Klär pojken i kläning
känns bara löjligt, varför kan inte flickor få vara flickor och pojkar vara pojkar?
känns bara löjligt, varför kan inte flickor få vara flickor och pojkar vara pojkar?
Flickbarn ska inte heller bära bh, smink.
Klänning är inte heller gjord speciellt för en tjej, detta är något som kommit de senaste decennierna, innan har både pojkar och flickor haft kolt. VEM tror du att du är att bestämma vad andras barn ska ha på sig? Låt ungen ha klänning om han vill ha det, luftigt och skönt i värmen och han kanske känner sig fin i det.
TS: Stackars unge - säg ifrån!
Stackars unge- hon kan väl klä ut sin man i klänning o skicka honom t jobbet istället!!! Hjälp ungen ts.
Min farmor ville ha en flicka men det enda barnet hon fick var min far och hon klädde honom i klänningar och kjolar tills han började i småskolan som det hette på den tiden och han har berättat att han skämdes väldigt mycket. Inte för att jag tror han fick några desto mer men av det men att han ändå minns det som en sak han skämdes över i sin tidiga barndom så många år efteråt så borde din kompis sluta av med det rätt snart...
Ni som tycker det är OK för pojkar att bära klänning - vad hade ni tyckt om er man/pojkvän hade börjat använda det??
Varför säga något? Inte ditt problem och ungen lär ju inte ta skada av det.
Länge var klänning det enda alternativet för kvinnor i annat än mycket vardagliga sammanhang."
Så korkat att jämföra DÅ mot NU. Det är 2011, inte år 1803. Som sagt