Linas matkasse....
Har du testat den!? Vad tyckte du? Jag fick första kassen denna veckan.... Inte mycket positivt att säga om det själv och funderar på om jag ska ge det en vecka till....
Har du testat den!? Vad tyckte du? Jag fick första kassen denna veckan.... Inte mycket positivt att säga om det själv och funderar på om jag ska ge det en vecka till....
Tycker inte det är speciellt dyrt med 27:-/ person och måltid.
Det kostar 750 för 5 middagar för 4 personer från linas mat. Men visst kan man göra det billigare själv!! Men man slipper planeringen, inköpen och får lite nya recept och idéer!
Jo vi handlar också en gång per vecka. Men det tar sån tid att kolla upp nya recept tycker jag. Är väldigt intresserad av mat och testar gärna nya saker. Tycker det verkar bra med kassen då den bara kommer varannan vecka. Så får se hur länge vi kommer ha den.
Har testat både Linas matkasse och Tasteline och det var spännande i och för sig. I Göteborg finns dock ett
alternativ som heter Middagsmagi och som har färdig restaurangmat. som leveras hem. Något dyrt men vi kör nu varannan vecka och det är så bra. Smaskens
Jag fick just tips om Matkomfort.se, det såg bra ut! Mer eller mindre färdiglagad mat
Matkomfort.se ser riktigt gott ut, ska erkännas, efter att ha läst på deras hemsida. De är klart dyrare än övriga alternativ, men visst, man behöver laga mindre själv och jag tror även att de har lite lyxigare mat. Överlag, för gemene man, tror jag att det är Middagsfrid och Linas Matkasse som är bäst. Bra täckning i landet och hyfsat pris.
MVH
Har Linas, tycker inte det är bra...vi äter tre av fem recept och är nöjda med ett. Resten hamnar i frysen.
Det är lite som i skolan, dom inte så goda rätterna är det mycket utav och dom som är smaskens är det så lite att det knappt räcker till oss tre.
Jag gillar inte deras grönsaker! Ofta en burk majs, jag gillar majs men det passar nästan aldrig ihop med maträtten som det serveras till. Jag får känslan av att denna vecka hade dom extrapris på tex vitkål. Då är det vänskapssallad till tre måltider och en coleslow.
Men vi fortsätter för jag (är gravid) inte har en enda ide till mat och orkar inte handla. Helst skulle jag enbart äta fil och mackor. Får väl tillägga att jag egentligen gillar att laga mat och pröva nya recept men Linas matkasse ger ingen som helst insperation tyvärr.
Dessutom så har vi fått korvstroganoff, en vanlig korvstroganoff! Jaha?? Det är sånt jag gör när jag inte har några ideér alls och en del andra "vanliga och trista" recept.
Jag säger inte att det inte är gott men om ni som gärna gör det ofta och om ni tar matkassen för att variera er, då fyller inte det heller den funktionen.
Jag säger inte att det inte är gott men om ni som gärna gör det ofta och om ni tar matkassen för att variera er, då fyller inte det heller den funktionen.
Förstår inte vad som har hänt med att "tänka själv?" Att ge sig ut i affären och testa ett par nya grönsaker/vecka. Att utforska och prova sig fram.
Nej allt ska numera serveras fram till dörren och göras så lätt som möjligt. Knas
Tja, det ena utesluter ju inte det andra, innovativ kan man ju vara på helgerna och samtidigt spara lite tid i veckorna med hjälp av bland annat matkassor.
Vad tycker ni om Mathems matkassar?
Har ni testat dem?