• Snörpan

Hur lång tid tog din förlossning?

Jag är bara nyfiken på hur andra har det =)

Vilket nr på barn?
    I vilken ålder är/var du i på barnafödandet?
    Hur många dagar/timmar/minuter tog det för Er från första sammandragnings värk till bebis på magen?
    Hur födde Ni?

Ex.fall jag förklarar dåligt hur jag menar=)
    barn nr 1= 25 år = 4 timmar vaginalförlossning
    barn nr 2=27 år = 30 min akut kejsarsnitt osv..

• Svar på tråden Hur lång tid tog din förlossning?
  • enplattspåjorden

1an, 20 år. 26timmar från värkstart tills han var ute. Använde Eda och förlossningen slutade i sugklocka.

2an, 22 år, 3 timmar från vattnet gick. Lustgas.

Kommer vara 26 nu när tredje kommer, spännande att se hur de går :)

• Moolie

36h från vattenavgång, 20h från första förvärken. Fick lustgas 9h innan bebis var ute. EDA fick jag ca 4 timmar innan, påfyllning tre gånger. Alla dessa timmar avslutades med maxdosen av värkstimulerande då mina krystvärkar inte ville komma igång. Utan dagens sjukvård hade jag och/eller barnet dött. 26 år, första barnet, vaginal förlossning.

• banan123

Första barnet tog 9 timmar från första sammandragning/värk till att han var ute. Jag var 22 år. Födde vaginalt.

• Interiorista

Barn nr 1 - 20år - igångsättning, 27 timmar från första värk, vaginal förlossning.

Barn nr 2 - 21 år - igångsättning, 3,5 timmar från första värk, vaginal förlossning.

• Moolie
    Moolie skrev 2015-06-28 11:12:54 följande:

36h från vattenavgång, 20h från första förvärken. Fick lustgas 9h innan bebis var ute. EDA fick jag ca 4 timmar innan, påfyllning tre gånger. Alla dessa timmar avslutades med maxdosen av värkstimulerande då mina krystvärkar inte ville komma igång. Utan dagens sjukvård hade jag och/eller barnet dött. 26 år, första barnet, vaginal förlossning.

Var också överburen. Gick 18 dagar över tiden.
  • MeAngeleyes
    fan och hans moster skrev 2015-06-27 11:54:10 följande:

Är det inte precis samma, bara det att olika sjukhus benämner det olika? Jag fick också urakut snitt (under narkos dock) och en del kallade det för katastrofsnitt.

Så kanske det är?

Jag trodde katastrofsnitt alltid ger lodrätt snitt för att det går snabbast. Men jag kan ha fel där! :)
  • fan och hans moster
    MeAngeleyes skrev 2015-06-29 02:00:11 följande:
    Så kanske det är?

Jag trodde katastrofsnitt alltid ger lodrätt snitt för att det går snabbast. Men jag kan ha fel där! :)
    Ingen aning men med mitt snitt, vågrätt, ser man att det gått fort med, den är ojämn (men fint sytt  och sådär annars). Någon annan som kanske vet?
  • Bladguld
    MeAngeleyes skrev 2015-06-29 02:00:11 följande:

Så kanske det är?

Katastrofsnitt är det gamla namnet, idag kallas det oftast ur-akut snitt. Förr snittade man alltid lodrätt vid katastrofsnitt/ur-akut, men nu snittar man så gott som alltid vågrätt då det går lika snabbt om man är van.
  • Bladguld

Barn nr 1, 27 år, barnet föddes 8 timmar efter vattenavgång och värkstart. Föddes med sugklocka.

• Fjärrkontrollen

Första barnet, 33 år. Det startade kl 19 med oregelbundna värkar, kl 23 blev de regelbundna, kl 01:45 åkte vi in och fisen är född kl 03. Var öppen 8 cm när jag kom in och fick klara mig utan smärtlindring. Hade ingen aning om att jag var öppen så mycket, är nog mer smärttålig än vad jag trodde.

Svar på tråden Hur lång tid tog din förlossning?