• Anonym

Klär pojken i kläning

men låt henne  vara..... 

• Anonym

ja synd om honom som har folk som dig omrking som tycker en masa, men annars nej inte synd om honom.. tror inte så många bryr sig faktiskt.. välkommen till 2000-talet...

• Anonym

säkert... nu är jag nära att kalla dig t _ _ _ _ . 
    Om du tror att folk som snacka könsneutralt drar på glittter och rosa är du ute och cyklar.....

Inte så vanligt att den sortens feminister drar fram prinsessgrejjer eftersom de inte vill STÖDJA könsrollerna....

Suck.  

• Anonym
    JuliaåRonjasmammis skrev 2011-04-28 11:40:29 följande:
    Tillåt mig tvivla. En treåring har inte på sig något hen inte vill! 
  • Anonym

känns löjligt, varför kan folk inte bara vara folk och få sköta sitt och du ditt?

• Anonym
    Stormflicka skrev 2011-04-28 11:50:59 följande:
    MEN HALLÅ! Vad fan har kläder och lek med det att göra? Menar du att små pojkar är mer anpassade för att ha kläder i dystra färger, med bilavtryck på??
    Jomenvisst.. det är genetiskt. I grottan hade män mörka kläder och biltryck på dem... det vet väl vem som helst.
  • Anonym

låter ju lite som att hon hellre ville ha en dotter och nu "låtsas" att det är det hon har. på samma sätt som vissa män vill ha söner och uppfostrar sina döttrar åt det "manhaftigare" hållet i någon sorts förnekelse av att det faktiskt är en flicka de fått.

lite småcreepy..

• Anonym

Tänk att Jens Hellgren har knäckt frågan varför folk blir ts och homo.. Helt otroligt! Doktorshatt på.

• Anonym
    Mariohn skrev 2011-04-28 12:18:32 följande:
    Vilket är det "manhaftiga" sätt man kan lära ett barn att ha? :´)
    haha, tja. visste inte riktigt vad för ord jag skulle använda :P min pappa ville ha en son, och fick mig istället. jag var inte jätteintresserad av sport, bilar, vara ute och fiska, hänga med på jakt osv men som jag blev medsläpad. jag ville vara hemma och leka med barbies men ändå var jag tvungen att hänga med på hockeymatch efter hockeymatch och låtsasheja på hans lag jag inte brydde mig ett skit om. han klädde mig aldrig i sk "tjejkläder" och min mamma fick kämpa för att jag skulle få ha klänning någon gång när vi gick bort. han hade istället köpt finbyxor och skjorna med liten väst åt mig som han tyckte var såå mkt bättre. jag var kortklippt lääänge innan mamma lyckades tvinga igenom beslutet att jag skulle få välja frisyr själv (och då började jag spara mitt hår. tänker aldrig mer klippa mig kort ever!

nu tog jag väl inte direkt skada av det förutom en massa tråkiga timmar där han försökte få mig intresserad av hästkrafter i en bil istället för my little ponys. men nu fattar jag ju helt klart att han inte ville acceptera att jag var flicka och råkade ha rätt så flickiga intressen om man nu ska säga så. han försökte hela tiden med "men gumman, skulle inte fotboll/hockey /karate vara sååå mkt roligare än den där baletten/ridningen/teatern du går på?" fast jag redan testat fotboll o hockey och hatat det av hela mitt hjärta.

på samma sätt kan jag mkt väl tänka mig att mammor som velat ha döttrar göra likadant med sina sönder fast åt andra hållet.
  • Anonym

Antagligen vill pojken ha på sig klänning för han tycker de är fint? Har han systrar som klär sig i klänning? Min bror ville ha kjol på sig när han var liten för han ville vara lika fin som ja och min syster. För vi dansa och snurrade då retades ja me min bror och sa att han var inte lika fin när han dansa för han hade ju inte kjol :) Han fick ha kjol på sig men bara inne. Men han kom till insikt själv sen och ville inte ha på sig de. :) Min sambos son vill ha allt i rosa och så.. :)

Svar på tråden Klär pojken i kläning