Linas matkasse....
Har du testat den!? Vad tyckte du? Jag fick första kassen denna veckan.... Inte mycket positivt att säga om det själv och funderar på om jag ska ge det en vecka till....
Har du testat den!? Vad tyckte du? Jag fick första kassen denna veckan.... Inte mycket positivt att säga om det själv och funderar på om jag ska ge det en vecka till....
Vi testade ett tag - fick 7-8 kassar om jag inte minns fel. Det var aldrig något fel på grejorna, allt var med och som det skulle. Det var skönt att slippa tänka på matsedlar och planering, och att slippa handla mer än frukost. Det var kul att testa nya saker. Men. Dels blev det lite tråkigt i längden ändå, och dels var det lite si och så med rätterna. Det var alltid minst en rätt som vi överhuvudtaget inte brydde oss om att göra, utan gav bort ingredienserna till, och det var sällan övriga fyra var dundergoda. Men visst, en vecka med tre goda middagar, en som "dög" och så en man fick hitta på själv var helt okej.
Maten kom för övrigt från Ica Maxi och köttfärsen var alltid svensk nötfärs.
Vi har testat två gånger nu och jag tycker inte att det är värt pengarna. Första kassen för 500 var väl ok, hyfsat god mat, men andra för 750 var det inte värt. Dels var flera av grönsakerna mögliga, det var krångligt att reklamera efs jag redan avslutat pren då. När jag väl fick tag på henne var hon mkt trevlig men ersatte bara med 40 kr, det täcker ju inte på långa vägar besväret att åka och handla nya varor. Och min 3-åring åt inte alls av dessa rätter. Nä jag kommer inte att beställa därifrån något mer.
Men om det bara är varorna ni är missnöjda med och inte själva "systemet" med att få matkasse hemlevererad så är det ju bara att testa något annat företag. Finns ju hur många som helst som levererar. Alla levererar ju inte över hela landet men det brukar oftast finnas några att välja på iallafall.
Vi har kört Framtidens Mat i några veckor och är jättenöjda hittills. Alltid ekologiska varor och inget som har varit mögligt eller dåligt.
Skulle aldrig acceptera irländsk kött och gammal fisk (färsk fisk luktar knappt något).
För den summa ni betalar för en veckokasse så borde ni fått allt ekologiskt och färskt.
Om du har höga krav på råvarorna kan jag rekommendera Middagsfrid! Lite dyrare dock, inte helt oväntat.