• isblomma

Pimp my husvagn 2

Hej!

Vi har en äldre husvagn som vi köpte i november och som står på vinterförvaring än så länge. I flera månader har jag planerat vad som ska köpas till den och hur den ska fixas till för att passa oss. Finns det fler som vill skriva om sina husvagnsprojekt? Tyckte det kunde vara kul att få inspiration av andra likasinnade. 

Jag börjar: Vi har en Sävsjö 535 från 1991. Klädseln går i beigemönstrat så den blir kvar, ska bara tvätta upp den. Jag ska sy nya gardiner och sätta upp sån där "fuskmosaik" ovanför diskbänken. De saker jag börjat köpa till vagnen ska gå i huvudsak svart och rött. Sätter in nån bild på hur den ser ut nu.

• Svar på tråden Pimp my husvagn 2
  • Majken
    M1986 skrev 2011-06-22 11:30:37 följande:
    vilken rolig tråd =) Jag å sambon har stylat om vårat "ägg", hoppas att den inte är för gammal för att vara med i denna tråden? :) Har gjort väldigt mycket med den och istället för att skriva allt igen så hänvisar jag till mitt blogginlägg där ni även kan se massa bilder :) millis-vardag.blogspot.com/2011/06/pimpad-mar...

Har varit ute en gång i år och ska iväg om en månad igen och då har vi med oss en liten bebis =)

Våra projekt nu framöver är att färga om förtältet och sy in fönster, lägga in matta i förtältet och installera ugn..
    KUL vagn ni har - superfrän!!

Hur tänker du kring att färga om förtältet? *nyfiken*
    Själva är vi nyblivna husvagnsägare och pimpar vagnen, men jag kräks ju nästan på vårt förtält som är grått och nån typ av "gammelrosa"  - känns sådär....Obestämd
    Love my M-girls
  • Nihlén
    M1986 skrev 2011-06-22 11:30:37 följande:
    vilken rolig tråd =) Jag å sambon har stylat om vårat "ägg", hoppas att den inte är för gammal för att vara med i denna tråden? :) Har gjort väldigt mycket med den och istället för att skriva allt igen så hänvisar jag till mitt blogginlägg där ni även kan se massa bilder :) millis-vardag.blogspot.com/2011/06/pimpad-mar...

Har varit ute en gång i år och ska iväg om en månad igen och då har vi med oss en liten bebis =)

Våra projekt nu framöver är att färga om förtältet och sy in fönster, lägga in matta i förtältet och installera ugn..
    Vilken häftig vagn!

Vi har också campat med bebis i vagnen. Det går hur bra som helst. Det jag dock rekommenderar är att ni har uppkokt vatten på en termos för man vet aldrig när man behöver det och det kan vara lite bökigt att behöva göra det just då. Nu har jag iofs inte kunnat helammat mina gossar så jag har behövt vatten till ersättning också men som sagt uppkokt vatten är bra att ha.

Sy in fönster? Är där inga fönster i ert förtält? Jag nöjer mig med att sy nya gardiner till förtältet och byta mattan så småningom . Galet dyrt med matta till förtält ju. :( 
  • M1986
    Majken skrev 2011-06-22 11:36:16 följande:
    KUL vagn ni har - superfrän!!

Hur tänker du kring att färga om förtältet? *nyfiken*
    Själva är vi nyblivna husvagnsägare och pimpar vagnen, men jag kräks ju nästan på vårt förtält som är grått och nån typ av "gammelrosa"  - känns sådär....Obestämd
    Tack =) Vårat förtält är ju knallorange och helt i bomull förutom allra längst ner där det är grön plast så vi tänkte färga det med sån textilfärg som man har antingen i maskin eller i badkaret. Är kanske annat material på de nyare förtälten men på detta tror jag de kommer gå jättebra :)
    Nihlén skrev 2011-06-22 11:58:03 följande:
    Vilken häftig vagn!

