• Anonym

Ni som studerar...

...100% och gar barn och har tilläggsbidrag, hur mycket får ni i studiemedel per månad?

CSN har idag beviljat min ansökan om studiemedel och jag kommer att få 8500 kr i månaden.  Hur sjutton ska man klara sig på det som ensamstående?? Jag trodde jag skulle få 1000 kr mer

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-19 12:07
    ...och HAR barn ska det såklart stå

• Svar på tråden Ni som studerar...
  • angelica S
    Anonym skrev 2011-04-19 13:53:56 följande:
    Åh, tack alla fina, för eran hjälp! Läste på fk:s hemsida och där stod det att man kan få 636 kr per barn. Åh, då kommer det ordna sig (om de beviljar med det plus bostadsbidrag)

Brukar det vara svårt att få bostadsbidrag och dylikt beviljat från FK?
    Inte om man är student och har barn, såvida du inte har för hög hyra.
  • MammaHela
    Anonym skrev 2011-04-19 13:33:08 följande:
    Kan man alltså få underhållsstöd trots att barnen bara bor varannan vecka? Hur mycket är det på? Ngn som vet?
    Japp jag får det, ca 600 kr/barn får jag. Sen så har jag fullt underhåll för ett barn och 2 av dessa så det är bra att de finns när man sliter för att klara ekonomin som student.
    T är bra på att laga trasiga hjärtan.....
  • Anonym

Jag är så glad nu, för jag har nyss fått veta att det blir mer pengar än vad jag trodde igår, för nu har tilläggsbidraget för barnen blivit beviljat och det innebär att det blir drygt 9000 i månaden istället för 8000. Skönt

• Neapea87
    Anonym skrev 2011-04-20 12:49:01 följande:
    Jag är så glad nu, för jag har nyss fått veta att det blir mer pengar än vad jag trodde igår, för nu har tilläggsbidraget för barnen blivit beviljat och det innebär att det blir drygt 9000 i månaden istället för 8000. Skönt
    Åh vad bra! :) Och så vet du att du fortfarande kan söka bostadsbidrag, så med barnbidrag och det kommer du att klara dig fint! :) Och fundera på mitt tips om möbler som bortskänkes eller säljes billigt på blocket eller loppisar (utöver att du faktiskt har rätt till hälften av det ni gemensamt införskaffat till er nuvarande bostad, oavsett vem som betalat det). Jag tror att du kommer fixa detta galant! Lycka till! :)
    I have enough friends
  • Kimona

Jag trodde att man fick dubbelt bidrag :O

• Teyla Emmagan
    Kimona skrev 2011-04-20 14:21:35 följande:
    Jag trodde att man fick dubbelt bidrag :O
    Dubbelt bidrag? Hur menar du nu?
  • Kimona
    Teyla Emmagan skrev 2011-04-20 14:23:01 följande:
    Dubbelt bidrag? Hur menar du nu?
    Att det skulle motsvara ett bidrag till. Så är det iaf i Danmark
  • Neapea87
    Kimona skrev 2011-04-20 14:41:43 följande:
    Men dubbelt bidrag för vad? Vilket bidrag ska dubbleras? Menar du att man får dubbelt studiebidrag om man har barn?
    I have enough friends
  • angelica S
    Kimona skrev 2011-04-20 14:41:43 följande:
    Tror du pratar om barnbidraget. För i danmark kan man få dubbelt barnbidrag om man är ensamstående
Svar på tråden Ni som studerar...