• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Kelsson1

Strössel: Blev verkligen ledsen när jag läste ditt inlägg om att du tänkte lämna oss! Skönt att du ändrat dig! Jag vet att jag har varit självisk och inte orkat kommentera andra så mycket på grund av oron för blödningarna. Kan bara säga att inlägg om inköp läser jag mer än gärna även om jag inte har något att säga för tillfället så fortsätt gärna med det!

Vet inte hur det är med andra men jag tycker om att kunna läsa om de som kommit längre i graviditeten för snart är man själv där, inget fel att dra lärdom av andra. Så fortsätt alla att skriv om hur just ni har det o tankar, inköp, planer osv. Som jag skrev i trådstarten så är ALLA välkomna, inga restriktioner om hur långt gången man är! Alla som är längre gångna kan ju relatera till oss som är i början, det är inte sååå länge sen ni var där o kan skriva om hur det var för er för att lugna o ge oss nya råd. Jag ska också försöka bli bättre på att kommentera alla men har helt enkelt inte haft ork för det just nu. Dels orolig som f-n för blödningarna o sedan väldigt illamående så har varit tvungen att ligga ner mycket o inte orkat ta mig till datorn. När jag väl kommer till datorn har alla skrivit så mycket så mina kommentarer känns överflödiga...

Stor Kram till ALLA o hoppas att ALLA ska känna sig behövda o välkomna här!

• strössel
    Jis skrev 2011-04-22 13:55:32 följande:
    Im home again! Lycka! Inget mer blod heller. Jippie! Berättade för mamma å pappa igår, dom blev så glada att dom grät!
    Vad roligt att dina föräldrar blev så glada Skrattande mina föräldrar blev överlyckliga det blir deras första barnbarn och mitt barn kommer bli väldigt bortskämd vilket kanske inte alltid är så bra Flört. Vad skönt att det inte har kommit nåt mer blod kram !

Missan: Ja vi har ju trots allt det mycket gemensamt sen kanske det bara är roligt om det blir mer blandade inlägg i tråden om allt möjligt från symtom till inköp till förlossning och bilder Flört 

Kelsson: Jag har skickat ett  mail till dig stor kram till dig med och njut av helgen !

Har tagit min första magbild idag syns inte mycket men kul att följa och se om den blir större framöver Solig
  • Kelsson1

strössel: Det är ju väl känt att det fungerar bäst med en stor blandning med människor som har olika erfarenheter som är villiga att dela med sig o ta till sig av andras erfarenheter. Så fortsätt skriv det som berör dig! Ingen ide för mig att ta någon magbild, är för mullig för att det ska synas Obestämd

• Vickan I

Oj vilken dag! Började med duggregn här vid 6 imorse...morgonpigg son ja....men sedan oj sommar ju. Varit ute heela dagen verkligen och gått och gått. Känns lite i vad jag tror är fogarna nu.

kasa - Usch stackars dig att må så illa hela tiden. Har tyvärr inga bra tips till dig heller, men skickar en kram.

villsågärna - har bf den 26 okt så är dig hack i häl. Screeningen i v 20 är ett utökat rutinultraljud kan man säga. Man kollar HELA bebisen supernoga med extra fokus på hjärna, hjärta och ryggrad. Detta för att vi pga slarv inom sjukvården har hamnat i en situation där vi har en förhöjd risk för fosterskador. Jag fick cellgift vid mitt utomkveds i höstas och skulle väntat längre tid innan nytt FET egentligen fast detta glömdes meddelas och lång krånlig historia där vi hoppas på det bästa och att vi inte ska se ngt avvikande som gör att vi måste avbryta graviditeten så sent. Sprutorna jag tar varje dag är fragmin, blodförtunnande, då jag för många år sedan har haft en blodpropp i benet. Alla gravida har ju en liiiiten förhöjd risk för propp, men vi som haft det innan har en ganska stor risk att få det igen (ofta sätter den sig i navelsträngen då) så sprutorna ska minska risken för detta.

Jis - skönt höra att du är hemma och hoppas du ska få lite smooth sailing nu som Kelsson sade till mig .

Kelsson - Hoppas du också känner dig bättre och att blödningen håller sig borta.

