• Anonym

Klär pojken i kläning

Anonym skrev 2011-04-28 20:04:40 följande:
    Tack annars har jag hört om långa skjortor, men vet inte var man hittar sådant?
    Har ju blivit att man köpt typ klänning med bilar på, eller enfärgat, blå/brunt/grönt annars.
  • Anonym
    amanda h skrev 2011-04-28 20:28:52 följande:
    Det som ALDRIG kommer att förändras är det sånna som du försöker förändra - flickigt och pojkigt.
    Vad grundar du det på? Vad som anses vara flickigt och pojkigt har ju ändras en hel del med tiden och det lär det ju gör i fortsättningen också.  Fast det kanske är svårt att ta in om man är rädd för förändringar och krampaktigt håller fast i det som är.
  • Anonym
    Jojile skrev 2011-04-28 20:54:08 följande:
    Tänk till lite nu... Kom igen. Bara liiite...
    Hahaha!
  • Anonym
    Jojile skrev 2011-04-28 20:54:08 följande:
    Tänk till lite nu... Kom igen. Bara liiite...
    tydligen för mycket begärt... :P 
  • Anonym

Äh varför bry sig, spelar väl ingen roll, det är ju bara kläder. Snoppen lär ju inte ramla av och han kommer inte att automatiskt bli homosexuell heller. Varför lägger du dig i? Inte din sak hon får väl klä sitt barn som hon vill. Jag har rosa vinterskor till min son, han är tre och tycker de är jätte snygga. Ingen har kommenterat det.

• Anonym
    amanda h skrev 2011-04-28 21:03:25 följande:
    varför vara elak?
    För att du säger emot dig själv utan att inse/erkänna det..
  • Anonym

män hade klänning i dåtiden, eller barn iaf.. så varför kan de inte ha det nu också och eller i framtiden? Statisk är sällan bra.. :D

• Anonym

för 100 år sedan var det otänkbart att ha byxor, som kvinna.

Vilken tur att saker inte är statiska.. :D 

• Anonym
    amanda h skrev 2011-04-28 21:11:59 följande:
    Ehm, nej det har jag inte gjort, det var nån som påstod att hon hade byxor till jobbet och att det var ett manligt plagg, och hon tyckte inte det var nåt fel med det. Så jag sa bara att det var både ett manligt å kvinnligt plagg, inget konstigt med det. Men så sa någon att det bara var män som hade byxor innan YSL gjorde en kollektion för kvinnor. Så då sa jag bara "oj sorry, byxor VAR manligt". Alltså inte nuföritden!!!! Hur i helvete har jag sagt emot mig själv??? Och vem är du liksom, du sitter ju där och är elak bakom skärmen som "anonym". Rätt patetiskt :p
    Se inlägg 350, behöver jag säga mer?
  • Anonym
    Jojile skrev 2011-04-28 21:13:12 följande:
    amanda h skrev 2011-04-28 20:23:16 följande:
    - byxor är ett plagg både män och kvinnor kan ha. Inget konstigt med det? , men byxor är ju inget direkt manligt eller kvinnligt plagg.
    amanda h skrev 2011-04-28 20:32:41 följande:
    ok byxor VAR ett manligt plagg, sorry ;)
    Jag gillar det. Klänning är ett tjeplagg. Det kommer ALDRIG förändras. Flickigt och pojkigt kommer ALDRIG förändras. Det är liksom bestämt sen innan. Men normen för byxor förändrades, inget konstigt med det, FAST det var ett manligt plagg från början.

Jag vet inte ens varför jag orkar ibland. Kanske är det för att alla i familjen sover och jag börjar bli uttråkad?
    Bra inlägg!
Svar på tråden Klär pojken i kläning