• Snörpan

Hur lång tid tog din förlossning?

Jag är bara nyfiken på hur andra har det =)

Vilket nr på barn?
    I vilken ålder är/var du i på barnafödandet?
    Hur många dagar/timmar/minuter tog det för Er från första sammandragnings värk till bebis på magen?
    Hur födde Ni?

Ex.fall jag förklarar dåligt hur jag menar=)
    barn nr 1= 25 år = 4 timmar vaginalförlossning
    barn nr 2=27 år = 30 min akut kejsarsnitt osv..

• Svar på tråden Hur lång tid tog din förlossning?
  • Muslimska mamman

Barn nr 1 --- 20 år --- det tog 1 timme eftersom det var akut kejsarsnitt, värkar har jag aldrig känt av.

• stjierna

Barn nr 1. 24 år. Förvärkar i två dygn, 6 timmar från vattenavgång, 3 timmar från aktivt värkarbete. Krystade i 50 minuter och födde vaginalt.

• LinnJes
    LinnJes skrev 2011-07-12 09:50:53 följande:
    Barn 1: 29 år, latensfas (oregelbundna värkar) 16 timmar, aktiv fas (regelbundna värkar då jag öppnade mig) 6½ timme, krystvärkar 15 minuter. Vaginal förlossning.

Barn 2: BF 26 Augusti, får återkomma. Flört
    Barn 2: 30 år. Vattenavgång 7.45, första värken vid 14, regelbundna värkar med 4min mellanrum och öppen 4cm kl20, öppen 5cm kl21.30, sonen föddes kl22.07. Så gick fort där på slutet! Aktiv förlossning räknas väl från 4cm (tror jag?) så då tog det 2 timmar i så fall.
  • grästuva
    barn nr 1: 24 år 5 och en halvtimma, vaginal
    barn nr 2: 27 år  2 och en halv timma, vaginal
  • Alvi
    Vilket nr på barn?
    1
    24
    Hur många dagar/timmar/minuter tog det för Er från första sammandragnings värk till bebis på magen?
    16
    Hur födde Ni?
    Vaginalt, liggandes på sidan.

Vilket nr på barn?
    2
    27
    11
    Hur födde Ni?
    Vaginalt, på rygg.

Vilket nr på barn?
    3
    31
    8
    Hur födde Ni?
    Vaginalt, på rygg med yttre press då en krystvärk tog slut just när huvudet hade kommit ut. Dottern började bli blå och de ville få ut henne snabbt.
    Once you try menskopp you´ll never go back!
  • meesa

Barn 1: 23år, ca 12 timmar totat, 8 timmar efter etablerade värkar, vaginalt
    Barn 2: 26 år, 7 timmar från droppstart, 45 minuter efter etablerade värkar, vaginalt
    Barn 3: 29 år, ca 8 timmar totalt, 2 timmar efter etablerade värkar, vaginalt

• Charlisen

Barn 1: 28år, 15h från vattenavgång, 6,5h från värkstart, vaginalförlossning.

• Sorragorn

Barn 1:, 20år, 18h, vaginalt
    Barn 2: 22år, 1,24h, vaginalt
    Barn3, 24 år, 24 MINTUTER, vaginalt Skrattande (hemma)

• telgebo

Barn 1, var 29 skulle snart fylla 30, tog 5 tim och 42 min, vaginalt igångsatt (helt omogen)

Barn 2, var 31, tog 3 tim och 51 min, vaginalt, igångsättning

Barn 3, var 33, tog 2 tim och 44 min, vaginalt, igångsättning

Blev igångsatt pga hepatos med alla tre

Denna gång så blir det ingen igångsättning som det verkar.

Mitt fjärde underverk är beräknad att födas om 26 dagar den 23/10. Äntligen gravid efter nästan 2 års kämpande
  • Galatheaa

Barn 1, 22år, tog 48 timmar från vattenavgång varav 30 timmar med värkar, vaginal förlossning.

Svar på tråden Hur lång tid tog din förlossning?