Januaribebis 2012
Hej här kommer en nybliven gravid till :) BF 2 januari.
Jag har redan börjat må illa och haft mer ont i magen än första gången jag var gravid.
Hej här kommer en nybliven gravid till :) BF 2 januari.
Jag har redan börjat må illa och haft mer ont i magen än första gången jag var gravid.
Vecka 6+2 idag och illamåendet stiger .. Börjades kräkas idag för jag kände doften av gammal köttfärssås. Ska nog prova åksjuketabletter ikväll och se om det hjälper.
Usch idag känns det inte bra.. Mår så illa och har ont i huvudet. Har bara lust att gå och lägga mig tills det går över.
Såhär ska man må i flera veckor till ..
Imorgon ska jag på hälsosamtal på barnmorskemottagningen :) Vecka 7+1 idag
Mådde så illa igår och kräktes av allt men idag var det helt bra och inga kräkningar.. Känner mig hungrig hela tiden!
Ett litet tips för er som är doftkänsliga pga av grav är doftspray där det är en doft ni inte tål typ disk eller toalett.
Jag har cravings.. Jag har varit sugen på pizza massor med dagar nu.. Imorgon ska jag unna mig en :)
Jag fokuserar på att tänka på framtiden istället för nuet (för att hålla borta oron för missfall).. Framtiden då jag kan börja förbera inför bebisens ankomst och när den kommit ut :) Den där mysiga tiden när man är så försiktig och man gör allt sakta och mest är hemma och myser.
Efter vecka 12 ska jag ner i källaren och rota fram min dotters gamla bebis kläder.. Så mysigt.