• Anonym

Klär pojken i kläning

Anonym skrev 2011-04-29 09:45:29 följande:
    Även indien har stora skillnader på hur en man ska klä sig och hur en kvinna ska klä sig! Så det så!!!!
  • Anonym
    Candelavern skrev 2011-04-29 09:51:43 följande:
    Ja, nu vet man ju vilka ungar det är som växer upp och mobbar andra barn. Det kommer ju hemifrån och med föräldrar som till och med skrattar åt barn är det inte så konstigt.
  • Anonym

Måste ni blanda in småbarn i erat förbaskade genus tänk? Om vi påverkar våra barn så mycket så be era män sätta på sig klänningar och så tar ni på er stor skjorta och går och meckar med bilen. Sjukt att ni tror att ni måste gå andra vägen, låt dom välja själva istället!

• Anonym

Ja hellre det än en 2 åring, lär man barn tolerans genom en klänning? ska vi sätta på dom punkkläder, klä dom som små japanska dockor?
    Ska vi göra dreads och töja öron kanske med, varför stanna vid att sätta på en pojke en klänning??

Lär dom att det är ok att klä sig som man vill OM man vill det och inget annat!!!

• Anonym
    Anonym skrev 2011-04-29 11:05:28 följande:
    Måste ni blanda in småbarn i erat förbaskade genus tänk? Om vi påverkar våra barn så mycket så be era män sätta på sig klänningar och så tar ni på er stor skjorta och går och meckar med bilen. Sjukt att ni tror att ni måste gå andra vägen, låt dom välja själva istället!
    HALELUJA!
  • Anonym
    Lady Namárië skrev 2011-04-29 12:01:04 följande:
    Måste du utsätta dina (och mina) barn för förstockade och konservativa åsikter om vad som passar sig för endera könet?

Och har du missat att det HELT handlar om att låta barnen väölja själva? Att inte säga "nej" om killen vill ha en klänning eller tjejen vill mecka med bilen?
    förstockad och konservativ????? när fasiken blev det vanligt att pojkar går i klänning, ursäkta mina omoderna tankar.
    Jag funderar bara på hur vanligt det är att en pojke ber om att få ha på sig klänning, jag skulle aldrig tränga mitt barn om den kände sig feminin eller att den var född i "fel" kropp men det är ju inte det det handlar om.. det handlar om att ändra samhällets syn på att pojkar inte få ha klänning på sig och jag har svarat att jag tycker det är fel att börja ändra på genom småbarn runt 2!!
  • Anonym
    Raskask skrev 2011-04-29 11:36:53 följande:
    Själv föredrar jag overall när jag meckar med bilen. *tipsar*
    ska tänka på det, tack!
  • Anonym
    gumtree skrev 2011-04-29 12:30:33 följande:
    En stilla undran. Eller kanske två...

Om man nu, som väldigt många säger sig vara, är så trött på "genustjafset" varför går man då in på sådana trådar? Om jag är kräkfärdig på nån schlagerlåt så letar jag inte fram den på Spotify och spelar den på repeat liksom...

Och varför vågar så många "anti-genus-tjafsare" inte stå för sina åsikter utan gömmer sig bakom anonymiteten? Är det en känslig sak att stå för?
    Därför skriver man i en annan tråd så fastnar folk i dom åsikterna man har yttrat här och på så sätt ser rött så fort man skriver något!
  • Anonym

Men jisses ts, tror du inte att soc har bättre saker för sig än att behöva ta i sånt här trams.

Om din vän väljer att klä sin son i klänning eller inte är inget du eller nån annan ska lägga sig i, det är hennes och barnets pappas val.

Pojken mår inte dåligt av det, han kanske rentav känner sig extrafin i det.
    Och varför ska man stänga in små barn i trånga normativa boxar som både nu och i förlängningen kan få dom att må skitdåligt?

Varför inte lära dom att det är ok med mångsidighet, både för dom själva och för omgivningen.

Och det är alltid, alltid den som mobbar och förtrycker som ska anpassa sig, aldrig den som blir utsatt.

Du kan lita på att det här ärendet är inget som soc kommer göra något åt, du upptar bara deras tid till ingen nytta ts.
    Tid som kunde gått till barn som faktiskt haft det svårt.

Så tragiskt trångsynt av dig.

• Anonym
    oOOo oOOo skrev 2011-04-29 12:39:51 följande:
    Tydligen tyckte soc det var allvarligt nog att starta en utredning så det var nog inte så dumt trots allt.
    Det säger ingenting alls, soc är skyldiga att starta en utredning och ta en titt på alla ärenden som kommer in, men däremot kan dom lika snabbt lägga ner dom, vilket är vad som lär hända här.

Det enda ts har åstadkommit genom att gå till soc är att faktiskt få både mor och son att må dåligt (det som hon ju säger att hon inte vill)
    samt
    ta tid från ärenden där faktiskt barn mår dåligt.

Och allt detta för att ts uppenbarligen lider av en rejäl skopa moralpanik.
    Jag önskar hon hade hanterat den på ett bättre sätt än att ta ut det på den här familjen.
Svar på tråden Klär pojken i kläning