• Snörpan

Hur lång tid tog din förlossning?

Jag är bara nyfiken på hur andra har det =)

Vilket nr på barn?
    I vilken ålder är/var du i på barnafödandet?
    Hur många dagar/timmar/minuter tog det för Er från första sammandragnings värk till bebis på magen?
    Hur födde Ni?

Ex.fall jag förklarar dåligt hur jag menar=)
    barn nr 1= 25 år = 4 timmar vaginalförlossning
    barn nr 2=27 år = 30 min akut kejsarsnitt osv..

• Svar på tråden Hur lång tid tog din förlossning?
  • Dior

Min son tog 5 timmar från det att jag kände den första molande värken, krystade i 1 timme.

• Dior
    23 år- Min son tog 5 timmar från det att jag kände den första molande värken, krystade i 1 timme.
  • Zandra f

Barn nr 1: 18 år, vattnet gick kl 11.00. värkarna kom på natten vet ej exakt när. men vet vi var inne på sjukhuset i fem timmar. Han föddes 10.36. Krystade i 20-30 min. Vaginalförlossning givetvis. hade lustgas och epidural. samt värkstimulerande dropp.

Barn nr2: 21 år,  Första värken kom runt halv två två på natten. Hon föddes 05.10. Vaginalt. Hade lustgas och lätt spinal de sista 30 min. Krystade 1 gång sen va hon ute.

• Flisan79

Barn nr 1

27 år

50 tim vaginalt
    ------------------------------------------
    Barn nr 2

30 år

4 tim 45 min vaginalt

• Drake
    Vilket nr på barn?
    1

33

Hur många dagar/timmar/minuter tog det för Er från första sammandragnings värk till bebis på magen?
    3.5 timme

Hur födde Ni?
    Vattnet gick på söndagen klockan 12.30. Gick sedan hemma och väntade på värkarna fram till tisdag 15.30 då jag fått tid för igångsättning. Innan jag hann bli igångsatt så började förlossningen spontant och sen gick det fort. Första värken vid 16.10. Hon föddes 19.43.
  • Bubbly09
    Vilket nr på barn?
    1

23

nästan 12 timmar  varav 3 riktigt jobbiga timmar.

Hur födde Ni?
    Vaginalt.

• Älskade mirakel
    Vilket nr på barn?
    1

28 (barnet föddes på min födelsedag )

Från första värken 7 h. Hade dock varit sjukskriven sedan v.29 pga sammandragningar + att barnet låg så lågt

Hur födde Ni?
    Vaginalt
  • Slang0rd
    Vilket nr på barn?
    1

19

Från första värken 8 timmar. Men från vi kom in till förlossningen så tog det 3 timmar tills hon kom.

Hur födde Ni?
    Vaginalt
  • fru Elle
    Vilket nr på barn?
    1

28

Från första värken 6 timmar.

Hur födde Ni?
    Vaginalt

------------------------------------------
    Vilket nr på barn?
    2

31

Från första värken tog det 1 timme och 40 minuter.
    Hur födde Ni?
    Vaginalt
    Molly 2008 och Harry 2010
  • linaloo

-Första barnet 
    -25 år
    -Svårt att säga. Vattnet gick i v.34+3. Blev inlagd på bb/förlossningen. Beordrad sängläge för att skjuta upp förlossningen så länge som möjligt (+pga att bebis inte var fixerad). Från att barnmorskan och läkaren insåg att det skulle bli bebis (hade kraftiga och långdragna värkar som kom väldigt glest) tog det 2 h innan hon var född. Hon föddes i v.34+5.  
    -Vaginal förlossning 

Kotten bf 2011-05-13 ♥ mammatillkotten.blogspot.com
Svar på tråden Hur lång tid tog din förlossning?