• Pillson

Gekås babyskydd (bilbarnstol)

Är det någon som köpt Gekås (Ullared) Babyskydd, det för 389:- och är nöjda med det?

• Svar på tråden Gekås babyskydd (bilbarnstol)
  • 7 michelingodingar
    Pillson skrev 2011-04-12 13:24:11 följande:
    ÄNTLIGEN!! en som har den och kan ge ett riktigt omdömme 
    tack så mycket!!

Har du nån spec på den, tex vad den är godkänd för?
    se inlägg 11 så har du ett svar till
  • alvide
    Neith och Barbamammans familj:
    Vad är det för märke/fabrikat på era babyskydd som ni använder?
  • Pillson
    7 michelingodingar skrev 2011-04-12 12:55:33 följande:
    ja vi köptedet till vår minsta och har varit nöjda med det!! enda som jag inte var så nöjd med var solskärmen/sufletten som sitter på den började glappa rätt fort och åkte ner och till slutgick ena fästet av så då tog vi av sufletten  men den funka lika bra utan
    det misade jag i alla diskissioner om typgodkännandet supertack för svar!
  • Neith
    Pillson skrev 2011-04-12 13:24:11 följande:
    ÄNTLIGEN!! en som har den och kan ge ett riktigt omdömme 
    tack så mycket!!

Har du nån spec på den, tex vad den är godkänd för?
    Tyvärr har jag inte stolen hemma just nu, men inom ett par dagar kan du få svar på det, då jag tänkte plocka hem den till helgen. Står väl förvarad just nu :)

Så håll utkik till helgen, då lägger jag upp den information jag hittar på/om den. Ska även till Gekås nu på fredag så kan kolla lite extra då om jag missat något Skrattande

• Pillson
    Neith skrev 2011-04-12 15:01:59 följande:
    Tyvärr har jag inte stolen hemma just nu, men inom ett par dagar kan du få svar på det, då jag tänkte plocka hem den till helgen. Står väl förvarad just nu :)

Så håll utkik till helgen, då lägger jag upp den information jag hittar på/om den. Ska även till Gekås nu på fredag så kan kolla lite extra då om jag missat något Skrattande

tack det skulle vara jättegulligt om du ville återkomma med det!
  • Neith
    Pillson skrev 2011-04-12 15:13:47 följande:
    tack det skulle vara jättegulligt om du ville återkomma med det!
    Inga som helst problem! :)
  • 7 michelingodingar

så nu har jag rotat fram bilstolen ur garderoben och det som står på bilstolen som vi köpte i nov-09 är
    EcE R44/03
    universal
    - 13 kg Y
    Group 0+
    03301176

• 7 michelingodingar

glömde att det är en rund ring och i den står det E1

• Neith
    7 michelingodingar skrev 2011-04-12 15:33:29 följande:
    så nu har jag rotat fram bilstolen ur garderoben och det som står på bilstolen som vi köpte i nov-09 är
    EcE R44/03
    universal
    - 13 kg Y
    Group 0+
    03301176
  • cicci85
    7 michelingodingar skrev 2011-04-12 15:33:29 följande:
    EcE R44/03
    universal
    - 13 kg Y
    Group 0+
    03301176
    Undrar ni då inte varför den inte godkänd i den senaste revisionen? http://www.childcarseats.org.uk/standards/r4403.htm
    The standard, ECE R44.04, was introduced at the end of June 2005, and all new child car seats had to meet this standard from the end of June 2006. Men det kan ju hända att de nu är testade enligt senaste godkännandet...
Svar på tråden Gekås babyskydd (bilbarnstol)