• Snörpan

Hur lång tid tog din förlossning?

Jag är bara nyfiken på hur andra har det =)

Vilket nr på barn?
    I vilken ålder är/var du i på barnafödandet?
    Hur många dagar/timmar/minuter tog det för Er från första sammandragnings värk till bebis på magen?
    Hur födde Ni?

Ex.fall jag förklarar dåligt hur jag menar=)
    barn nr 1= 25 år = 4 timmar vaginalförlossning
    barn nr 2=27 år = 30 min akut kejsarsnitt osv..

• Svar på tråden Hur lång tid tog din förlossning?
  • MammaTove

Barn 1 = 23 år, 8 timmar från vattenavgång, 20 min krystvärkar, vaginal förlossning

• Blgebo

Första, 21 år, Fyra timmars aktivt värkarbete (dessförinnan 7h med ca. en värk/timme), krystade 20 min, ingen bristning.
    Andra, 25 år, Fem timmar från värkstart, en krystvärk, minimal bristning med ett stygn.
    Tredje, 29 år, Tre timmar från värkstart, en krystvärk, ingen bristning.

• Mallaco

Barn 1 , 26 år , ca 27 h vaginalförlossning
    Barn 2 , 28 år (fyllde dagen innan) ca 5½h vaginalförl
    BRN 3, 31 år ca 4 h vaginalförl

• gullunge80

Första barnet.
    Ålder 29 (skulle fylla 30 ca 1,5 månad senare).
    Inga värkar innan, hade krystvärkar ca 1 timme hemma, sedan en timme på förlossningen innan lilla bebisen kom ut vaginalt. Så två timmar allt som allt. Det gick fort!

• hannis

Första barnet.

Jag var 31 år.

Det tog 5 dygn från första värken till bebisen var ute. Var på sjukhuset i 4 timmar och krystade i 12 minuter.

Födde vaginalt. 

• acure

Barn nr 1 = 25 år = 48 timmar från första värk, 25 timmar efter vattenavgång = vaginal förlossning. Dottern kom ut med yttre press.

• Joje

Barn nr 1: jag var 25 år (skulle fylla 26 år), 14 timmar från vattenavgång, 13 timmar från första värken, vaginal förlossning efter 2,5 timmars krystning i gynställning, han föddes på BF+1.

Barn nr 2: jag hade precis fyllt 27 år, hemska förvärkar i 5 dagar men från etablerade värkar tog det 5,5 timmar, vaginal förlossning efter 4 minuters krystning i sidoläge, hon föddes på BF-2.

Liam 070417 & Linn 080712
Svar på tråden Hur lång tid tog din förlossning?