Klär pojken i kläning
Varför är det ok att använda sin unge som en spelbricka för att man själv har en ide? Föräldrar som agerar så borde skämmas o skämma ut sig själva istället.
Varför är det ok att använda sin unge som en spelbricka för att man själv har en ide? Föräldrar som agerar så borde skämmas o skämma ut sig själva istället.
Jag har inte läst mer än ts.
Nu tror jag inte på tjej och kill färger men kläder finns det ju anpassade för killar och tjejer, även om de oftare riktar sig och anspelar på vuxnas sexualitet och appeal.
hur som helst så tycker jag det är fel när många kvinnor tvingar sina unga söner att vara några slags reklampelare för en revolution eller för att själv göra ett statement när pojken egentligen inte alls vill vara klädd som en elva.
låt barn klä sig i vad de vill istället, inom rimliga gränser (jag tror ni fattar vad jag menar).
Tycker snarare det är synd att det inte finns speciellt många neutrala klänningar för pojkar med(som inte är med puffärm eller väldigt flickiga), spec. hemmaplagg på sommaren(på lander), enkelt och ta på än både shorts och t-shirt. Ev. kan man ha något linne i två-tre storlekar förstort så de slutar nästan vid knäna. Händer att jag sätter på honom en klänning men oftast hemma då. E lite kluven för att ta på allt för extrema flickkläder när vi är ute. Men kanske mer för personers reaktioner och att det inte är helt accepterat, vilket jag tycker är synd. (han e 1,5 så säger inte ifrån ännu angående klädval, fast händer ju att mannen sätter på honom rosa byxor och någon flicktröja då och då, han e mer för det än vad jag e känns det som.)
Men blir trött på personer som absolut anser att pojkar ska älska stålmannen och bilar och bara vilja ha gråa/blåa/svarta´/begia kläder med tuffa tryck.
Flickor ska älska hello kitty, dockor osv. och älska allt med puffärm, glitter, rött/rosa/lila med gulliga tryck.
Vad jag fått kännslan av är att barn lär sig leka med det de blir erbjudna, de lär sig att tycka om det som erbjuds, sen så kan det vara så att de vill ha endel annat också.
Sonen har vsserligen ett par bliar hemma men han leker mycket hellre med dockor och blev överlycklig för en dockvagn.
Vill han ha klänning på dagis när han blir större så får han det. Även om det är mer extrema killkläder också. Försöker hellre ha hela färgskalan hemma och relativt unisex också.
Så ts. jag tror nog att du inte ska säga något direkt till din vän, verkar som hon är väldigt kritiskt till just den uppdelningen som du vill se. Risken är nog att hon mest tycker du är trångsynt och steriotyp.