Linas matkasse....
Har du testat den!? Vad tyckte du? Jag fick första kassen denna veckan.... Inte mycket positivt att säga om det själv och funderar på om jag ska ge det en vecka till....
Har du testat den!? Vad tyckte du? Jag fick första kassen denna veckan.... Inte mycket positivt att säga om det själv och funderar på om jag ska ge det en vecka till....
jag skulle aldrig betala för något som man så lätt fixar själv. Det tar mig fem minuter att leta upp 5 vardagsmatrecept på nätet, så tar jag foto på recepten med mobilen,åker och handlar med fotona som inhandlingslista och vips så har jag "starlights matkasse" för noll kronor (eftersom jag handlar innan jag hämtar barnen så går det ingen extra bensin heller).

Starlight:
Vad bra att du är så uppfinnelserik och har så mycket energi att du orkar ta fram lockande recept för att göra varierande mat. Men nu fungerar vi ju inte alla så.Här blir det väldigt lätt enformigt och då varken jag eller maken är superduktiga på att laga mat är detta perfekt. Vi får då chansen att utvecklas samt bygger upp en bra receptbank att ta till. T.ex var det kyckling denna vecka, och kycklingen levererades hel, så man var tvungen att dela den först. Inget som vi hade försökt med om vi nu inte fått det hemleverarat- och vi upptäckte nu att det faktiskt inte var så himla svårt som vi hade föreställt oss.
Vi har många gånger tittat på recept att laga, men många gånger saknar man några viktiga ingridienser och ska man köpa dessa bara för denna maträtt blir det lätt dyrt. Med Linas tycks det vara så att lite mer udda sakerna finns i flera recept den veckan, eller har jag fel, ni som använt linas ett tag nu?
Sen kan jag inte sticka under stol med att det är skönt att slippa åka iväg och handla allt heller, även om det iaf blir några besök i affären för att köpa hem annat, så det är ju inte så att vi aldrig åker och handlar precis.