Vi har också campat med bebis i vagnen. Det går hur bra som helst. Det jag dock rekommenderar är att ni har uppkokt vatten på en termos för man vet aldrig när man behöver det och det kan vara lite bökigt att behöva göra det just då. Nu har jag iofs inte kunnat helammat mina gossar så jag har behövt vatten till ersättning också men som sagt uppkokt vatten är bra att ha.

Sy in fönster? Är där inga fönster i ert förtält? Jag nöjer mig med att sy nya gardiner till förtältet och byta mattan så småningom . Galet dyrt med matta till förtält ju. :( 
    Tack! Nej denna vagn är ju från 64 så då hade de väl inte fönster i några förtält? Tänkte ta fönster från ett annat förtält och sy in i detta så amn kan se ut även på sidorna..
    Vi köpte en sån typ gräsmatta på rusta för typ 249kr, vårat förtält är ju inte så stort så för oss räcker det med en matta. Skulle man lagt in matta i pappas förtält hade de nog gått åt typ tio haha.

Har ju inte fått bebsen än så vet inte helt om amningen funkar än men annars så måste vi ju koka vatten men de är ju inga problem när man är i vagnen iaf :)
  • Nihlén

Emmizen80 skrev 2011-06-23 22:56:34 följande:

föröker ladd upp bilder, men det går inte... hur gör man????
    Har du löst det än? Annars hittar du det under "posta inlägget" - "Ladda upp en bild" och sen väljer du bara var du har sparat den på din dator.

Vi har idag köpt en ny husvagn. En Cabby 550D Trendy. Vi får hem den på fredag och då ska det mätas för att sy nya gardiner! *jublar*

Vi var i väg över midsommarhelgen och insåg att vi behöver en barnkammare för att det ska fungera. Tänk att vi hittade en bra vagn så snabbt! Nu längtar jag ännu mer till semestern!

• Emmizen80
    Nihlén skrev 2011-06-27 14:03:28 följande:
    Har du löst det än? Annars hittar du det under "posta inlägget" - "Ladda upp en bild" och sen väljer du bara var du har sparat den på din dator.

Vi har idag köpt en ny husvagn. En Cabby 550D Trendy. Vi får hem den på fredag och då ska det mätas för att sy nya gardiner! *jublar*

Vi var i väg över midsommarhelgen och insåg att vi behöver en barnkammare för att det ska fungera. Tänk att vi hittade en bra vagn så snabbt! Nu längtar jag ännu mer till semestern!

det är så jag gör, men det kommer upp ett meddelande hela tiden "upload failed"... irriterande... Skrikandes
  • Nihlén
    Majken skrev 2011-06-27 18:51:55 följande:
    Fiiin vagn Nihle'n!!
    Tack! Jag är väldigt nöjd! Ska bli kul att sy gardiner igen. Kommer nog lägga ännu mer själ och hjärta i denna vagnen för tanken är att vi ska ha den så länge den håller och vi vill.
  • isblomma
    Nihlén skrev 2011-06-27 14:03:28 följande:

Jättefin! Den där planlösningen suktar jag oxå efter!
  • Gomorgonsol

Hej, vilken kul tråd!! Jag vart tvungen att bli medlem för att kunna vara med Cool!
     Vi har också köpt en Sävsjövagn fast modellen större: 562 och en 89:a. Den har fukt i väggarna på några ställen o ska in på reparation i höst, men vi städar och pimpar för fullt ändå. Har köpt nytt tyg till dynorna (ska sy själv), ska köpa nytt gardintyg (sy själv), vi har byggt in en mikrovågsugn ovanför kylen. Funderar på att göra om en del i badrummet också men vi avvaktar reparationen först.

Jag älskar Sävsjön invändigt, men utvändigt är de lite murriga. Är det någon som har bilder på sina pimpade vagnar? Jag kan försöka lägga upp lite bilder senare också, fast vår är ju itn eså färdig ännu ...

Svar på tråden Pimp my husvagn 2