• isblomma

Pimp my husvagn 2

Hej!

Vi har en äldre husvagn som vi köpte i november och som står på vinterförvaring än så länge. I flera månader har jag planerat vad som ska köpas till den och hur den ska fixas till för att passa oss. Finns det fler som vill skriva om sina husvagnsprojekt? Tyckte det kunde vara kul att få inspiration av andra likasinnade. 

Jag börjar: Vi har en Sävsjö 535 från 1991. Klädseln går i beigemönstrat så den blir kvar, ska bara tvätta upp den. Jag ska sy nya gardiner och sätta upp sån där "fuskmosaik" ovanför diskbänken. De saker jag börjat köpa till vagnen ska gå i huvudsak svart och rött. Sätter in nån bild på hur den ser ut nu.

• Svar på tråden Pimp my husvagn 2
  • Lajsa82

emmizen. Såg at ts skulle köpa och vet ju inte riktigt vad hon menar med fuskmosaik men det kan mycket väl vara våtrumsmatta eller dyl...

ღLisa och Williamღ
  • Tinnys

Vi köpte vagn förra året. Klädde om dyner till mörk grå, sydde nya gardiner, bytte skärm till lampan ovanför bordet, fuskmosaik ovanför spis/diskbänk. Det var nog det jag hann med förra året. I år har vi införskaffat nya campingstolar, bord till förtältet. Sen har ja inte kommit längre, funderar på att måla väggarna.

• isblomma

Oj, vad många som hunnit skriva! Kul att fler hittat hit. Välkomna!

Lajsa82: När det gäller fuskmosaik har vi bl.a kollat IKEA färdiga skivor men jag var inte helt nöjd med skarven som blir mellan de två skivorna som skulle behövas till vår vagn. Har även funderat på denna:http://www.mellmine.se/shop/catalog/product_info.php/cPath/115_118/products_id/2207 men kan inte bestämma mig.

Emmizen 80: Vad skönt med långbäddar bak. Det hade jag också velat ha. Våra dynor är iaf fräscha och i en bra färg så de får hänga kvar men vad smart att färga dem. Det visste jag inte man kunde.

Mina uppdateringar: Nu har vi satt in lite nya/fler elkontakter, satt in golvvärme och monterat gaslarm. Jag har sytt gardinerna klart men håller fortfarande på med lampan. Hinner jag lägger jag in en bild imorrn. TYVÄRR har vi också fått ett stenskott på framrutan medan vagnen stått parkerad på gården! Gissar på några odågor som cyklat förbi och kastat en sten!! GRRRRR.....!!!

• isblomma
    Emmizen80 skrev 2011-06-01 12:57:48 följande:
    i morgon gör vi vår första resa med husvagnen till ullared. tänkte se om det inns några "bra att ha" saker där till husvagnen. Detta är vår första husvagn, så det är ju lite som ska inhandlas till den. Vi är dock ing helt färska campare, då vi tidigare lånat mina föräldrars husvagn och senare husbil. ingen som har några bilder att bjuda på?
    Vad kul med första trippen med egen vagn! Jag längtar tills vi kan åka!
  • isblomma
    Tinnys skrev 2011-06-02 20:23:44 följande:
    Vi köpte vagn förra året. Klädde om dyner till mörk grå, sydde nya gardiner, bytte skärm till lampan ovanför bordet, fuskmosaik ovanför spis/diskbänk. Det var nog det jag hann med förra året. I år har vi införskaffat nya campingstolar, bord till förtältet. Sen har ja inte kommit längre, funderar på att måla väggarna.

Tycker du har kommit riktigt långt. Det finns mycket man vill göra men begränsat med tid... Har du nån bild vill jag gärna se. Allt för inspirationen.

• jassikan

Jag har använt dekorplast på bordet vid matplatsen, mycket trevligare med ny yta

• Marelb

Hej! Speciellt hej till lillzandra

Har ingen husvagn än tyvärr men har varit sugen på att skaffa ett tag.

Är lite nyfiken på om någon kan dela med sig av ekonomin eller budgeten? Om man ska köpa en äldre modell som kräver lite upprustning så är det ju bra att veta vad det kostar. Att sätta in golvvärme, är inte det ett JÄTTEPROJEK? Nya elkontakter, elplattor osv... vad kostar det? Om det är fukt i vanen... hur sanerar man det och vad kostar det?

Man kan väl lägga hur mycket pengar som hellst. Vore kul att se bilder!!

Edwin 2002 *** Vanja 2005 *** Livia 100718
  • Majken

Hoppar in i tråden!
    Nybliven ägare till en Smålandia 521D -89 som pimpas för fullt!

Kollade Ikeas väggskiva men den funkar visst inte med gasspis??

Funderar på mosaik, nån som satt upp det?

• Tinnys
    Majken skrev 2011-06-19 10:49:56 följande:
    Hoppar in i tråden!
    Nybliven ägare till en Smålandia 521D -89 som pimpas för fullt!

Kollade Ikeas väggskiva men den funkar visst inte med gasspis??

Funderar på mosaik, nån som satt upp det?
    Tänk på att mosaik väger en hel del och kan bli dyrt om vagnen väger för mycket vid en poliskontroll. Man ska också tänka på att packa det mesta i bilen och inte i vagnen.
Svar på tråden Pimp my husvagn 2