Linas matkasse....
Har du testat den!? Vad tyckte du? Jag fick första kassen denna veckan.... Inte mycket positivt att säga om det själv och funderar på om jag ska ge det en vecka till....
Har du testat den!? Vad tyckte du? Jag fick första kassen denna veckan.... Inte mycket positivt att säga om det själv och funderar på om jag ska ge det en vecka till....
Har den inte själv men min syster har den o alla verkar nöjda i den familjen. Vad är det du inte gillar?
Jag har funderat på att testa, så jag lägger tråden i mina favoriter och hoppas att fler svarar!
Jag testade för ca 1 år sen men 1 gång räckte för oss. Det fattades 2 saker och flera andra var dåliga. Vi klagade, fick pengar tillbaka men vad hjälpte det när vi ändå behövde ta oss till affären för att handla, stod utan kopletta måltider osv. Det var ju liksom hela grejen, att man skulle slippa handla och att man fick "färdiga" måltider. Bemötandet vi fick när vi klagade var inte heller det bästa så då bestämde vi oss för att avsluta där.
Får man irländsk köttfärs och det saknas saker i kassen är det ju inte Linas fel, utan butiken som packeterar. Linas ersätter ju dock det man saknar/får fel av tills nästa kasse.
Vi har precis ätit den fjärde rätten av fem och är supernöjda (fick första kassen denna vecka). Har bara viltskaven kvar.
Så bra som våran son på 2.5 år har ätit denna vecka har vi aldrig varit med om, enda rätten han dissade var den med lassangeplattorna, (pga spenaten), men då hade vi fisk kvar från gårdagen. Perfekt.
Vad för rätt gick inte att äta enligt dig?
Jag bestämde mig för en vecka till. Hoppas på bättre kasse nästa vecka! Annars är det en väldigt bra ide!
Det var just viltskaven som ingen av oss kunde äta! Tyckte mest det var tråkig mat och ingen i familjen brukar vara speciellt kräsen. Utan man äter det mesta med god min.
Vi har kört Linas matkasse i ett drygt år, och är fortfarande väldigt nöjda. Däremot verkar det skilja massor från område till område, vilken butik som varor kommer från osv. Har under detta år - ca 30 leverenser - aldrig varit med om att någon vara har saknats... det värsta som skett är ett trasigt rispaket samt 1 möglig tomat...
Vår köttfärs som kom nu ikväll var svensk (Ica, finmalen nötfärs).
Ungarna knorrar en smula, men det får de väl göra... Jag gillar variationen, och även att man faktiskt tvingas att laga mat som man aldrig annars skulle göra. Ibland konstaterar man att något man inte trodde skulle vara gott faktiskt var det (och ibland att "nej, inte något man gör igen") Och jag har efter detta år lärt mig äta bönor, haha!
Roligt hur olika det kan vara - konstaterade när jag läste igenom recepten att "denna vecka är det inget recept som känns 'sådär', utan alla 5 måltiderna kändes helt okej!"
Funderade precis på det. Från vilken affär kommer varorna ifrån? Nån som vet!?
Citronkräm- fick du matsedeln med renskav och etiopisk kyckling nu?
Vi testade 4 kassar men det var utkastade pengar. Grönsakerna var alltid dåliga och det fattades alltid minst 2 saker från kassen. Hanteringen av varorna var inte heller jättebra, kyckling som tex skulle vara fryst var mer än halv tinad och fisk som skulle vara färsk var frusen. Men jag hoppas ni får bättre kassar :).