Vickan I skrev 2011-04-22 10:48:58 följande:
Speck - ja visst är det häftigt med magen och hur det kan röra sig så

. Längtar dit jag med. har ju inte velat ha ngn mage som syns fram till nu, men nu längtar jag plötsligt efter det. Klart vi ska hålla reda på varandra hela vägen fram i mål! Oj vecka 24 snart, hur kan tiden gå så fort för sig, men inte för mig haha.
Haha, jadu, tiden är relativ
24 veckor för mig som gått så fort för dig har för mig inte gått så fort, medans dina 12 veckor har rusat fram enligt mig o segat sig fram (kanske?) enligt dig..
Idag när jag satt o åt middag så roade sig lillspeck med att ligga o sparka på min urinblåsa - inte så skönt faktiskt! Jag fick som akuta känslor av att vara kissnödig som gick över lika fort igen, haha! Blev en lätt schizad känsla där.
kasa01 skrev 2011-04-22 10:56:52 följande:
Hej alla! Har följt med men inte skrivit så mycket. Behöver hjälp, vad fasen ska jag göra åt illamåendet? Är hemma nu, sängliggande, mår så illa att jag inte kommer ur sängen.. Har inte mått så här dåligt förr, har två graviditeter bakom mig (en son o en mola). Har läst om illamående, men inget hjälper. Har seaband o lergigan comp, inget hjälper... Urk!
Jag hade tyvärr inte så kraftiga besvär, jag kräktes inte en enda gång under illamående-perioden. Däremot mådde jag ju illa och då var det bara mat som hjälpte. Gärna havregrynsgröt utan nåt till eller knäckemackor för de "la sig" så i magsäcken att de dämpa illamåendet bra. Jag håller med ovanstående talare - ring vårdguiden och be om rådgivning, eller be din man ringa om de känns jobbigt. Kram
strössel skrev 2011-04-22 20:02:09 följande:
Vad roligt att dina föräldrar blev så glada

mina föräldrar blev överlyckliga det blir deras första barnbarn och mitt barn kommer bli väldigt bortskämd vilket kanske inte alltid är så bra

. Vad skönt att det inte har kommit nåt mer blod kram !
Mina föräldrar blev överlyckliga också, deras första barnbarn också, och min moster blev jätteavis på min mamma som ska bli mormor haha! Hon vill också!

Jis skrev 2011-04-22 13:55:32 följande:
Im home again! Lycka! Inget mer blod heller. Jippie! Berättade för mamma å pappa igår, dom blev så glada att dom grät!
Skönt - hoppas nu blodet håller sig borta så du slipper oroa dig nåt mera!
Kelsson1 skrev 2011-04-22 14:12:47 följande:
Alla som är längre gångna kan ju relatera till oss som är i början, det är inte sååå länge sen ni var där o kan skriva om hur det var för er för att lugna o ge oss nya råd. Jag ska också försöka bli bättre på att kommentera alla men har helt enkelt inte haft ork för det just nu. Dels orolig som f-n för blödningarna o sedan väldigt illamående så har varit tvungen att ligga ner mycket o inte orkat ta mig till datorn. När jag väl kommer till datorn har alla skrivit så mycket så mina kommentarer känns överflödiga...
Vet du, jag har full förståelse för att du inte orkar kommentera. Jag själv hade ett par veckor (mellan vecka 6 och 10 tror jag) som jag knappt orkade skriva nåt alls jag var bara SÅ trött och SÅ illamående. Och sen självklart - även jag då det begav sig SÅ orolig för mina blödningar. Det är väl det som är det med alla nygravida - alla är bara för illamående och trötta för att egentligen orka bry sig om nån annan, asså om du förstår mig rätt.. Sen så fort man orkar ha ögonen öppna lite längre o man kommer ur koman i vecka 10-13 (beroende på för mig började det släppa i v 10-11 redan) så kan man börja engagera sig igen

Jag ville egentligen bara säga det här - Jag förstår dig.