• carlinha

vad är otrohet?

Flera av mina tjejkompisar anser att man är otrogen så fort man ens tänker på någon annan eller föreställer sig något med någon annan.
    Det tycker jag är att vara lite väl strikt, tanken är ju ändå fri, men det är ju kanske inte bra om man fantiserar jättemycket om andra hela tiden, kanske är ett tecken på att något inte är riktigt bra i förhållandet.
    Vad tycker ni gränsen för otrohet går??

• Svar på tråden vad är otrohet?
  • kengru

Det du gjort som du vet att din partner inte skulle tycka om, och som du inte skulle kunna berätta för din partner att du gjort med en annan person, inom rimliga gränser såklart. (Det finns ju människor som blir svartsjuka på allt och alla.) Hoppas du förstår vad jag menar, det blev lite klumpigt formulerat.

• Frågis

En svår fråga. Det är ju helt olika från par till par också! Men själv tycker jag när man börjar få känslor för en annan och kanske t.o.m att det går över till ett fysiskt förhållande.
    Jag tycker en kyss skulle räcka för otrohet, men det är så svårt att säga.

• Angelhead

När man har känslor för någon annan eller kysser någon annan.

• Poena

Nej, jag tycker inte det är otrohet att tänk apå någon annan, utan att det är när det går från tanke till handling

• noname

det är väl olika...

otrohet kan även tolkas som när man delar sina djupaste tankar m en annan av motsatt kön än sin man...

såg på dr phill idag å då sa de ngt klokt att tycker inte den andre parten att det är ok till 100% då är det en slags otrohet...

• kengru

Vet inte om jag kan hålla med om att otrohet är att ha känslor för någon annan, tycker nog inte det.

• noname

men det beror på om din partner tycker att du är otrogen..för honom/henne klassas det knaske om otrohet om man har känslor för ngn annan ...

• kengru

noname, iofs, du har nog rätt. Det beror nog på hur intensiva känslorna är och om man verkligen vill göra nåt åt dem, tar delvis tillbaks det jag skrev sist.

• Frågis

kengru: Om du känner att du vill vara med en annan istället för att vara med din pojkvän så är väl det otrohet? Bara undrar

• kengru

Frågis; jo, visst, hatar att erkänna när jag har fel, men nyss hade jag fel och ni rätt. *skrattar*

Svar på tråden vad är otrohet?