Inlägg från: Missoctober88 |Visa alla inlägg
  • Missoctober88

Januaribebis 2012

Satt framåtlutad och kände att det ryckte till/bubblade i livmodern..  Min mens var väldigt konstig månaderna innan jag vart gravid så jag kanske är längre gången än vad jag tror. Oavsett vad det här bubblet var så gav det mig hopp om att det finns ett litet pyre där inne som mår bra.

• Missoctober88

Har googlat runt lite nu och det är en del som säger att de känt "fladder" i vecka 11. Jag känner att det fladdrar och bubblar..

• Missoctober88

Okej men det är något som jag aldrig kännt när jag varit ogravid.. Kände likadant i vecka 16 med min dotter fladder och ett litet bubbel. Men vad det än är så känns det bra :) Kan tänka mig att det kan vara livmodern som börjat växa mycket och det kanske blir nån ryckning i den.. Ska fråga bm på inskrivningen nästa vecka.

• Missoctober88
    Butikslager skrev 2011-06-15 08:40:53 följande:
    Tack tjejer!! Snart bär det iväg!

Majskorn: det kan ju vara olika från dag till dag! Vilken vecka är du i nu?
    Jag håller tummarna för att det går bra idag.
  • Missoctober88

Hade jätteont i ryggen och bebismagen imorse och upptäckte att jag blödde lite mörkrött blod. Synd att det hände nu under helgen för nu vet jag inte var jag ska vända mig :( Just nu har det avtagit men jag känner mig öm forfarande.
    Hoppas att det här inte betyder att det inte blir någon bebis :( 

• Missoctober88
    Alltochinget skrev 2011-06-18 08:44:07 följande:
    Har startat en ny tråd med denna fråga men det kanske finns nån här som kan hjälpa mig? Jag är KONSTANT HUNGRIG och vet inte vad jag ska ta mig till. Direkt när jag vaknar på morgonen krampar magen efter mat. Jag brukar äta en banan i sängen innan jag går upp men jag är hungrig ändå. Äter frukost och blir hungrig efter nån timme igen. Sådär fortsätter det hela dagen. Måste äta nåt hela tiden annars blir jag jättehungrig och får ont i magen. Känns som jag inte ätit på flera timmar! Kan tillägga att jag även mår illa och tvingar i mig olika saker som jag inte ens är sugen på bara för jag måste... Någon som känner igen sig eller har tips? Såhär kan jag inte hålla på, jag kommer ju gå upp 40 kilo!
    Låter som mig när jag hade magkatarr. Det var hemskt jag var så hungrig hela tiden och när jag åt så gick hungern över för stunden och sedan kom den fort tillbaka. 
  • Missoctober88
    Butikslager skrev 2011-06-18 18:48:32 följande:
    Hur mycket blod kom det? Jag blödde ju som en mens under 5 timmar typ.. Dock inga klumpar.
    Jag håller fortfarande tummarna att allt ska vara okej. Fostret fanns ju kvar så det finns väl en chans fortfarande!

Ring akuten och hör om dom kan kolla med VUL, annars ring på måndag.
    Våran akut har ju ingen maskin så jag fick ju vänta från fredagen till onsdagen innan jag fick komma in. Och läkaren jag kom till var ju tyvärr pucko.

Jag har inte blödit något mer och har kvar mina gravsymtpom så jag hoppas att allt är lungt.
    Annars blir jag förbannad! Jag vill ju inte gå runt och kräkas och må pyton helt i onödan. Då får kroppen gärna stöta ut allt så man kan börja om igen..

Hur som helst, lycka till och så länge det inte kommer klumpar så kan det bara vara en vanlig blödning! Det är många som blöder under grav.

Sköra slemhinnor, blodkärl, det kan även komma ut överflödigt blod från livmodern och om moderkakan växer fast nära livmodertappen så kan det också blöda. Har ni haft sex eller har du ansträngt dig? Lyft tungt? Det finns hundra olika orsaker till blod som inte betyder MF!
    Det var inte mycket alls men jag hade jätteont i ryggen och magen (har fortfarande ont) :( Jag misstänker att jag fått någon infektion nu för jag hade en gulaktig flytning innan det mörkröda blodet kom. Ska ringa ikväll till 1177 när min dotter somnat.. Sen får jag se om de tycker jag ska åka till akuten eller inte. Stod nånstans att om flytningen ändrade färg så skulle man söka akut vård. Det lutar att jag åker in för en infektion kan leda till missfall.  
  • Missoctober88
    shadowstorm skrev 2011-06-18 17:14:08 följande:
    vilken vecka är du? Jag har hört att flera får små blödningar när de skulle ha sin nästa mens det är tydligen rätt vanligt.
    Jag är i vecka 12 fast, 11+4 fullgångna dagar.
  • Missoctober88

Jag ringde aldrig. Dit sitter på akuten nu

• Missoctober88

Fick göra Vul på akuten och bebisen dog i vecka 8. Den hade inget hjärta. Gynläkaren sa att bebisen satt fast och att jag skulle göra medicinsk abort på måndag, så jag fick en livmodersavslappnade tablett eller ja det var det som det skulle vara men istället var det abort piller som man inte får ta hemma utan ska ligga på sjukhus när man tagit. Det har varit en hemsk natt/dag och nu finns ingen bebis kvar alls :( 

• Missoctober88
    Sofie emma 80 skrev 2011-06-19 15:12:24 följande:
    Missoctober, jag är hemskt ledsen, vet hur det känns. Många kramar till dig och hoppas du snart kommer tillbaka.
    Hade hjärtat någon gång börjat slå alltså? Hade du sett det?
    Nej gynläkaren sa där skulle hjärtat ha varit så jag antar att den inte hade något hjärta eller att det inte slog. Skulle varit i vecka 13 på tisdag.

Tack alla.
  • Missoctober88
    zatori skrev 2011-06-19 15:21:28 följande:
    Lilla vän. Vet inte vad jag ska säga annat än att jag är superledsen för er skull. Vilken orättvis värld vi lever i! :´( Du skrev att bebisen dog i vecka 8, vilken vecka var du i nu då? Skickar massor av styrkekramar till dig och hoppas ni finner styrkan och hoppet att försöka igen. <3
    Vecka 12 var jag i så jag trodde att allt var bra. 

Tack alla ni som bryr er. Vi sörjer just nu men vi kommer försöka igen när jag läkt. 
  • Missoctober88
    Butikslager skrev 2011-06-19 15:40:53 följande:
    Tråkigt missoctober88! :(
    Jag misstänker dött foster här också.

Jag måste ringa BM imorn och prata med henne. Jag står inte ut med att vänta i 3veckor till.. Blödningen har slutat igen iaf.
    Hoppas det inte är så :( 
    Jag håller tummarna att de kollar upp om det är något eller inte. 
  • Missoctober88

Nu har jag börjat repa mig efter missfallet som ledde till komplikationer, vart inlagd på sjukhus för det bara forsade blod. Pratade med världens otrevligaste sjuksköterska som sa att allt jag upplevde var normalt, vilket det inte var för då hade de inte lagt in mig. 

Jag önskar er alla ett stort lycka till.

Nu lämnar jag tråden. 

Svar på tråden Januaribebis 2012