Snösport skrev 2011-06-09 15:33:49 följande:
Var beredd för snart kommer min vitamin lista...sista året har jag typ kört hårt på vitaminer innan dess bara mitt val kvinna och folsyraoch ja jag är piggare, bättre psyke (tränar mentalt för jag har ju varit oförklarligt barnlös ett bra tag då behövs positivitet)
Jag tar :
Mitt val kvinna
Folsyra (finns på apoteket..käkat i 1 1/2 år)
D-vitamin (solen!! så starta med det till hösten så faller man inte in i tröttheten= funkar)
b12 vitamin (ska fråga om det jag kan fortsätta, det är bra om man vill bli gravid)
Omega-3 (äter jag några ggr/ vecka de veckor jag inte äter fisk 4 ggr nu innan åt jag det mer )
E-vitamin (är bra om man som äldre har tunn slemhinna där ägget ska fästa...tar inte detta mer än ngn gång/vecka då jag inte är säker på om det är så bra som gravid...måste kolla)
Vi, sambon och jag äter också endel pumpakärnor= zink och gojibär (dyrt men gjort småpåsar m 15 g i

)Gojibär är en uppiggande liten sak 15 g/dag så blir mannens simmare fler och piggare

men nu har vi det i vårt "godis" dvs nötter/pumpakärnor/gojibär. Det ökar fertiliteten och lusten hos bägge könen och det piggar upp...mest känd för uppiggande effekt.
Jo så det är ju lite överdrivet kanske men pigg är jag

Oj vad mycket :) Jag äter multivitamin och folsyra än så länge men ska börja med omega 3 :)