• carlinha

vad är otrohet?

Flera av mina tjejkompisar anser att man är otrogen så fort man ens tänker på någon annan eller föreställer sig något med någon annan.
    Det tycker jag är att vara lite väl strikt, tanken är ju ändå fri, men det är ju kanske inte bra om man fantiserar jättemycket om andra hela tiden, kanske är ett tecken på att något inte är riktigt bra i förhållandet.
    Vad tycker ni gränsen för otrohet går??

• Svar på tråden vad är otrohet?
  • Shy Lips

Min gräns går vid en kyss.

• kengru

intressant frågeställning, har tänkt en del på just detta på sista tiden.

• carlinha

Det måste ju ändå vara ganska relativt det där med "känslor för annan=otrohet".
    Tänk er en person som lever i en taskig relation och får känslor för någon annan, men då verkligen tar tag i sitt förhållande så att det åter blir bra och kärleksfullt...
    har han/hon varit otrogen då??

• carlinha

Att ha känslor för någon annan kanske kan vara ett tecken på att det är ngot fel i ens nuvarande förhållande.

• noname

carlinha....hmm...ja....vare sig man har ett lyckligt eller olyckligt förhållande..tycker jag...

• ahhhaa

Många skriver vid en kyss, men om man skulle ha oralsex, smeka varann... Är inte det otrohet då??

Jag tycker det kan definieras olika... Vid känslomässig kroppskontakt med en annan människa, då är JAG eller min sambo otrogna. /har naturligtvis inte hänt...

• millis71

en fantasi om någon tycker inte jag e att vara otrogen. men om tanken skulle gå o bli fysisk, då menar jag att man börjar bli mer än vänskapligt närgången på en annan o känner sig dragen av lust el känsla, då är man otrogen tycker jag.
    då ska man nog fundera på varför man känner som man gör.. problem i relationen kanske..

• Lovasraramamma

om man råkar drömma om en man i sömnen då... *skojar lite*

• tii

För mig är otrohet när man gör saker som man inte skulle ha gjort om ens partner varit där..

Svar på tråden vad är otrohet?