Inlägg från: Missoctober88 |Visa alla inlägg
  • Missoctober88

Januaribebis 2012

Snösport skrev 2011-06-08 13:16:10 följande:
    Liiv: kommer säkert att gå kanon imorgon när ni får kolla in, jag känner ju inget typ och det verkar ganska vanligt om man lyssnar på dem som har haft ickesymptomsgraviditeter...lyssnar bara på dem för annars blir man ju rädd hi,hi,hi!
    Lycka till imorgon!!
    Med min dotter så började jag inte må illa förrän i vecka 9..
  • Missoctober88
    zatori skrev 2011-06-09 00:24:19 följande:
    Nu råkade jag läsa att missfallsrisken är som störst i vecka 9 och fram till vecka 12 ungefär. Jag som liksom trodde att det minskade liiite för varje vecka och att det typ var vanligast i vecka 4-6 eller så. Tji fick jag. Kan det inte bara bli måndag så man får se OM det är någon liten en på plats i magen. Gah!
    Var läste du det?
  • Missoctober88
    curiosa skrev 2011-06-09 07:01:39 följande:
    Det är väl två perioder som den är som störst?
    Första när hjärtat skall börja slå och nästa när moderkakan skall ta över försörjningen.

Första gången under min grav som jag börjar bli orolig för missfall.. Läste igår att det är mellan 8-11 veckor som missfallsrisken är störst, men att 60% av alla missfall sker tidigt i vecka 4-6.

• Missoctober88
    Snösport skrev 2011-06-09 10:34:47 följande:
    6+3 och sover ca 6,5-7 timmar / natt och är lite slöare men igår gick jag en runda, handlade, körde och fixade båtgrejjer, målade foder, grillade , käkade vid 19-tiden och plockade maskrosor till 21.00 sedan blev det vila i soffan och somnade vid 23.30 och vaknade 04.10 samt 06.10 men vilade till 06.45 innan jag gick upp...sambon behöver sova mer än jag och har alltid behövt det.
    Lite tröttare än vanligt men inte så farligt...fått en lätt huvudvärk igår som sitter där och som sagt lite lätt åksjuk på fm men det verkar sluta nu när jag fikade med knäckemacka.
    Hoppas allt är ok och att jag kommer må så här bra alltid!

Jag är då eftersom jag haft svårt att få till plusset en som käkar mycket vitaminer så eftersom jag boostat mej med det en längre tid så tror jag det spelar in till viss del. 
    Jag skulle däremot vilja sova en stund vid 14-tiden men då är man ju på jobbet så då är det bara att hålla sej vaken Tyst
    // Duracellkaninen med ganska nya batterier alltså.
    Jag försökte i fyra månader att bli gravid och sista månaden hade jag börjat med vitaminer så det hjälper verkligen :)  Vad äter du för vitaminer nu?
  • Missoctober88
    zatori skrev 2011-06-09 12:14:18 följande:
    Länken funkade. Läste och vart orolig :(
  • Missoctober88
    Snösport skrev 2011-06-09 15:33:49 följande:
     Var beredd för snart kommer min vitamin lista...sista året har jag typ kört hårt på vitaminer innan dess bara mitt val kvinna och folsyraoch ja jag är piggare, bättre psyke (tränar mentalt för jag har ju varit oförklarligt barnlös ett bra tag då behövs positivitet)

Jag tar :
    Mitt val kvinna
    Folsyra             (finns på apoteket..käkat i 1 1/2 år)
    D-vitamin         (solen!! så starta med det till hösten så faller man inte in i tröttheten= funkar)
    b12 vitamin      (ska fråga om det jag kan fortsätta, det är bra om man vill bli gravid)
    Omega-3          (äter jag några ggr/ vecka de veckor jag inte äter fisk 4 ggr nu innan åt jag det mer )
    E-vitamin           (är bra om man som äldre har tunn slemhinna där ägget ska fästa...tar inte detta mer än ngn gång/vecka då jag inte är säker på om det är så bra som gravid...måste kolla)

Vi, sambon och jag äter också endel pumpakärnor= zink   och gojibär (dyrt men gjort småpåsar m 15 g i )Gojibär är en uppiggande liten sak 15 g/dag så blir mannens simmare fler och piggare men nu har vi det i vårt "godis" dvs nötter/pumpakärnor/gojibär. Det ökar fertiliteten och lusten hos bägge könen och det piggar upp...mest känd för uppiggande effekt.
    Jo så det är ju lite överdrivet kanske men pigg är jag
    Oj vad mycket :) Jag äter multivitamin och folsyra än så länge men ska börja med omega 3 :)
  • Missoctober88
    Snösport skrev 2011-06-10 16:23:30 följande:
    Oj fler än jag :(

Kramar på er!!!Tyvärr har jag nu kommit från sjukhuset och fått konstaterat missfall, jag blöder inte men har känningar som väldig yrsel och ont i äggstocken...det var en tom livmoder men bra slemhinna och det syntes att det troligtvis varit ngt där. Dock eftersom jag gjorde ett positivt test idag med veckoindikator men den visade bara 1-2 + mina mensPMSvarningssignaler så ville jag kolla då jag aldrig får mens när jag tar progesteron. Eftersom jag hade mediciner hemma när jag blev spontant gravid har jag hjälpt upp med progesteron. 

Men positiva är ju att nu vet jag att vi kan bli gravida...ska till sjukhuset på måndag och se om mina värden ändrats eller om de måste in och leta vidare för att hitta ägget någonstans.

Nu kan jag ta upp målandet med fönstrena med gott samvete....ska ta det lugnt i helgen.
    Hade ju inte fattat att jag var gravid så det är faktiskt inte så stor chock, men givetvis känner jag mej lite sorgsen när jag äntligen blev gravid efter så många år av försök.  
    Sommar och sol för att göra om min spontana graviditet ...annars tar vi den sista IVFen i september så vi fortsätter tro att vi ska få en bebis även om jag kommer allt närmare 43 år!

Kramar på er!!!
    snösport jag beklagar :(  Jag hoppas ni kommer få ert efterlängtade barn snart.
  • Missoctober88
    Butikslager skrev 2011-06-10 16:11:41 följande:
    Var på VUL igår, och det blöder ganska mycket färskt blod..
    Nu väntar jag bara på att det ska börja göra ont och forsa. Kommer nog inom en timme eller två.

Börjar känna mig rutinerad på det här med MF.
    Beklagar Liiv
  • Missoctober88

Gravid i vecka 10+5 idag och känner inte mycket av grav. Det enda är att jag vaknar och har ett tryck i magen på morgonen så jag måste gå och kissa.

Såg världens sorgligaste film igår, the other woman .. Den handlade om ett par som förlorade sin dotter som vart 3 dagar gammal och sedan så vart förhållande knackigt mellan de.. Jag grät nästan hela filmen för den var så sorglig.

• Missoctober88
    Syoss skrev 2011-06-12 21:16:14 följande:

Jag såg den filmen precis när jag hade plussat och oj va jag grät! Hade jag vetat innan vad filmen handlade om så hade jag inte sett den :P

Jag visste inte heller vad den handlade om. Verkade ju som det skulle bli en lycklig familje film med en nyfödd bebis och så vart det tvärtom.
Svar på tråden Januaribebis 2012