• carlinha

vad är otrohet?

Flera av mina tjejkompisar anser att man är otrogen så fort man ens tänker på någon annan eller föreställer sig något med någon annan.
    Det tycker jag är att vara lite väl strikt, tanken är ju ändå fri, men det är ju kanske inte bra om man fantiserar jättemycket om andra hela tiden, kanske är ett tecken på att något inte är riktigt bra i förhållandet.
    Vad tycker ni gränsen för otrohet går??

• Svar på tråden vad är otrohet?
  • Vallivetu

Jag är inte otrogen om jag pussar en kille på kinden och kramar honom jääääättehårt, om vi bara är vänner.

Men om jag har känslor för honom - då är jag otrogen om jag gör exakt samma sak.

Man kan ha känslor för någon annan, alltså svaaaaaaaaaaga känslor utan att vara otrogen för den sakens skull. Det är när man handlar på känslan som otroheten infinner sig.

Allt detta enligt Bree Van De Kamps egna lagbok

• Danbala

Bree Van De Kamp:
    Jag fortsätter envisas med att överanalysera allt folk säger, då!

Så, med ditt resonemang, så skulle jag, om min sambo är bortrest och jag blir hejdlöst kåt en dag, kunna gå ut på krogen, ragga upp en slumpmässig karl och sexa järnet i några timmar och sedan hysta ut honom utan att vara otrogen?

• Vallivetu

Jag utgick från det uppenbara - SEX är väl alltid otrohet???

• Danbala

Bree Van De Kamp:
    Förutom om man kommit överens om att det inte är det, förstås.

• Tvillingfarsa

Förstår inte varför du måste hålla på och analysera sönder allas åsikter Danbala. Det är ju deras åsikter om vad dom tycker och känner och ingeting dom anser att du ska rätta dig efter, varför då hålla på och analysera och leta brister i deras åsikter och tankar kring ämnet?

Jag menar dom har ju sin definition på saken precis som du har din, varför försöka bevisa brister hos dom hela tiden?

• Danbala

Tvillingfarsa:

Aaah, för att det är hela skälet med att sitta och läsa forum och skriva i dem - att sätta sig in i andras åsikter och försöka förstå mer precis hur de menar, antagligen? Det är rätt uppenbart i den här tråden att alla har så olika uppfattningar om vad otrohet är, tycker det är spännande och vill få veta mer. (Inte minst därför att olika uppfattningar om det riskerar att leda till en del ledsamheter.)

Analysera och fråga mera tycker jag är oerhört intressant, jag är nyfiken på hur andra människor tänker.

Jag ifrågasätter ingens åsikter, och säger inte att någon tycker fel, vill bara veta resonmang bakom och lära mig mer om hur andra tänker.

Som sagt, i mångt och mycket det jag tycker poängen med diskussionsforum är.

• Danbala

Tvillingfarsa:

Ha, där tryckte jag "posta" lite kvickt. Jag försöker inte bevisa brister, det har jag ingen glädje av, utan vill veta hur resonemangen angående de undantag för regeln (eller de extremer) jag kommer att tänka på ser ut.

• Qetesh

Vid en kyss- alltid, oavsett!

Sen kanske det inte är solklart att jag lämnar min kille för en unka kyss, skulle dock ALDRIG lita på honom mer.
    Vid ett hångel är han stekt i skit

• Tvillingfarsa

Det jag menar är att om nån säger som t.ex tidigare att dom sätter gränsen vid kyssar. Då kan man nog ganska lugnt anta att samma person inte anser att smek osv är ok heller. Det anser jag ganska logiskt ivf.

Utan att generalisera allt för mycket så vågar jag påstå att allting mer eller mindre kan rangordnas, att om en sak inte är ok så lär inte saken efter det vara ok heller.

• Tvillingfarsa

Och åter igen ivf betyder i mina inlägg "i varje fall" och ingeting annat.

• Danbala

Tvillingfarsa:

Ja, men det är det jag tycker är så intressant, ju! Jag tror inte det finns en solklar rangordning sådär, det är därför jag frågar mer. Jag skulle t.ex. tycka att det var mycket värre om min sambo sa till någon annan att han tycker hon är vacker, att han vill ha henne osv än om han kysste någon utan att det låg mer än hångelsug bakom. Så det är p.g.a. de här diffusa gränserna, reglerna, rangordningarna och värderingarna som så många verkar ta för givna delas av alla, som jag vill analysera mera! (För jag tycker det verkar som om vi inte alls är så ense om vad som är värre än vad som vi kanske tror att vi är - och sen är det inte konstigt om man i förhållanden åker på nitar för att man inte alls har samma uppfattning om saker och ting, osv.)

• Tvillingfarsa

ok, så om man är hångelsugen så är dte helt omöjligt att hålla sig tills man träffar sin respektive?

• Danbala

Tvillingfarsa:

Absolut inte, det var inte det jag sa. Allt jag sa är att jag skulle tycka det andra var _värre_. Det var mest för att exemplifiera vad jag pratar om - att en del skulle nog ha svårare att komma över fysisk än mental otrohet, och andra tvärtom.

• Tvillingfarsa

Generellt brukar man säga att killar har svårare med fysisk medans tjejer har svårare med psykisk. Personligen så har jag ingen aning. Jag kan bara tala för mig själv och jag ser nog lika illa på båda två.

Dock så reagerar jag inte över vad min sambo eventuellt kan tänkas fantisera om, för det är ändå ingeting jag kan eller skulle vilja kontrollera.

Både jag och min sambo är rätt svartsjuka av oss och det har varit en bra grej för oss för det har gjort det lättare att förstå varandra.

• Dramaonline

Tvillingfarsa: Attans, än en gång definierad som man...

Danbala: Jag håller precis med dig. Alla tror att det finns en entydig rangordning, som är gemensam, men i själva verket är rangordningen lite, lite olika i varje persons huvud.

Jag skulle till exempel inte ha nåt problem alls med att min man säger att nån annan är vacker. På ett bröllop skulle jag till exempel tycka han nästan var oartig om han INTE sa att bruden är vacker. Så då kommer man in på tonfall och relation för att dra gränsen. Men om han säger: "Jag vill ha dig" till nån annan, då har han i princip visat sin avsikt att vara otrogen och ligger rätt pyrt till.

• Lady79

otrohet för mig går när man tänker romantiska el sexuella känslor om nån annan än sin partner. Men oftast så kanske man inte få reda på det eftersom det kanske inte är nåt man berätta (???)
    Annars är väl otrohet en kyss..

• Vackerpingla

Jag o min kille anser att pussas kan va helt ok... men inge mer ..

• Mika86

Jag tycker att den går vid en tungkyss sen hur jag hade taklat det efteråt beror nog på.......ha inte varit med om att min sambo ha erkänt att han ha varit otrogen.

Svar på tråden vad är otrohet?