• carlinha

vad är otrohet?

Flera av mina tjejkompisar anser att man är otrogen så fort man ens tänker på någon annan eller föreställer sig något med någon annan.
    Det tycker jag är att vara lite väl strikt, tanken är ju ändå fri, men det är ju kanske inte bra om man fantiserar jättemycket om andra hela tiden, kanske är ett tecken på att något inte är riktigt bra i förhållandet.
    Vad tycker ni gränsen för otrohet går??

• Svar på tråden vad är otrohet?
  • Meli

Kyssar, där sätt er jag gränsen

• Danbala

Meli:
    Smekningar var som helst på kroppen då?
    Eller om man inte rör vid varandra alls, men berättar att man älskar den andra och hoppas en dag kunna bli ihop, och planerar ett liv senare, och säger att den är vackrast i världen och ...

Vill inte bråka med dig eller attackera dig personligen, jag blir bara nyfiken på hur man kan dra "en gräns" sådär. Eller snarare, vad går gränsen emellan, vad finns på vardera sida om gränsen, och hur vet din partner det?

• Meli

Danbala

Ok, ändrar mig till hångel

• Meli

Danbala

Det jag framför allt menar är att tankar inte är otrohet, men tänker man på samma person för ofta är ju något fel. Men otrohet är det långt innan man har sex.

• Meli

Danbala

Och det andra du skrev, att man pratar så med någon annan, då är ju hela förhållande fel, då har man ju ett förhållande mer eller mindre.

• Danbala

Meli:
    Okej.

När man övergår från tankar till handlingar med ett ... "amoröst syfte"? Jag kan hålla med dig för egen personlig räkning.

Jag vidhåller dock att jag tycker att man måste definiera det ihop med sin partner för att vara säker på att båda tycker lika. (Men det vidhåller jag mest för att jag är en tjatig typ som ibland blir förtjust i mina egna idéer och vägra "släppa taget" om dem. )

• Meli

Danbala

Det håller jag med om, det blir ju väldigt fel om en tycker att sex är gränsen och den andra sätter gränsen vid tankar som ts beskrev.

• aiors

För mig är otrohet, om man tänker på att kyssa, eller ha sex med någon annan likväl som att faktiskt göra det. För mig, när man verkligen älskar någon, "spanar" man inte alls, har lixom inte det behovet då. Den där scanningsapparaten som när man är singel hela tiden pejlar av omgivningen efter snyggingar är offline skulle man kunna säga. Så om man börjar tänka på kyssa andra så är något fel i förhållandet eller så håller ens kärlek för pojk/flickvännen ta slut.

Viktigast tycker jag dock är att bägge i förhållandet vet hur den andre defenierar otrohet så det inte blir en massa missförstånd och onödig svartsjuka.

• Meli

aiors

Får man inte heller titta på vackra människor?

• aiors

Titta får man väl, men det är väl skillnad på titta och titta så att säga. Att titta och tycka någon är vacker eller att titta och tycka någon är vacker på ett sätt som tänder en. Jag försöker säga att om man verkligen älskar någon så "ser man inte" det där som annars tänder en.

äääh....Som vanligt vecklar jag in mig för mycket när jag ska förklara något :)

Det är så jag funkar iallafall...

Svar på tråden vad är otrohet?