• isblomma

Pimp my husvagn 2

Hej!

Vi har en äldre husvagn som vi köpte i november och som står på vinterförvaring än så länge. I flera månader har jag planerat vad som ska köpas till den och hur den ska fixas till för att passa oss. Finns det fler som vill skriva om sina husvagnsprojekt? Tyckte det kunde vara kul att få inspiration av andra likasinnade. 

Jag börjar: Vi har en Sävsjö 535 från 1991. Klädseln går i beigemönstrat så den blir kvar, ska bara tvätta upp den. Jag ska sy nya gardiner och sätta upp sån där "fuskmosaik" ovanför diskbänken. De saker jag börjat köpa till vagnen ska gå i huvudsak svart och rött. Sätter in nån bild på hur den ser ut nu.

• Svar på tråden Pimp my husvagn 2
  • Majken

Mm tänker på det, men å andra sidan kan det ju bara handla om typ 0,25 kvm??

Tips på annat "lättare" material, men ändå snyggt?

• Majken

Nya rullgardiner på plats, blev kanonfint!! De gamla bruna är nu ersatta med diskret mönstrade vita men ändå mörkläggande!

• Nihlén

Hej hej

Är ägare till en Major -80. Vi köpte den förra året för 8 000 kr och då ingick all utrustning som fanns i. Jag har sytt nya gardiner, gjort en ny rullgardin och ska klä om dynorna. :) Hur kul som helst.

Vi ska även sätta dekorplast på kylskåpet så det ser frostat ut. Dekorplast borde man även kunna använda som "fuskmosaik". Dekorplast kan fotas köpas hos tryck och dekor-firmor.

Trevlig sommar på er! 
    Mer camping åt folket!
  • isblomma

Trådar stängs inte ner längre... Ha ha, där ser man hur mycket jag kan om fl... Hur som helst är det kul med några nya som skriver aktivt. Hade börjat tappa sugen lite när det dröjde så länge mellan inläggen här.

Nihlén: Snygg rullgardin. Har inte ens tänkt på att man kan byta ut den lilla där ovanför diskbänken.

Marelb: Vi köpte vår golvvärme begagnad men i nyskick på Blocket. Det är typ en supertunn plastfilm med små elkablar i som man klipper av på längden, tejpar fast på golvet med dubbelhäftande tejp och döljer under en gångmatta. Har även en liten "snutt" av den innanför dörren. Kostade kanske 2000:-

jassikan: Man kan göra mycket snyggt med dekorplast! Funderar också på det på väggen bakom spisen.

• Emmizen80

Hej hopp... Idag har jag tvättat OCH färgat överdragen till soffan i vår husvagn. Från beige/rosa till svart/grå. Håller alla tummar tt det Ludmila bra som jag hoppas För tillfället ser det bra ut, men överdriven är ju fortfarande fuktiga, är liite orolig över att de ge brunt :-S. Detta att färga är ett test tt snabbt och billigt pigga upp. Tanken är att vi vartefter ska köpa nya dynor då dessa är något nedsuttna, så blir det inte hundra, är det inte hela världen. Om någon är intresserad kan före och efter bilder på resultatet läggas in , eller det kommer oavsett :-P

• Emmizen80

Hmm, jäkla tele :@ jag är lite orolig över om de krymt, INTE brunt... Hehehe Hoppas ni förstod något av mitt inlägg :-P

• Nihlén

isblomma - prova det för det är galet enkelt! Allt du behöver är bra tyg vaxduks-tyg eller liknande, en häftpistol och en list att ge stommen ner till. Eller ja du behöver ju en symaskin också för att sy kanalen till listen och till att sy en kant höst upp på rullgardinen.

• isblomma
    Nihlén skrev 2011-06-21 22:40:07 följande:
    isblomma - prova det för det är galet enkelt! Allt du behöver är bra tyg vaxduks-tyg eller liknande, en häftpistol och en list att ge stommen ner till. Eller ja du behöver ju en symaskin också för att sy kanalen till listen och till att sy en kant höst upp på rullgardinen.

Du det kanske jag gör för det blev jättesnyggt!

Var och hämtade en liten provbit fusk-mosaik igår och klistrade upp bakom arbetsbänken. Även om det ser lite plastigt ut på nära håll blev det toksnyggt när man stod en liten bit ifrån. Blir nog till att åka och köpa sen idag.

• Nihlén
    isblomma skrev 2011-06-22 09:20:59 följande:

Du det kanske jag gör för det blev jättesnyggt!

Var och hämtade en liten provbit fusk-mosaik igår och klistrade upp bakom arbetsbänken. Även om det ser lite plastigt ut på nära håll blev det toksnyggt när man stod en liten bit ifrån. Blir nog till att åka och köpa sen idag.

Tack!

Åh vad kul att det blev bra! Hoppas du vill lägga upp en bild sen när du har fått upp allt. :) Köpte du dekorplast eller vad använder du? Jag väntar fortfarande på dekorplasten som ska upp på vårt kylskåp och nu äntligen har jag bestämt mig för färg på dynorna. Det blir en marinblå/jeansblå nyans. Nu ska jag bara hitta tyg i den färgen också. *s*
    I morgon åker vi ut med husvagnen och kommer hem på söndag! Som jag längtar! Det gör inget att midsommar ska regna bort för vi är hemifrån och i vår härlig lilla husvagn.  
  • M1986

vilken rolig tråd =) Jag å sambon har stylat om vårat "ägg", hoppas att den inte är för gammal för att vara med i denna tråden? :) Har gjort väldigt mycket med den och istället för att skriva allt igen så hänvisar jag till mitt blogginlägg där ni även kan se massa bilder :) millis-vardag.blogspot.com/2011/06/pimpad-marilyn-monroe-husvagn.html

Har varit ute en gång i år och ska iväg om en månad igen och då har vi med oss en liten bebis =)

Våra projekt nu framöver är att färga om förtältet och sy in fönster, lägga in matta i förtältet och installera ugn..

Svar på tråden Pimp my husvagn 2