• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Sunseed
    Aurora1979 skrev 2013-04-15 21:17:37 följande:
    Kelsson: Du är så bossig!! ;) ;) ;)
    MissCat skrev 2013-04-15 22:40:13 följande:
    Sunseed: Bäst du lyssnar på Kelsson
    Men det är ju rart också. Faktiskt.
    Och rådet om Ajax tar jag till mig. Faktiskt! Och jag har t o m lydit och skrivit till min BM idag om utslagen så får hon avgöra hur vi gör. Så TACK!

• Kelsson1

Aurora:

MissCat: Bra gjort av lilla killen .

Gloxi: Gullunge som är nyfiken på vad mamma äter

Sunseed: Helt rätt att du försöker röra på dig så du inte riskerar fler proppar. Blir bara så orolig för dig         

• Gloxi

Kel, ja. Snart får vi börja smyga med godiset och chipsen..

Sunseed, vad hemskt att inte kunna röra sig som man vill. När jag läser dina inlägg inser jag vilken lätt graviditet jag hade. Bara "normala" krämpor och slapp foglossning. Jag mår inte bra om jag inte får röra på mig. Är så glad för att jag kunde träna och gå långpromenader enda in i det sista.

• MissCat

Gloxi: Ja jag ger han majs och potatis pure och det tycker han är smaskens det är kanske 1/4 burk han får i sig. Jag tar det lugnt med hans mage. Jag tycker våra små är duktiga som sover som de gör. Min brors dotter som är nio månader, sover fortfarande mellan dem hon måste dessutom somna vid bröstet.

Sunseed: Du skall göra det du orkar och är det så att du gör lite mer så talar din kropp om det Nu är det inte långt kvar för dig och

snart sitter du där med en 4 månaders.

• Sunseed

Jag längtar faktiskt tills det här är klart så att jag kan börja det nya livet. Det här var inte riktigt min grej det här med graviditet.

• Knytet

Hej tjejer, nu har man blivit göteborgare igen ;). Vi hann precis med Ludvigs tre mån vaccinering innan flyttlasset gick i helgen. Nu sitter jag här i röran me bebis o vovve o loads av kartonger. Kul men lite jobbigt. Vi lägger Ludvig vid åtta på kvällen nu. Han få en flaska sen lägger vi honom i sin säng, han jollrar lite o somnar sen, skitskönt. Första passet sover han ca 7,8 timmar. Känner mig också stollt, han e så duktig. På dan sover han i vagnen när jag går me hunden, 1-3 timmar. Han vägen nu 5570 gram o e 61,5 cm lång.

Sunsed, hoppas tiden går snabbt så din tuffa gravtid snart e förbi o du får gosa med din prins istället.

MissCat, härligt att det går så bra med mat o sovrutiner. Jag ser fram emot när vi kan börja med lite gröt odyl :)

Ludvig river sig jättemycket i ansiktet. Jag ser till att naglarna är jättekorta men han får ändå rivsår. Får sätta strumpor på händerna på nätterna. Känns hemskt när han river sig så det blöder den lille. Någon som känner igen sig ?

Nu ska jag fortsätta packa upp, phuuu

• Kelsson1

Gloxi: Ja här äts det ingen godis när Jenni ser på längre

Knytet: Är fortfarande lite ledsen över att du flyttade från oss innan vi hann med en träff, men självklart glad över att du trivs. Hoppas flytten o packandet går så smärtfritt som det bara är möjligt.
    Stor Kram!

• 7879

SUCK! Skrev just ett långt inlägg som bara försvann och ett tidigare inlägg saknas med 

Jaja, nytt försök, men blir nog lite kortare.... 

Sunseed: Gud vad du får gå igenom, vilken jobbig graviditet du har! Hoppas du får en underbar liten lugn bebis som tack för allt du fått gå igenom! Kram!

Misscat: Skönt med sovrutiner och roligt med smakportioner- det längtar jag också efter att få börja med!

Gloxy: Skönt att din sover bra på natten och roligt att den är nyfiken på mat!

Knytet: Skönt att flytten gick bra och att allt går bra med Ludwig, så skönt när läggningsrutiner funkar! Längtar också efter att ge smakportioner, vår tjej fick sitta med i barnstol vid bordet första gången igår- åh vad hon tycket det var roligt!

Kelsson: Ja vi får kolla ut en helg att träffas, är alltid så lätt att bli bokad bara... 

Ego: Förr förra helgen så hörde jag ett himla smackande en natt vid fyratiden. hon hade hittat tummen! Lät henne vara tills hon själv sa till om mat och det blev först halv sju. Efter det så har hon sovit hela nätter mellan ca 21 till 06, 07- hur skönt som helst. Har kunnat lägga henne lite tidigare nu då vi provat napp så nu kan hon somna vid 20 med napp, åker ut och tummen kan åka in på morgonkvisten och vi vaknar av en jollrande näktergal någon gång vid halv sju, sju- hur mysig väckarklocka som helst! Får se hur länge det håller i sig
    har tyvärr ioch med det här börjat dissa brösten med och nu de senaste dagarna har det bara blivit en- två gånger på en dag då hon gråter när hon ser brösten...    

Var på 3 månaders koll idag. Vägde 3760g och var 60 cm lång, växer så det knakar! Var inget kul med vaccinationen, ledsen tjej   

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011