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • Kelsson1

Vickan: Tyvärr har blödningen inte hållit sig borta men den har sällskap av illamående så antar att det inte är MF på gång än åtminstone. Har blödningen inte slutat  så åker jag tillbaka till Danderyd på måndag har jag bestämt men till dess avvaktar jag!

• Speck
    Vickan I skrev 2011-04-22 10:48:58 följande:
    Speck - ja visst är det häftigt med magen och hur det kan röra sig så . Längtar dit jag med. har ju inte velat ha ngn mage som syns fram till nu, men nu längtar jag plötsligt efter det. Klart vi ska hålla reda på varandra hela vägen fram i mål! Oj vecka 24 snart, hur kan tiden gå så fort för sig, men inte för mig haha.

Haha, jadu, tiden är relativ Skrattande 24 veckor för mig som gått så fort för dig har för mig inte gått så fort, medans dina 12 veckor har rusat fram enligt mig o segat sig fram (kanske?) enligt dig..
    Idag när jag satt o åt middag så roade sig lillspeck med att ligga o sparka på min urinblåsa - inte så skönt faktiskt! Jag fick som akuta känslor av att vara kissnödig som gick över lika fort igen, haha! Blev en lätt schizad känsla där.

kasa01 skrev 2011-04-22 10:56:52 följande:
    Hej alla! Har följt med men inte skrivit så mycket. Behöver hjälp, vad fasen ska jag göra åt illamåendet? Är hemma nu, sängliggande, mår så illa att jag inte kommer ur sängen.. Har inte mått så här dåligt förr, har två graviditeter bakom mig (en son o en mola). Har läst om illamående, men inget hjälper. Har seaband o lergigan comp, inget hjälper... Urk!
    Jag hade tyvärr inte så kraftiga besvär, jag kräktes inte en enda gång under illamående-perioden. Däremot mådde jag ju illa och då var det bara mat som hjälpte. Gärna havregrynsgröt utan nåt till eller knäckemackor för de "la sig" så i magsäcken att de dämpa illamåendet bra. Jag håller med ovanstående talare - ring vårdguiden och be om rådgivning, eller be din man ringa om de känns jobbigt. Kram
    strössel skrev 2011-04-22 20:02:09 följande:
    Vad roligt att dina föräldrar blev så glada Skrattande mina föräldrar blev överlyckliga det blir deras första barnbarn och mitt barn kommer bli väldigt bortskämd vilket kanske inte alltid är så bra Flört. Vad skönt att det inte har kommit nåt mer blod kram !
    Mina föräldrar blev överlyckliga också, deras första barnbarn också, och min moster blev jätteavis på min mamma som ska bli mormor haha! Hon vill också! Skrattande
    Jis skrev 2011-04-22 13:55:32 följande:
    Im home again! Lycka! Inget mer blod heller. Jippie! Berättade för mamma å pappa igår, dom blev så glada att dom grät!
    Skönt - hoppas nu blodet håller sig borta så du slipper oroa dig nåt mera!
    Kelsson1 skrev 2011-04-22 14:12:47 följande:
    Alla som är längre gångna kan ju relatera till oss som är i början, det är inte sååå länge sen ni var där o kan skriva om hur det var för er för att lugna o ge oss nya råd. Jag ska också försöka bli bättre på att kommentera alla men har helt enkelt inte haft ork för det just nu. Dels orolig som f-n för blödningarna o sedan väldigt illamående så har varit tvungen att ligga ner mycket o inte orkat ta mig till datorn. När jag väl kommer till datorn har alla skrivit så mycket så mina kommentarer känns överflödiga...
    Vet du, jag har full förståelse för att du inte orkar kommentera. Jag själv hade ett par veckor (mellan vecka 6 och 10 tror jag) som jag knappt orkade skriva nåt alls jag var bara SÅ trött och SÅ illamående. Och sen självklart - även jag då det begav sig SÅ orolig för mina blödningar. Det är väl det som är det med alla nygravida - alla är bara för illamående och trötta för att egentligen orka bry sig om nån annan, asså om du förstår mig rätt.. Sen så fort man orkar ha ögonen öppna lite längre o man kommer ur koman i vecka 10-13 (beroende på för mig började det släppa i v 10-11 redan) så kan man börja engagera sig igen Glad Jag ville egentligen bara säga det här - Jag förstår dig. Tungan ute
  • Aurora1979

Jis: Härligt att dina föräldrar blev glada och att du fått komma hem igen! :D

Ego: Jag hade tyvärr bara en pappa att berätta för men han blev nog glad även om han inte är en känslomänniska, det var å andra sidan inte mamma heller. ;) Men bra år för min pappa, bli både farfar och morfar för första gången... min mamma var dock  farmor till 6 barn, synd att hon missar mormorsrollen.

