• Snörpan

Hur lång tid tog din förlossning?

Jag är bara nyfiken på hur andra har det =)

Vilket nr på barn?
    I vilken ålder är/var du i på barnafödandet?
    Hur många dagar/timmar/minuter tog det för Er från första sammandragnings värk till bebis på magen?
    Hur födde Ni?

Ex.fall jag förklarar dåligt hur jag menar=)
    barn nr 1= 25 år = 4 timmar vaginalförlossning
    barn nr 2=27 år = 30 min akut kejsarsnitt osv..

• Svar på tråden Hur lång tid tog din förlossning?
  • jenveka

Barn 1 - 26 år - 7,5 timme - vaginalt
    Barn 2 - 28 år - Akut kejsarsnitt v 32 pga havandeskapsförgiftning.
    Barn 3 - 35 år - Akut kejsarsnitt v 35 pga placenta previa med akut blödning

• K anna

Barn nr 1
    30 år gammal
    30 timmar från första värk (aldrig färre än 5 i timmen, de tog hål på hinnorna när det var dags att krysta, krystade på ren vilja i en timme för att få ut ungen i brist på vettiga krystvärkar, använde lustgas)
    Ungen född 40+2, 3kg / 50cm

• Amlin

Barn nr 1: Jag var 29 år. Planerat snitt så det gick ju fort på sitt sätt.

Barn nr 2 och 3 jag var 32 år: Igångsättning vid 8 snåret på tisdag morgon sen ett odramatiskt akutsnitt pga värksvaghet vid 18 onsdag kväll. Strax därefter hade jag båda på magen, eller, jag fick hålla dem korta stunder en och en för jag fick sådana kraftiga skakningar när allt släppte efter förlossningen så jag klarade inte av att hålla i dem ordentligt på ett bra tag.  

• Cikoria

Barn 1-  23 år - 41 h totalt 18 h efter inskrivning kom bebisen ut. 
    vaginal förlossning 

• Fridaa87
    3 barns mamma84 skrev 2011-11-12 23:42:51 följande:
    Barn nr 1: 20år,24 timmar åkte in och öppen 4cm lite av av vattnet gick dagen innan. kraftiga värkar okontrollerade hon föddes 24 timmar efter. hon var 4140g och 52cm sprak överallt

Barn nr 2: 24 år kejsarsnitt v 41+2 han var 5810g och 62cm

Barn nr 3: 26år kejsarsnitt v 37+5 han var 4150g och 51cm   
    Ursäkta men hur fasen kan han varit så stor???? ingen som upptäckt tidigare och tyckt att du borde gjort ks typ en månad innan du gjorde det?? "TUR" det itne blev vaginalt :S
  • Bambinoinarrivo

Förlossningen tog 1 timme och 6 minuter från det att jag blev igångsatt.
    Jag var 24 år och det var första barnet. 

Blev dock inlagd dagen innan pga för tidig vattenavgång sedan flera dagar, infektionsrisk, risk för prematur födsel osv då jag redan var öppen 2 cm. Hade inte känt ett skvatt.
    Dagen efter gjordes ett UL vid lunchtid och då såg man att det var lite dåligt med vatten på ett ställe.
    Läkaren kände med fingrarna och konstaterade att jag var öppen 4 cm.
    Hade fortfarande inte känt något.

Jag skulle bli igångsatt direkt men jag glömdes bort och de kopplade på droppet kl 14.50 och då var jag öppen 6-7 cm. Hade fortfarande inte känt något.
    Kl 15.38  kom barnmorskorna in i rummet på begäran och kl 15.56 såg han dagens ljus.

• Träsksvin

Jag är 32 år gammal och födde mitt första barn för ca 2 månader sen (i v41+2). Från det att vattnet gick tills han var ute tog det 8 timmar. Kan ha haft värkar innan vattnet gick men jag kände absolut ingenting fram tills dess. Krystvärkarna tog 15 minuter.  Han var 48 cm och 3500g. 

Svar på tråden Hur lång tid tog din förlossning?