• Snörpan

Hur lång tid tog din förlossning?

Jag är bara nyfiken på hur andra har det =)

Vilket nr på barn?
    I vilken ålder är/var du i på barnafödandet?
    Hur många dagar/timmar/minuter tog det för Er från första sammandragnings värk till bebis på magen?
    Hur födde Ni?

Ex.fall jag förklarar dåligt hur jag menar=)
    barn nr 1= 25 år = 4 timmar vaginalförlossning
    barn nr 2=27 år = 30 min akut kejsarsnitt osv..

• Svar på tråden Hur lång tid tog din förlossning?
  • triss i tjejjer

Barn 1:  27 år 2 h 57 min från första värk vaginal förlossning, född i v.35+1
    Barn 2 & 3: 30 år tv.1: 3 h 12 min från första värk vaginal förlossning tv 2: 3 h 17 min från första värk vaginal förlossning huvud/huvud, födda i v.35+4

• Mjukamilla

Barn nr 1: 34 år  ca 8 timmar efter första värken. Blev igångsatt pga havandeskapsförgifning i 36+4, vaginal förlossning, inga sprickor
    Barn nr 2: 36 år 4 timmar efter första värken, vaginal förlossning, inga sprickor  BF+3

• dunderhanna

Är 26. Han föddes på bf+6 Värkarna kom pang bom med 3 min mellan.. Men han var envis..!! Från första tills han var ute tog de 42h...!! Vaginalt och fick 2mini sprickor..

• Knatte

Barn nr 1: jag 29 år, 6 h vaginal förlossning
    Barn nr 2: jag 31 år, 3 h vaginal förlossning

• felixen

Barn nr 1 25 år 4 timmar vaginalt v 38
    Barn nr 2 29 år 41 minuter vaginalt v 38 var bara in på koll när värkarna startade och tur var det annars hade vi väl fått henne hemma hihi.

• Padméa

Barn nummer 1;  32 år, 2 timmar 45 minuter, vaginalt.

Barn nummer 2;  35 år, 2 timmar, vaginalt (öppen hjässbjudning).

• Karlstad87

Barn nummer 1: 23 år: 8h 14min vaginalt

• Majsan23

Barn nr 1: 23 år. 5 timmar (på bb 1 timme å 20 min) vaginalt.
    Barn nr 2: 24 år. 2 timmar (13 min på bb) vaginalt. Snabbt å smidigt utan bedövning på båda!

• Underbara ungar

Barn 1: 23 år, 10 timmar från värkstart, vaginalt.
    Barn 2: 25 år, 5½ timme från värkstart, vaginlat.
    Barn 3: 27 år: 2 dygn om man räknar från vatten avgång, 8 timmar om man räknar från bardkatetern sattes och 3 timmar om man räknar från värkstart. Han är prematur och vattnet gick 34+0, han föddes 34+2. Vaginalt. 

Axel o5o92o * Enya o7o824 * Isaac o91211 * viktigatankar.blogspot.com
Svar på tråden Hur lång tid tog din förlossning?