• Anonym

Klär pojken i kläning

Anonym (Anna) skrev 2011-04-28 11:48:50 följande:

känns bara löjligt, varför kan inte flickor få vara flickor och pojkar vara pojkar?

• Anonym
    Anonym (läggav) skrev 2011-04-28 15:13:59 följande:
    Jag börjar bli så in i h-vetet less på detta! Pojkar ÄR pojkar och flickor ÄR flickor!! Det här med att allt ska vara så förbannat neutralt är så jäkla löjligt och fyller ingen funktion! Precis som på hippie-tiden med att leva "tillsammans" och annan skit. PRECIS så har det blivit med det här. Jag kan nästan lova er att era barn kommer klä sina döttrar så jäkla tjejigt dom bara kan!! Och likadant med sönerna!! GAAAHHH!!!

Och en till grej, jag som kvinna attraheras av män som ser ut som MÄN!!
    Word
  • Anonym
    Anonym (Håller med.) skrev 2011-04-28 15:27:56 följande:
    Har bara läst TS. Inget jag tycker är hemskt, men elakt, knäppt, förnedrande t.ex. Förjäkligt fult också.
    Killar ska inte bära tjejklänningar. Och pojkbarn ska inte bära klänning, kjol, bh, trosor, smink heller. Kom ihåg nu att jag inte blandar in en specifik färg. En kille kan t.ex bära en rosa tröja, en färg är trots allt inte "gjord" för något kön, det är bara en färg, även om jag personligen inte tycker att barbierosa passar pojkbarn. Men vi alla tycker olika.  

Flickbarn ska inte heller bära bh, smink.

Klänning är inte heller gjord speciellt för en tjej, detta är något som kommit de senaste decennierna, innan har både pojkar och flickor haft kolt. VEM tror du att du är att bestämma vad andras barn ska ha på sig? Låt ungen ha klänning om han vill ha det, luftigt och skönt i värmen och han kanske känner sig fin i det.

• Anonym

Stackars unge- hon kan väl klä ut sin man i klänning o skicka honom t jobbet istället!!! Hjälp ungen ts.

• Anonym

Min farmor ville ha en flicka men det enda barnet hon fick var min far och hon klädde honom i klänningar och kjolar tills han började i småskolan som det hette på den tiden och han har berättat att han skämdes väldigt mycket. Inte för att jag tror han fick några desto mer men av det men att han ändå minns det som en sak han skämdes över i sin tidiga barndom så många år efteråt så borde din kompis sluta av med det rätt snart...

• Anonym

Ni som tycker det är OK för pojkar att bära klänning - vad hade ni tyckt om er man/pojkvän hade börjat använda det??

• Anonym

Varför säga något? Inte ditt problem och ungen lär ju inte ta skada av det.

• Anonym
    Anonym (Trött på er!) skrev 2011-04-28 17:05:46 följande:
    Det är inte okej att klä sitt barn i klänning om det är en pojke! Klänningar är för flickor om ni inte har fattat det!!!
    Vem är det som avgör om det är ok? Uppenbarligen är det ju många här som tycker det är ok med klänning på pojkar, så även jag.
  • Anonym
    Anonym (Håller med.) skrev 2011-04-28 16:27:02 följande:
    Jag skrev mina åsikter. Alla gör som dom vill.  Jag står fortfarande för vad jag tycker. 

Jag trodde att klänningar som görs NU (inte för evigheter sen) är gjorda speciellt till tjejer.

Kolt är inget vardagsplagg, utan användes för högtider främst, kolt är dessutom inte en klänning, men likt.
    "Kolten kan sägas vara en skjorta med vid nederdel, likt en kortklänning."

OM KLÄNNING.

Ordet "klädning" syftade ursprungligen ospecifikt på ett livplagg, oftast ett plagg som användes utanpå kjorteln och kunde vara såväl ett herr- som damplagg. Småningom försvinner motsvarande plagg i mansklädseln, och klädningen blir ett kvinnligt plagg. Vad som idag benämns klänning hette tidigare livkjortel. Den moderna definitionen av klänning föds på 1500-talet och är då ett tudelat plagg. Först i slutet av 1700-talet dyker den helskurna klänningen upp.

Länge var klänning det enda alternativet för kvinnor i annat än mycket vardagliga sammanhang."

Så korkat att jämföra DÅ mot NU. Det är 2011, inte år 1803. Som sagt  

Ja exakt det är din åsikt och precis som du är i din fulla rätt att klä din dotter i bh och klackskor om du vill så har den här mamman all rätt i världen att låta sin son bära klänning om han vill ha det. Ska vi vara petnoga och du hävdar att klänning endast görs för att flickor ska få ha det på sig kan du ju åtminstonde vara konsekvent med bh-användandet också och inte ha det på henne förrän hon får bröst heller. Det är ju det den är gjort för.

Att kalla mig korad visar bara på vilken nivå du ligger.
Svar på tråden Klär pojken i kläning