Inlägg från: Missoctober88 |Visa alla inlägg
  • Missoctober88

Januaribebis 2012

Hej här kommer en nybliven gravid till :)  BF 2 januari.
    Jag har redan börjat må illa och haft mer ont i magen än första gången jag var gravid.

• Missoctober88
    Hur gör man för att få komma och göra vul?

• Missoctober88

Vecka 6+2 idag och illamåendet stiger .. Börjades kräkas idag för jag kände doften av gammal köttfärssås. Ska nog prova åksjuketabletter ikväll och se om det hjälper.

• Missoctober88
    LillaEko skrev 2011-05-13 07:44:53 följande:
    Håller tummarna för er som ska få besked idag.
    Och massa styrkekramar till er som tyvärr lämnat oss, vet vad ni går igenom.
    Låt sorgen ta sin tid och ge inte upp.

Någon mer som har si sådär varannandag illamående?
     Igår mådde jag illa hela dagen till och från, idag när jag vaknade kände jag inte av det alls på samma sätt.
    Mer än att kaffet ger mig lite kväljningar. 

Jag blir yr om jag reser mig för fort, men det har jag alltid blivit!

Jag är illamående varannan dag, fast i mitt fall  tror jag att en god sömn tar bort mitt illamående för inatt sov jag jättebra :)
  • Missoctober88

Usch idag känns det inte bra.. Mår så illa och har ont i huvudet. Har bara lust att gå och lägga mig tills det går över.
    Såhär ska man må i flera veckor till ..

• Missoctober88
    Emelie 439 skrev 2011-05-15 14:50:12 följande:
    Gör det!!! vet hur du känner...Känenr likadant!!!!!!
    Vilade en stund men sen kom min dotter hem så nu går det inte att vila.  Vilken vecka är du i?
  • Missoctober88
    cabrera skrev 2011-05-17 16:42:10 följande:
    Nee detta illamående är ju inte kul nånstans :) Förstår inte hur ni som jobbar orkar ...jag ligger helt utlsagen på soffan heeela dagarna... :(
    Det gör jag med :( Illamående och kräks om jag rör mig.
  • Missoctober88

Imorgon ska jag på hälsosamtal på barnmorskemottagningen :) Vecka 7+1 idag
    Mådde så illa igår och kräktes av allt men idag var det helt bra och inga kräkningar.. Känner mig hungrig hela tiden!

Ett litet tips för er som är doftkänsliga pga av grav är doftspray där det är en doft ni inte tål typ disk eller toalett.

• Missoctober88

Jag har cravings.. Jag har varit sugen på pizza massor med dagar nu.. Imorgon ska jag unna mig en :)

• Missoctober88

Jag fokuserar på att tänka på framtiden istället för nuet (för att hålla borta oron för missfall).. Framtiden då jag kan börja förbera inför bebisens ankomst och när den kommit ut :) Den där mysiga tiden när man är så försiktig och man gör allt sakta och mest är hemma och myser.
    Efter vecka 12 ska jag ner i källaren och rota fram min dotters gamla bebis kläder.. Så mysigt.

Svar på tråden Januaribebis 2012