• Snörpan

Hur lång tid tog din förlossning?

Jag är bara nyfiken på hur andra har det =)

Vilket nr på barn?
    I vilken ålder är/var du i på barnafödandet?
    Hur många dagar/timmar/minuter tog det för Er från första sammandragnings värk till bebis på magen?
    Hur födde Ni?

Ex.fall jag förklarar dåligt hur jag menar=)
    barn nr 1= 25 år = 4 timmar vaginalförlossning
    barn nr 2=27 år = 30 min akut kejsarsnitt osv..

• Svar på tråden Hur lång tid tog din förlossning?
  • Slang0rd

Barn nr 1 20 år 2 1/2 timma från inskrivningen 5 smås stygn då jag fick små sår

• ElsaT

38 år vattenavgång utan värkar kl 03 värkarna kom igång vid 22 var på BB kl 23.30 bebis ute 09.08 efter ca 20 min krystvärkar.
    Sammantaget alltså 1dygn och 6tim efter vattenavgång. 11 tim med värkar men dom var inte sörskilt smärtsamma förens mot slutet så gick väldigt bra allting. 10 dagar före bf.

• SamsonS

Barn nr 1, 22 år, vaginalförlossning på BF -5, 9 timmar från första värken, 9,5 från vattenavgång :)

• Bästamorsan

barn nr 1 =  3 1/2 dygn vaginalförlossning
    barn nr 1 = 17 timmar vaginalförlossning (10h tortyrvärkar)
    barn nr 1 = 8 timmar vaginalförlossning (30min tortyrvärkar)

• Vickan72

Barn 1: 21 år , 17 timar från första värk, vaginalförlossning med sugklocka, BF+2.
    Barn 2: 31 år, 5 timmar och 50 min från första värk, vaginalt, V 39+4.
    Barn 3: 33 år, 10 timmar från vattenavgång, 6 tim med värkar, vaginalt, V 38+3.
    Barn 4: 39 år, 5 timmar från första värk, vaginalt, V39+4

• vilms07

Fick min första för 1 vecka sen. 29 år. Igångsättning BF+10, vaginal förlossning, 50 timmar från start till mål men de första 46 timmarna var latensfas.

• Emelie578

Barn nr 1 (i måndags). 26 år. 23 timmar från första regelbundna värk, 15 minuters krystvärkar. Vaginal förlossning, BF +2

Svar på tråden Hur lång tid tog din förlossning?