• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Kelsson1

7879: Då är det nog inte så akut att ge lactulos men kan ju underlätta. Det de sa på BVC är att just när man ger ersättning så blir de hårdare i magen o då kan det vara bra att hjälpa till med lactulos. Jenni bajsade bara en gång i veckan innan hon började äta fast mat.

• Gloxi

Kel, tackar för tipset. Hon fick smaka på lite bröd idag. Det var mumsigt.

7879, min flicka tycker också om att dra sin snuttefilt över huvudet. De är så söta de små liven. Det låter inte som att din flicka är hård, om hon bajjar regelbundet. Alla gör det inte varje dag. Här har det varierat. Just nu får vi också leverans typ var tredje dag.

• MissCat

Hej tjejer!

Här har det skrivits mycket.

Sunseed hoppas du slipper vänta längre och att det sätts igång snart, dessvärre brukar man ju få vänta tills man är fullgången med första barnet.

7879: Ludwig skötr också sin mage var tredje dag och är som du beskriver som lera. Sfackarn kämpar verkligen med att bajsa nu, jag kan då inte sluta att fnifttra till lite då han klämmer jag frågade bvc om det där och hon sa att man skall inte oroa sig om de bara bajsar var tredjebdag. Det var tydligen vanligt med bebisar som skötte magen en gång i veckan. Ska vi vara så öppna så kan jag tala om att jag gör det än idag.

Här utvecklas det fort med Ludwig. Han rullar nu över från mage till rygg och lägger sig på sidorna. Säger mammmamama eller bara mam. Låter som han säger mamma men han vet ju inte vrför han säger det han har börjat härma oss väldigt mycket nu. När han vaknar så ligger han och pratar och när vi kommer in till rummet så får man världens leende och då spelar det ingen roll att klockan bara är 06 på morgonen han gillar för övrigt sin snuttefilt mdd och vill ha den över halva ansiktet när han skall sova. Han måste ha fingret fortfarande när han skall sova i spjälsängen men han tar nappen i vagnen. Konstigt det där.

• Kelsson1

MissCat: Oooo jag bara måste få träffa o lukta lite på goa lilla Ludwig! Det är ju sååå länge sen Jenni var så liten

• 7879

Gloxy och Miss Cat: Skönt att höra det där med avföringsfrekvensen, men tycker det är så konstigt att det är sådan gråhet på avföringen men det kanske blir så av ersättningen?

MissCat: Ja visst är det undrbart att bli väck av underbart joller. Igår stod vår 2 1/2 åring utanför vår sovrumsdörr och sjöng lilla snigel akta dig och vi fick ett trevligt uppvaknande
    Roligt att han börjat vända sig med, händer så mycket i början! Jag tycker också att det låter som min tjej säger mammam ibland, så sött.    

• MissCat

Kelsson: Ja det måste vi! Var så länge sedan sist.

7879: Vad gulligt att hon sjöng lilla snigel hehe de är så söta. Ja avföringen har ändrat färg, ibland är den lite grå-grön i färgen men jag kan tänka mig att det inte bara är ersättningen utan att kroppen börjar utvecklas med samt att jag har börjat ge smakportioner.

• Kelsson1

7879: Så sött

MissCat: Säg till när du orkar (jag kan nog nästan bara helger nu)   

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011