• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Sunseed

Kelsson: Jag funderar på att ringa upp och fråga om jag inte kan få lägga in mig redan nu så att vattnet kan gå där om det vill sig så! Verkar så jobbigt att städa vår gigantiska soffa!

• Najje79

Sunseed: jag hade förvärkar i ca 3 veckor innan de kom, kommer ihåg hur man försökte hitta tecken på att det var på gång! Jag kände hur det klickade till i magen innan vattnet gick så jag for upp ur sängen, 10 minuter innan hade jag haft ett sammanbrott men bestämt mig för att jag kan inte påverka det, de kommer när de kommer. Och ja... Sen kom de

Ja, en del kräks blir det

• Gloxi

Sunseed, jag var också orolig för att vattnet skulle gå i sängen eller soffan. Men, mitt vatten gick i hallen när jag var på väg att ta på mig byxor för att åka till BM. Det hamnade på pallen och golvet. Skrattande Jag var lite förvarnad, eftersom det hade börjat sippra lite några timmar tidigare. Det kom en rejäl slatt och fortsatte sedan att rinna (forsade aldrig). Hade binda, som fick bytas ganska ofta. Det är en klar vätska, så jag vet inte om den egentligen förstör något, som tål vatten. Men, det är givetvis bra att lägga skydd, som du gör för att vara på den säkra sidan.

Jag hoppas att din förlossning går igång av sig själv och att vattnet inte går på ett olämpligt ställe. Oerhört spännande att det är så nära nu. Hjärta 

• Sunseed
    Najje79 skrev 2013-04-25 21:13:36 följande:
    Sunseed: jag hade förvärkar i ca 3 veckor innan de kom, kommer ihåg hur man försökte hitta tecken på att det var på gång! Jag kände hur det klickade till i magen innan vattnet gick så jag for upp ur sängen, 10 minuter innan hade jag haft ett sammanbrott men bestämt mig för att jag kan inte påverka det, de kommer när de kommer. Och ja... Sen kom de

Ja, en del kräks blir det
    Skit också. Då blir det nog igångsättning ändårå
  • Sunseed
    Gloxi skrev 2013-04-25 21:21:18 följande:
    Sunseed, jag var också orolig för att vattnet skulle gå i sängen eller soffan. Men, mitt vatten gick i hallen när jag var på väg att ta på mig byxor för att åka till BM. Det hamnade på pallen och golvet. Skrattande Jag var lite förvarnad, eftersom det hade börjat sippra lite några timmar tidigare. Det kom en rejäl slatt och fortsatte sedan att rinna (forsade aldrig). Hade binda, som fick bytas ganska ofta. Det är en klar vätska, så jag vet inte om den egentligen förstör något, som tål vatten. Men, det är givetvis bra att lägga skydd, som du gör för att vara på den säkra sidan.

Jag hoppas att din förlossning går igång av sig själv och att vattnet inte går på ett olämpligt ställe. Oerhört spännande att det är så nära nu. Hjärta 
    Bra där! Jag gissar att jag har ca 1,5 vecka på mig att komma igång. Vi ska fatta beslut efter TUL nästa vecka om jag förstod dom rätt. Det har blåst många vindar så dom kan ha ändrat sig igen. 
  • Gloxi

Sunseed, du kan ju höra med dem om de kan göra hinnsvepning. Det är smärtsamt, men de säger att det kan trigga igång förlossningen.

• Sunseed
    Gloxi skrev 2013-04-25 21:26:48 följande:
    Sunseed, du kan ju höra med dem om de kan göra hinnsvepning. Det är smärtsamt, men de säger att det kan trigga igång förlossningen.
    Nej. Inga smärtsamma gynekologiska ingrepp. Jag har nyligen slutat resa mig ur gynstolarna efter att ha bearbetat ett trauma. Dom får göra mycket, men inte göra illa mig där nere. 
  • Sunseed

Det är lite knasigt det där för jag kan ha ONT, bara det inte är mänskliga händer som gör det onda. Dom pratade något om ballong vet jag. Men jag gissar att tappen måste vara mogen då, och som jag förstod det sätter man in en tampong med ngt på. Prostaglandingel tycker dom ger för mycket pinvärkar så dom har ngt annat nu (inte Cytotec). 

• Sunseed
    Sunseed skrev 2013-04-25 21:34:28 följande:
    Det är lite knasigt det där för jag kan ha ONT, bara det inte är mänskliga händer som gör det onda. Dom pratade något om ballong vet jag. Men jag gissar att tappen måste vara mogen då, och som jag förstod det sätter man in en tampong med ngt på. Prostaglandingel tycker dom ger för mycket pinvärkar så dom har ngt annat nu (inte Cytotec). 
    Propess heter det dom sätter in. Med ngn form av prostaglandin (dinoprostone) som dom upplever ger ett mer effektivt arbete utan att ge för ont.
  • Gloxi

Sunseed, förstår dig! Tappen måste vara mogen även vid hinnsvepning. De pillar med fingret och det var inte roligt... Gjorde det 2 ggr, men värkarna kom ändå inte igång. Cytotec skulle jag vägra ta med tanke på vad som har stått om det i media (senast idag i Aftonbladet).

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011