• Snörpan

Hur lång tid tog din förlossning?

Jag är bara nyfiken på hur andra har det =)

Vilket nr på barn?
    I vilken ålder är/var du i på barnafödandet?
    Hur många dagar/timmar/minuter tog det för Er från första sammandragnings värk till bebis på magen?
    Hur födde Ni?

Ex.fall jag förklarar dåligt hur jag menar=)
    barn nr 1= 25 år = 4 timmar vaginalförlossning
    barn nr 2=27 år = 30 min akut kejsarsnitt osv..

• Svar på tråden Hur lång tid tog din förlossning?
  • Bollen2

Från första riktigt onda värken tog det 5 dygn innan bebisen kom ut och lades på mitt bröst. Trodde aldrig det kunde ta så lång tid. Sista dygnet var såklart värst. De första fyra dygnen var också jättejobbiga fast då hade jag inte 3 värkar på 10 minuter hela dygnen.

• Bollen2

Glömde skriva att det var första barnet och jag födde vaginalt. Använde lustgas.

• k girl

Första barnet.
    32 år.
    Ca 32 timmar från första värk, med sugklocka.

• Tygtiiger

Mitt första barn var jag 31 år och det tog exakt 24 timmar och en minut från vattenavgång tills han var ute. Värkarna började 4 - 5 timmar efter vattenavgången. Helt hanterbart. EDA, klipp och klocka. Hade så gott som inga besvär av klippet efteråt.

Väntar andra barnet och hoppas att det går något snabbare men inte för snabbt - jag är mest bekymrad över att det ska klaffa med barnvakt osv till storebror

Krupke, we've got problems of our own!
  • cocos87
    Vilket nr på barn?
    1

21

Hur många dagar/timmar/minuter tog det för Er från första sammandragnings värk till bebis på magen?
    Från första värken 17,5 timmar.

Hur födde Ni?
    Vaginalt
    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Vilket nr på barn?
    2

23

Från första värken 5 timmar.

Hur födde Ni?
    Vaginalt

• peka

Barn nr 1: 26 år. 22 timmar från första värk (4,5 timme på förlossningen). Vaginalt (bad, lustgas och EDA)

Barn nr 2: 28 år. 2,5 timme från första värk (20 minuter på förlossningen). Vaginalt (enbart lustgas)

• fancyface3

Barn 1 20 år 18 Tim från första värken
    Barn 2 22 år 7 tim från första värken
    Barn 3 24 år vattenavgång värkstim dropp 13 Tim efter dropp insatt

• Enensammamma
    Vilket nr på barn?
    första

31 år

Hur födde Ni?
    47 timmar. Akut kejsarsnitt pga värksvaghet
  • MumOfThree
    Barn 1 - 17år -  tog ca 8-10 om man räknar från första värk!
    Barn 2 - 24år - igångsättning tog ca14 timmar.
    Mina älskade söner, Adrian 2003-02-10 & Julian 2009-05-22 Och lillen i magen Bf 5/8
Svar på tråden Hur lång tid tog din förlossning?