KossanMuu skrev 2011-04-19 12:48:55 följande:
Jag är ensamstående med min dotter och har 8700 i csn, 2600 i bostadsbidrag och 1050 i barnbidrag. Har inget underhåll eftersom pappan inte har råd men annars är det väl 1275 kr till har jag för mig? Har en hyra på 5500 kr kan jag tillägga och det är inte lätt men det går. Tror att du kan få bidrag till möbler. Skadar ju i alla fall inte att fråga!
Och får du inte bidrag till möbler, så leta på blocket/anslagstavlor på t.ex. Coop efter möbler som bortskänkes, handla billigt på loppis och måla grejerna och gör dem fina så att du kan trivas med dem. Men om du inte är en sådan som egentligen trivs med blandade loppisfynd så köp bara det du verkligen behöver. Och sedan jobbar du dig uppåt genom att spara någon hundralapp eller vad du nu kan ha råd med varje månad för att kunna byta ut sakerna mot något som du tycker är mer praktiskt/snyggare (eller bara köpa till ytterligare möbler).
Du ska se att det löser sig för dig! Men se till att kolla upp tilläggsbidraget, för det verkar ju inte som att du fått det beviljat...