• Snörpan

Hur lång tid tog din förlossning?

Jag är bara nyfiken på hur andra har det =)

Vilket nr på barn?
    I vilken ålder är/var du i på barnafödandet?
    Hur många dagar/timmar/minuter tog det för Er från första sammandragnings värk till bebis på magen?
    Hur födde Ni?

Ex.fall jag förklarar dåligt hur jag menar=)
    barn nr 1= 25 år = 4 timmar vaginalförlossning
    barn nr 2=27 år = 30 min akut kejsarsnitt osv..

• Svar på tråden Hur lång tid tog din förlossning?
  • Fridaa87

Barn 1, 21 år:  35 minuter planerat kejsarsnitt (sätesbjudning), pojke v.38+2 (2860g och 49cm)
    Barn 2, 22 år: 12 minuter vaginal förlossning, flicka v.37+6 (2160g och 43 cm)

• Fridaa87

Blev nekad att komma in till förlossningen vid barn nr 2 när jag hade värkar, ringde 3 ggr... blev nekad alla gånger dom sa att jag bara skulle ta alvedon och sova... slutade med ambulans in på akuten, var då öppen helt när vi kom in... hann få lustgas genom mina 3 krystvärkar..

• Vintergatan

Barn nr 1: 9 timmar från vattenavgång, vaginal förlossning, 25 år.
    Barn nr 2: 4 timmar från vattenavgång, vaginal förlossning, 28 år.

Kom in helt öppen båda gångerna. Och båda gångerna satte dom riktiga värkarna igång i bilen på väg till BB. Bilfärden tog ca 1 timme. Barn nr 1. fick jag lite lustgas som smärtlindring.Hjälpte ingenting. Barn nr 2 hade jag ingen smärtlindring alls. ( en förlossning som gick snabbt och lätt).

• Ruggugglan

Barn 1 - 17 år - Igångsatt, 9 timmar - vaginalt.
    Barn 2 - 21 år - Igångsatt, 3 timmar - vaginalt.

• Muslimska mamman

Barn 1 - 19 år - akut kejsarsnitt 1 timme.

• Fridaa87

Såg att du ville veta hur man födde också... antar att du menar ställning... vid snittet på rygg så klart och vaginala han jag bara över från ambulansbåren till en brits på akutrummet så låg på rygg på med..
    Andra barnet hade jag värkar 21 timmar (hemma) men från att vi åker ambulans till akuten till att hon låg på mitt bröst tar det 17 minuter..

• krillelkpg

Första barnet tog 96 timmar från första värken till han var ute. Hon låg på sjukhuset i 4 dygn innan han föddes pga vatten avgång. Födde vaginalt

• tulip79

Vaginal förlossning - 11 timmar från att jag kände första värken till att sonen var ute.

• Trident5678
    Första barnet:
    36 år
    Igångsättning. Barnet föddes 2 dygn efter första igångsättningsförsöket, 14 timmar efter fjärde och sista igångsättningsförsöket, 10 timmar efter regelbundna värkar, 4 timmar efter första krystvärken.
    Vaginal förlossning som avslutades med sugklocka och följdes av manuell placentalösning.

Andra barnet:
    39 år
    Från beslut om igångsättning tills barnet var ute tog det ca 4,5 timme. Däremellan hanns det med vändningsförsök och beslut om kejsarsnitt, när vändningen inte lyckades.
    Kejsarsnitt.
    Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
Svar på tråden Hur lång tid tog din förlossning?