobeng

barn 1 - 24 - 35h - vaginalt
    barn 2 - 25 - 2h - vaginalt

väntar nu barn 3 o ska bli spännande att se hur det kommer gå

• gnuttenn
    Vilket nr på barn?
    1
    19
    Hur många dagar/timmar/minuter tog det för Er från första sammandragnings värk till bebis på magen?
    12 dygn från att förlossningen satte igång, fick ligga på sjukhus under tiden där de försökte stoppa förlossningen.. Öppnade mig lite varje dag och sen så fick hon äntligen komma till världen i vecka 33+2.
    Hur födde Ni?
    Vaginalt
  • apelsinbanan

Barn nr 1
    vattenavgång kl 05.00
    värkar svaga kl 12.00
    bebis ute kl 19.30
    om man räknar från vattenavgång ca 14 timmar men från onda värkar ca 5 1/2timme.
    Vaginalt.

• Smulansmamma
    Vilket nr på barn?
    1
    24
    Svaga värkar börjar kring 02.00 och 20.14 ligger tösen på magen. Alltså 18 timmar.
    Hur födde Ni?
    Vaginalt
  • Fidelia

första barnet, 29år, 08.00 värkar startar, 15.00 vattnet går, 19.30 bebis kommer :), vanlig förlossning

• Dr Mupp
    Vilket nr på barn?
    1

23

53 timmar

Hur födde Ni?
    Ingångsättning som slutade i akutsnitt.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Vilket nr på barn?
    2

24

18 timmar

Hur födde Ni?
    Vaginalt efter igångsättning

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Vilket nr på barn?
    3

26

18 timmar från första värk, 1 timme från etablerat värkarbete

Hur födde Ni?
    Vaginalt

Vilket nr på barn?
    4

29

Tog totalt ca 2 timmar från att jag rullades in tills jag rullades ut. Tog dog bara 7 minuter från att de började skära tills bebis var ute.

Hur födde Ni?
    Planerat snitt.
  • 3 barns mamma84
    Vilket nr på barn?
    1

20år

Vattenavgång 23.00. Svaga värkar vid 09.00 åkte in kl 10.00 hon var ute klockan 01.47 räknar sen 24 timmar från första värk tills hon var ute.

Hur födde Ni?
    Vaginalt

Sverige

Vilket nr på barn?
    2

24

Jag kom till förlossningen kl 09.00 kl 12.40 och han kom ut kl 13.20 var på uppvakningen efterråt i 4 tim

Hur födde Ni?
    planeradsnitt

Sverige

Vilket nr på barn?
    3

25

Jag kom till förlossningen kl 09.00 kl 10.30 och han kom ut kl 11.07 var på uppvakningen efterråt i 4 tim

Hur födde Ni?
    planeradsnitt

Danmark
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
Svar på tråden Hur lång tid tog din förlossning?