• carlan
    strössel: inte försvinna från tråden. Jag ska snart komma till er och du sitter säkert med en massa bra info. Från förra tråden har jag läst ditt namn tusen gånger på listan. Önskar jag kunnat få skriva dit mig med på gravida. Efter helgen är det min tur, äntligen. Fin mage du fått. Såg den på din blogg. Glad

kasa: Kul att se dig här. varit orolig att det inte gått bra. Tråkigt att läsa att du mår illa fast recept belada medel. Hoppas att det släpper för dig snart. Jag har mått illa sedan RD 6. Mitt tips är vatten, men det har du säkert redan försökt.

Ni tjejer ni får inte glömma att uppdatera statusen på listan, för det ger hopp till andra. Alltid kul att få reda på när bebisarna har kommit. i en anna tråd jag varit med har många fött sina underverk och planerar fler. Underbart att man inte ger upp. Vi är riktiga kämpare!
  • Sputnik II

Upptäckte millimeterstora bruna fläckar när jag var på toa alldeles nyss. PANIK.... Illamåendet har varit som bortblåst idag också utan har istället haft ilningar/strålningar i livmodern. Ömheten i brösten består dock. Kan inte göra annat än att vänta förstår jag, men fy så rädd jag är nu... Livrädd.....  Går in i v 8 imorgon, (7+0)....

• missan
    Strössel: Härligt, du är ju på dag 100 imorgon. Måste kännas nice! :) Kollade in din gravidblogg, roligt att handla mamma-kläder eller är det bara jobbigt? Jag tänker att förändringen som kroppen genomgår måste kännas rätt underlig, naturlig såklart men ändå lite jobbigt.. Hoppas jag får en fin mage men jag tror jag kommer bli stor som ett hus och vanka fram! ;) Har du gått upp mkt än? (om man nu får fråga..)
    För min del tycker jag verkligen om dynamiken  att vi är i olika faser och jag är glad att du bestämde dig att stanna kvar!

Jis: Välkommen hem! Underbart, hoppas utslagen lagt sig och att det inte kommer fler blödningar någe mer!

Speck: Skönt att slippa kräkas alls. Bra tips med gröt och knäckebröd, det är ju nyttigt iaf! Hoppas jag också slipper kräkas, än så länge bådar det gott..

Kellson: Att blödningen inte vill ge mig sig snart!? Skönt att gravsymptomen kommit tillbaka! Finns ingen förklaring till att vissa blöder??

Aurora: Din pappa blev säkerligen överlycklig bara att han har lite "svårt" att uttrycka det.. :) Tufft att inte kunna berätta för sin mamma. Tänker på dig!

Vickan: Så du har också haft utomkveds? Jag hade det för tre år sedan. Men fick inte cellgifter då äggledaren sprack och opererades bort.. Har du kvar båda dina äggledare? "Försvinner" fostret med cellgifter så att de inte behöver operera?? (du behöver inte svara om det är jobbigt..) Screeningen kommer säkerligen visa en alldeles frisk och stark bäbis!! Spännande!

Ego: Varit mer eller mindre sjuk sedan i lördags och det har inte gett med sig helt än. Fortfarande snorig och lite hostig. Konstigt, brukar inte va sjuk så länge. Idag har jag haft jätteont i magen. Även lite igår.. Inte i livmodern, utan högt upp. Konstant smärta, har legat i sängen halva dagen i det vackra vädret.. Imorgon ska vi försöka fira påsk. Vet inte om det har ngt samband med graviditeten eller om det kan vara ngn reaktion på något jag ätit. Får magkramp av rotselleri (har jag kommit på) det är en allergisk korsreaktion om man är allergisk mot gråbo. Och de senaste dagarna har jag ätit mkt frukt, så kanske kan va ngn som jag inte tål..? Även vitlökskapslar, kanske för starkt..? Ja, jag är det inte graviditeten så är det ngt annat. Men jag klagar inte, är så fantastiskt glad över detta så det är overkligt.
Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011