• isblomma

Pimp my husvagn 2

Hej!

Vi har en äldre husvagn som vi köpte i november och som står på vinterförvaring än så länge. I flera månader har jag planerat vad som ska köpas till den och hur den ska fixas till för att passa oss. Finns det fler som vill skriva om sina husvagnsprojekt? Tyckte det kunde vara kul att få inspiration av andra likasinnade. 

Jag börjar: Vi har en Sävsjö 535 från 1991. Klädseln går i beigemönstrat så den blir kvar, ska bara tvätta upp den. Jag ska sy nya gardiner och sätta upp sån där "fuskmosaik" ovanför diskbänken. De saker jag börjat köpa till vagnen ska gå i huvudsak svart och rött. Sätter in nån bild på hur den ser ut nu.

• Svar på tråden Pimp my husvagn 2
  • lillzandra

Jag limmade fast tyg med en limpistol. Limmade en sträng runt kanterna uppe å nere. Kan fixa bild vid tillfälle.. :)

Jag har shoppat täcken, kuddar, lakan, fleecefiltar, madrassskydd, hänggarderober, diskbytta, barntallrikar å bestick, glas, tallrikar, köksgeråd, skärbrädor, ljuslyktor, värmeljus, vaxduk, prydnadskuddar typ d tror ja.. :) lite platsskålar å tillbringare.

• isblomma

Vi besiktade vår vagn idag. Gick jättebra! Gjorde en gasolkontroll också för säkerhets skull.

Det lite dyrare vi har kvar att köpa är: utebord, förtältsmatta, elektrisk dubbelkokplatta, bäddmadrass, utegrill. (Får låna svärisarnas förtält men är sugen på att köpa en stor markis istället)

Sen lite smågrejer: fleecefiltar (Rusta), prydnadskuddar, vaxduk till utebordet (ICA Maxi), Sverigeflagga, vattenkokare, kastruller, sen behöver vi fylla vagnen med tvål, skurmedel, trasor, kem-grejer till toan, diskmedel, kryddor,  torrvaror osv. Ska också handla lite sandleksaker, ritblock, spel och sånt som roar en fyraåring regniga dagar.

En första förbandslåda/medicinlåda ska jag också fixa. Kanske köpa en fin necessär och fylla med plåster, alvedon, myggspray osv?

Hur är det med er? Jag känner litegrann att jag hellre har dubbel uppsättning av de flesta saker än att dra dem fram och tillbaks mellan huset och vagnen.

• lillzandra

Ja känner likadant. D som e i husvagnen ska va där orkar inte släpa heller... Skönare me dubbelt av d som behövs där.

• isblomma

Håller på att tokstäda vagnen nu. Har varit en shoppingsväng idag oxå men inget kul, bara tvätt/disk/städ grejer och såna där underlägg så att inte dynorna eller saker i lådorna glider omkring. Imorrn ska alla dynor våtdammsugas.

• Emmizen80
    isblomma skrev 2011-04-11 10:56:11 följande:
    Hej!

Vi har en äldre husvagn som vi köpte i november och som står på vinterförvaring än så länge. I flera månader har jag planerat vad som ska köpas till den och hur den ska fixas till för att passa oss. Finns det fler som vill skriva om sina husvagnsprojekt? Tyckte det kunde vara kul att få inspiration av andra likasinnade. 

Jag börjar: Vi har en Sävsjö 535 från 1991. Klädseln går i beigemönstrat så den blir kvar, ska bara tvätta upp den. Jag ska sy nya gardiner och sätta upp sån där "fuskmosaik" ovanför diskbänken. De saker jag börjat köpa till vagnen ska gå i huvudsak svart och rött. Sätter in nån bild på hur den ser ut nu.

fin husvagn.... har precis köpt en sävsjö vi med, en 612 gle -1988 års modell.... :) Vårt kök ser likadant ut och jag antar att även soffgruppen fram gör det. vi har lånbäddar bak med en nedfällbar överslaf. lånbäddarna ska byggas om till en fast stor dubbelsäng har vi tänkt, på sikt ska nya soffkuddar inhandlas, men jag ska börja med att försöka färga dem. Sedan ska lite annan "piff" och uppfräschning in i vagnen... hur kul som helts ju :)
  • lillzandra

Hur ska du försöka färga dom? Nyfiken.. E d kuddar eller dynorna du menar?
    Finns d nån som har försökt klä om dynorna eller liknande?

• Emmizen80
    lillzandra skrev 2011-05-30 00:07:14 följande:
    Hur ska du försöka färga dom? Nyfiken.. E d kuddar eller dynorna du menar?
    Finns d nån som har försökt klä om dynorna eller liknande?
    jag ska ta bort överdragen och sedan färga dem. Själva kuddarna är rätt nedsuttna så vi känner att vi vill köpa nytt vart efter... kompisen färgade sina kuddöverdra och det gick hur bra som helst, trots att personalen i affären där de köpte färgen, påstod att det absolut inte gick att färga. idag har de fina mörggrå överdrag till sin soffa i husvagnen. Så det blir mitt första projekt, bland många Flört eftersom vi ändå kommer skaffa nya kuddar, känner vi att det inte gör så mkt om vi skulle misslyckas helt med att färga dem.
  • Emmizen80

i morgon gör vi vår första resa med husvagnen till ullared. tänkte se om det inns några "bra att ha" saker där till husvagnen. Detta är vår första husvagn, så det är ju lite som ska inhandlas till den. Vi är dock ing helt färska campare, då vi tidigare lånat mina föräldrars husvagn och senare husbil. ingen som har några bilder att bjuda på?

• Lajsa82

ts: Hänger med i tråden köpte en husvagn förra sommaren...vart köper man fuskmosaik?

ღLisa och Williamღ
  • Emmizen80
    Lajsa82 skrev 2011-06-01 13:07:12 följande:
    ts: Hänger med i tråden köpte en husvagn förra sommaren...vart köper man fuskmosaik?
    antingen finns det som våtrumsmatta, eller som kontaktplast i färgaffären. är det något sådant du menar?
Svar på tråden Pimp my husvagn 2